Ο πολύχρωμος κόσμος της Formula 1 ταξιδεύει στην Ινδία αυτό το Σαββατοκύριακο για δεύτερη χρονιά.
Όπως και πέρσι η Pirelli επέλεξε τα σκληρά ελαστικά P Zero Silver και τα μαλακά P Zero Yellow για να αντεπεξέλθει στις απαιτήσεις των ομάδων.
Ωστόσο, οι φετινές γόμες είναι πιο μαλακές συγκριτικά με τις αντίστοιχες περσινές, επομένως γνωρίζοντας καλύτερα το circuit Buddh και έχοντας κάποια πραγματικά δεδομένα, οι μηχανικοί της Pirelli υποστηρίζουν πως θα μειωθούν ακόμα περισσότερο οι διαφορές στους χρόνους μεταξύ των οδηγών.
Συγκριτικά με το προηγούμενο Grand Prix στην Κορέα, όπου η Pirelli έφερε τις δύο πιο μαλακές γόμες της, για την Ινδία οι ομάδες έχουν υψηλές απαιτήσεις από τα ελαστικά για τα μονοθέσια τους.
Αυτό οφείλεται σε διάφορους παράγοντες, με κυριότερο τις υψηλές θερμοκρασίες περιβάλλοντος που υπερβαίνουν τους 30 βαθμούς Κελσίου.
Η χάραξη της πίστας περιλαμβάνει αρκετές γρήγορες στροφές με υψηλά πλευρικά φορτία δύναμης για τα ελαστικά: ειδικά η στροφή «10» με κλίση που μοιάζει με τη διάσημη στροφή «8» της Τουρκίας.
Το εμπρός αριστερό ελαστικό υπόκειται σε επιτάχυνση δυνάμεων 4g στην έξοδο της στροφής, όπου απαιτείται μέγιστη πρόσφυση για διατήρηση της αγωνιστικής γραμμής.
Στην πραγματικότητα τα ελαστικά υπόκεινται σε πλήρες πλευρικό φορτίο επί έξι δευτερόλεπτα μέσα στη στροφή, κάτι που αυξάνει τη φθορά.
Στo πρώτο κομμάτι της πίστας υπάρχει μία αισθητή υψομετρική διαφορά. Αυτή ασκεί κατακόρυφες δυνάμεις και στα ελαστικά, σε συνδυασμό με μία επιβράδυνση δύναμης 3,6g πριν την είσοδο στη στροφή «4».
Η κύρια ευθεία, μήκους άνω του ενός χιλιομέτρου, είναι από τις μεγαλύτερες της χρονιάς: Εκεί η θερμοκρασία πέλματος που ξεπερνά ακόμα και τους 100 βαθμούς Κελσίου κατά τη διάρκεια ενός γύρου, πέφτει αισθητά στο τέλος της.
Καθώς η πίστα δεν χρησιμοποιείται πολύ κατά τη διάρκεια της χρονιάς, αναμένεται να αλλάξει πολύ η υφή της μέσα στο Σαββατοκύριακο.
Μία «βρώμικη» πίστα προκαλεί υπερβολική ολίσθηση των τροχών καθώς τα μονοθέσια αγωνίζονται για πρόσφυση, κάτι που αυξάνει επίσης τη φθορά των ελαστικών.
Σε γενικές γραμμές, ο ασφαλτοτάπητας του Buddh είναι πολύ ομαλός, με αποτέλεσμα να περιορίζεται το degradation των ελαστικών.
«Στο περσινό ινδικό Grand Prix ζήσαμε μία συναρπαστική ατμόσφαιρα και μας επεφύλαξαν πολύ θερμή υποδοχή, γι’ αυτό όλοι ανυπομονούμε να επιστρέψουμε», δήλωσε ο διευθυντής του αγωνιστικού τμήματος της Pirelli Paul Hembery και πρόσθεσε:
«Φέτος γνωρίζουμε περισσότερα πράγματα για την πίστα, γι αυτό κάναμε μία λιγότερο συντηρητική επιλογή, με τις σκληρές και μαλακές γόμες να πετυχαίνουν τη σωστή ισορροπία μεταξύ επιδόσεων και αντοχής».
«Η χάραξη της είναι από τις πιο απαιτητικές που αντιμετωπίζουν τα ελαστικά μας στο δεύτερο μέρος της σεζόν, ενώ είναι η τελευταία φορά που θα δούμε το συνδυασμό σκληρών / μαλακών γομών φέτος».
«Έχοντας ήδη χρησιμοποιηθεί σε Βαρκελώνη, Βρετανία και Ιαπωνία, εύκολα αντιλαμβάνεται κάποιος το μέγεθος των απαιτήσεων. Το σιρκουί Buddh σχεδιάστηκε για να διευκολύνει τις προσπεράσεις, που είναι επίσης ένας από τους στόχους της σχεδιαστικής φιλοσοφίας των ελαστικών μας, επομένως είμαστε έτοιμοι για άφθονη δράση σε ένα κρίσιμο σημείο του πρωταθλήματος».
Τεχνικές πληροφορίες:
Υπήρχε μία χρονική διαφορά περίπου δύο δευτερολέπτων μεταξύ των δύο περσινών γομών, αλλά φέτος, η διαφορά αυτή θα είναι πολύ μικρότερη, επιτρέποντας στους περισσότερους από τους πρώτους οδηγούς να ολοκληρώσουν το Q1 με σκληρά ελαστικά.
Η άσφαλτος του διεθνούς σιρκουί Buddh ήταν ολοκαίνουργια πέρσι, αλλά μετά από ένα χρόνο το τερέν θα έχει αλλάξει. Μία νέα πίστα σταδιακά φέρνει στην επιφάνεια λάδια από την άσφαλτο και σχηματίζει ένα ολισθηρό στρώμα στην επιφάνεια. Με τον καιρό, αυτό το στρώμα σταδιακά εξαφανίζεται, βελτιώνοντας την πρόσφυση και κάνοντάς την άσφαλτο πιο τραχιά.
Το pit lane στην Ινδία είναι από τα μεγαλύτερα στη Formula 1 περίπου στα 600 μέτρα. Αυτό μεταφράζεται σε σημαντική απώλεια χρόνου σε κάθε αλλαγή ελαστικών, που είναι σημαντικός παράγοντας στη στρατηγική του αγώνα.