Πέμπτη 11 Δεκεμβρίου 2025
weather-icon 21o
Στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο οι ανεξόφλητες απαιτήσεις ελλήνων ναυτικών

Στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο οι ανεξόφλητες απαιτήσεις ελλήνων ναυτικών

Προδικαστικό ερώτημα υπέβαλε το ΣτΕ στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο, με το οποίο ζητείται να διευκρινιστεί αν, κατά την έννοια των διατάξεων της οδηγίας 80/987/ΕΟΚ του Συμβουλίου για τις ανεξόφλητες απαιτήσεις που έχουν κατά πλοιοκτήτριας εταιρείας, ναυτικοί κράτους- μέλους υπάγονται στις προστατευτικές διατάξεις της σχετικής οδηγίας.

Προδικαστικό ερώτημα υπέβαλε σήμερα Τετάρτη το Συμβούλιο της Επικρατείας στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο με το οποίο ζητείται να διευκρινιστεί αν, κατά την έννοια των διατάξεων της οδηγίας 80/987/ΕΟΚ του Συμβουλίου για τις ανεξόφλητες απαιτήσεις που έχουν κατά πλοιοκτήτριας εταιρείας, ναυτικοί κράτους- μέλους υπάγονται στις προστατευτικές διατάξεις της σχετικής οδηγίας.

Ζητείται επίσης να αποσαφηνιστεί αν θεωρείται ως ισοδύναμη προστασία η προβλεπόμενη από το Ναυτικό Απομαχικό Ταμείο (ΝΑΤ) καταβολή αποδοχών μέχρις ενός τριμήνου στην περίπτωση της εγκατάλειψής τους αυτών στην αλλοδαπή.

Το θέμα ανέκυψε όταν το Ελληνικό Δημόσιο ζήτησε από το Συμβούλιο της Επικρατείας την αναίρεση της 1063/2005 απόφασης του Διοικητικού Εφετείου Αθηνών με την οποία αναγνωρίσθηκε η υποχρέωση του Ελληνικού Δημοσίου να καταβάλει στον κ. Στρουμπούλη και στους λοιπούς έξι ναυτικούς ποντοπόρων πλοίων, τα αναφερόμενα στην απόφαση χρηματικά ποσά προς αποκατάσταση της ζημίας που υπέστησαν λόγω παραλείψεως του Δημοσίου να θεσπίσει, σε συμμόρφωση προς την Οδηγία 80/987/ΕΟΚ του Συμβουλίου της 20ης Οκτωβρίου 1980, ρυθμίσεις προς εξασφάλιση των ανεξόφλητων, λόγω αφερεγγυότητας του εργοδότη, απαιτήσεων των πληρωμάτων ποντοπόρων πλοίων εκ των συμβάσεων εργασίας αυτών.

Συγκεκριμένα, στις 11 Σεπτεμβρίου 1992 κατέπλευσε στο λιμάνι του Πειραιά το υπό σημαία Μάλτας κρουαζιερόπλοιο «ΠΑΝΑΓΙΑ», νηολογίου Βαλέτας Μάλτας, πλοιοκτησίας της εταιρείας «ΡΑΝΑGΙΑ ΜΑLΤΑ Ltd».

Το πλοίο αυτό, λόγω της επιβολής κατασχέσεων, ακινητοποιήθηκε στο λιμάνι του Πειραιά και παρέμεινε δεσμευμένο μέχρι και τις 7 Ιουνίου 1995, οπότε εκπλειστηριάστηκε με επίσπευση της ενυπόθηκης δανείστριας Εθνικής Τράπεζας της Ελλάδας. Οι συγκεκριμένοι Έλληνες ναυτικοί είχαν ήδη υπογράψει συμβάσεις ναυτολογήσεως που διέπονταν από το δίκαιο της Μάλτας. Στη συνέχεια και έπειτα από τη ματαίωση της χρονοναύλωσης του πλοίου, αν και οι ναυτικοί παρέμειναν σε αυτό και μετά τη συμπλήρωση του ορισμένου χρόνου διαρκείας των συμβάσεών τους (14/7/94 έως 15/12/94), δεν τους καταβλήθηκαν οι αποδοχές τους.

Newsroom ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ,ΑΠΕ

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ALTER EGO MEDIA A.E.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΚΕΦΟΔΕ ΑΤΤΙΚΗΣ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Πέμπτη 11 Δεκεμβρίου 2025
Απόρρητο