Μαρία Κάλλας «αιώνια ντίβα» στους δρόμους της πόλης!
Κυριακή 15 Σεπτεμβρίου 2013!
Πρόκειται για ένα οδοιπορικό στους δρόμους της πόλης που μεγάλωσε η διεθνής καλλιτέχνις, το οποίο θα ξεκινήσει στις 6 το απόγευμα, ενώ θα λήξει στις 10 το βράδυ, με την ορχήστρα, τους πιανίστες και τους μονωδούς της Λυρικής να ερμηνεύουν διάσημες άριες που ερμήνευσε η Κάλλας.
Ακούστε το «Madame Butterfly»
Την Κυριακή 15 Σεπτεμβρίου, λοιπόν, στο Μουσείο Ακρόπολης, στις σκάλες του Ηρωδείου, στην Πλατεία Αγίων Ασωμάτων, στην Πλατεία Κοτζιά και το Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο, θα ακουστούν υπέροχες μελωδίες, σε έναν μουσικό περίπατο σε πέντε πράξεις, που έχει σχεδιαστεί με τέτοιο τρόπο ώστε να δίνεται η δυνατότητα στο κοινό να παρακολουθήσει και τις πέντε συναυλίες μετακινούμενο με τα πόδια από τη μια στην άλλη.
Ακούστε το «Casta Diva »
Οι σολίστ Δήμητρα Θεοδοσίου, Αντωνία Καλογήρου, Βασιλική Καραγιάννη, Ειρήνη Καράγιαννη, Έλενα Κελεσίδη, Τσέλια Κοστέα, Μυρσίνη Μαργαρίτη, Μαρία Μητσοπούλου, Τζούλια Σουγλάκου, οι πιανίστες και η Ορχήστρα της Εθνικής Λυρικής Σκηνής σε μουσική διεύθυνση του Καλλιτεχνικού Διευθυντή της Μύρωνα Μιχαηλίδη θα ερμηνεύσουν αποσπάσματα από τις όπερες Τραβιάτα, Μποέμ, Τόσκα, Μαντάμα Μπαττερφλάι, Μάκμπεθ, Ριγολέττος, Ο κουρέας της Σεβίλλης, Τροβατόρε, Ο σικελικός εσπερινός κ.α.
Η Εθνική Λυρική Σκηνή προσκαλεί τους θαυμαστές της απόλυτης ντίβας της όπερας να περιδιαβούν τους δρόμους της πόλης, με συνοδοιπόρους τις όπερες των Βέρντι, Πουτσίνι, Ροσσίνι, Ντονιτσέττι κ.α. να σταθούν σε περισσότερο ή λιγότερο δημοφιλή σημεία της, για να δουν με μια νέα ματιά τόσο την πόλη, όσο και την τέχνη της όπερας.
Το πρόγραμμα της Κυριακής 15ης Σεπτεμβρίου, αναλυτικά, έχει ως εξής:
• 18.00 – Προαύλιος χώρος Μουσείου Ακρόπολης – Διονυσίου Αρεοπαγίτου [σολίστ με συνοδεία πιάνου, διάρκεια 20 λεπτά]
• 18.45 – Σκάλες Ωδείου Ηρώδου Αττικού – Διονυσίου Αρεοπαγίτου [σολίστ με συνοδεία πιάνου, διάρκεια 20 λεπτά]
• 19.35 – Κτίριο Συλλόγου Ελλήνων Αρχαιολόγων – Πεζόδρομος Ερμού 134-136, Πλατεία Αγίων Ασωμάτων Θησείο [σολίστ με συνοδεία πιάνου, διάρκεια 20 λεπτά]
• 20.30 – Πλατεία Κοτζιά [σολίστ με συνοδεία πιάνου, διάρκεια 20 λεπτά]
• 21.30 – Προαύλιος χώρος Εθνικού Αρχαιολογικού Μουσείου – Πατησίων [Ορχήστρα Εθνικής Λυρικής Σκηνής – σολίστ, διάρκεια 40 λεπτά]
Η είσοδος είναι ελεύθερη
Σε συνεργασία με τον Δήμο Αθηναίων, το Μουσείο της Ακρόπολης, το Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο, τον Σύλλογο Ελλήνων Αρχαιολόγων και την Ομάδα Κάθε Σάββατο στην Αθήνα.
Μαρία Κάλλας
Ακούστε το «Habanera» από την Carmen
Η σημαντικότερη λυρική τραγουδίστρια του 20ού αιώνα που κατόρθωσε να κοιτάξει πίσω από τις νότες και να πλάσει χαρακτήρες: Τη Βιολέτα, τη Νόρμα, την Τόσκα, τη Μήδεια.
Η υψίφωνος με την τρομακτική θέληση που κατόρθωσε να δαμάσει μία μεγάλη, όχι ιδιαίτερα ωραία φωνή, και να τη μετατρέψει σε εκφραστικό όργανο μεγάλης ακρίβειας.
Η δασκάλα της στην Αθήνα, η διάσημη στον καιρό της Ελβίρα ντε Ιντάλγκο, έλεγε ότι η Κάλλας παρακολουθούσε όλους της τους μαθητές: όχι μόνον τις υψιφώνους αλλά επίσης τους τενόρους και τους βαρύτονους. Ότι ήθελε να καταφέρει όλα όσα μπορούσαν οι άλλες φωνές. Έτσι, παρότι στην ουσία διέθετε φωνή σκούρα, δραματικής υψιφώνου, μπόρεσε να τραγουδήσει δεξιοτεχνικούς ρόλους, από την Ελβίρα στους Πουριτανούς ως την Κονστάντσε στην Απαγωγή από το Σεράι.
Την ίδια εποχή, στην αρχή της σταδιοδρομίας της, πρωταγωνιστούσε στο πιο βαρύ δραματικό ρεπερτόριο, ερμηνεύοντας την Τουραντότ αλλά και ηρωίδες του Βάγκνερ όπως η Κούντρυ στον Πάρσιφαλ και η Βρουνχίλδη στη Βαλκυρία.
Μπορεί επίσης να πει κανείς ότι η Κάλλας συνέβαλε αποφασιστικά στην αναβίωση λησμονημένων έργων του παρελθόντος, όπως η Εστιάδα – La vestale- του Σποντίνι, η Άννα Μπολένα και ο Πολύευκτος – Poliuto- του Ντονιτσέττι, ακόμα και η Νόρμα του Μπελλίνι, που έγινε ιδιαίτερα δημοφιλής χάρη στην Ελληνίδα ντίβα.
Η Κάλλας μετέβαλε ακόμα και την εξωτερική της εμφάνιση, προκειμένου να γίνει πιο πιστευτή στους ρόλους που απέδιδε: «δεν ξεχώριζε κανείς τα πόδια των ελεφάντων από αυτά της Αΐντας» είχε γράψει κάποιος μετά από παράσταση στην οποία πρωταγωνιστούσε η Κάλλας τα πρώτα χρόνια της σταδιοδρομίας της: Κι εκείνη αποφάσισε να δώσει τέλος σε αυτό.
Με τη νέα, αδύνατη σιλουέτα της, έγινε πειστική στον ρόλο της Βιολέτας Βαλερύ, της φθισικής ηρωίδας του Δουμά, όπως τη μελοποίησε ο Βέρντι στην όπερά του «Η παραστρατημένη – La traviata».
H Μαρία Κάλλας, η απόλυτη λυρική ντίβα, πέθανε 16 Σεπτεμβρίου 1977 στο Παρίσι.
- Καλιφόρνια: «Ατμοσφαιρικό ποτάμι» θα πλήξει την πολιτεία – Εντολές εκκένωσης για περιοχές του Λος Άντζελες
- Ολυμπιακός – Πανιώνιος 2-3: Πήρε το ντέρμπι και το Σούπερ Καπ
- Συλλυπητήρια Ανδρουλάκη στην οικογένεια της Σύλβας Ακρίτα
- Άκρως Ζωδιακό: Τα Do’s και Don’ts στα ζώδια σήμερα [Τετάρτη 24.12.2025]
- ΗΠΑ: Πυροβολισμοί στο Ντέλαγουερ – Νεκροί αστυνομικός, αλλά και ο ύποπτος της επίθεσης
- O χριστουγεννιάτικος τηλεμαραθώνιος του ΑΝΤ1 συγκέντρωσε 3.330.000 ευρώ και θα στηρίξει 300.000 παιδιά





