H δράση, στη θρυλική πίστα του Le Mans ξεκίνησε χθες (Τετάρτη 13 Ιουνίου) με τα ελεύθερα δοκιμαστικά (16:00 – 20:00 τοπική ώρα) και τον α’ προκριματικό (22:00 – 00:00).
Οι αναμετρήσεις αυτές μας έδωσαν τις πρώτες εκτιμήσεις για το ποιες ομάδες μπορεί να έχουν το ρόλο των πρωταγωνιστών, λίγο πριν τις κατατακτήριες δοκιμές.
Προσωρινά τα δύο πετρελαιοκίνητα υβριδικά αυτοκίνητα της Audi είναι στην πρώτη σειρά της εκκίνησης.
Μετά τον πρώτο προκριματικό γύρο για την 80η διοργάνωση των 24 ωρών του Le Mans, ένα αυτοκίνητο με υβριδικό σύστημα κίνησης (για πρώτη φορά) είναι πρώτο.
Ο περσινός νικητής Andre Lotterer με το Audi R18 e-tron quattro (με ηλεκτροκινητήρα και θερμικό Diesel) με χρόνο 3 ώρες 25:453” ήταν πρώτος στην 1η περίοδο των κατατακήριων δοκιμών λίγο μετά τα μεσάνυχτα.
Ο χρόνος του A. Lotterer ήταν καλύτερος από την περυσινή pole position κατά 285/1000στα του δευτερολέπτου.
Πίσω του τερμάτισε ο 8 φορές νικητής του αγώνα Tom Kristensen, με το δεύτερο υβριδικό diesel της Audi το R18.
Ικανοποίηση έδωσε στην ομάδα της Toyota η τέταρτη θέση που πέτυχε το αυτοκίνητο με το Νο7 (TS030 HYBRID) των Alex Wurz, Nicolas Lapierre και Kazuki Nakajima.
Το δεύτερο TS030 HYBRID πρωτότυπο με το Νο 8 των Stephane Sarrazin, Anthony Davidson και Sebastien Buemi έκλεισε το session στην έκτη θέση.
Οι έξι οδηγοί της ομάδας ολοκλήρωσαν τουλάχιστον πέντε γύρους νυχτερινής οδήγησης που απαιτούνται προκειμένου να τους επιτραπεί να συμμετάσχουν στον αγώνα.
Δυστυχώς δεν έλειψαν κάποια προβλήματα νεότητας, όταν πριν τον προκριματικό το αυτοκίνητο με το Nο 8 ακινητοποιήθηκε στην πίστα με προβλήματα στον κινητήρα μετά από πέντε γύρους και 34 λεπτά.
Η σειρά εκκίνησης του 80ου 24ωρου αγώνα του Le Mans 24 Hours θα αποφασιστεί μετά από έναν ακόμη προκριματικό (Πέμπτη 14/ 6 από τις 19:00 – 21:00) αλλά και από τις κατατακτήριες δοκιμές (22:00 – 00:00) την ίδια ημέρα.
«Πρώτα απ ‘όλα είναι μεγάλη τιμή για εμάς να επιστρέφουμε στο Le Mans. Αυτό είναι ό, τι έχουμε ονειρευτεί εδώ και πολλούς μήνες» δήλωσε ο , Πρόεδρος της ομάδας Yoshiaki Kinoshita και πρόσθεσε: «Δυστυχώς αυτοκίνητο με το Νο 8 έχασε ένα κομμάτι του session από βλάβη του κινητήρα, η οποία είναι η πρώτη φορά που αντιμετωπίζουμε».
«Οι κινητήρες μας έχουν ολοκληρώσει δοκιμές μεγαλύτερης χιλιομετρικής απόστασης από το Le Mans, χωρίς πρόβλημα. Αυτό ήταν κάτι καινούργιο».
«Αυτοκίνητο Νο 7 (Alex Wurz, Nicolas Lapierre, Kazuki Nakajima)
«Είναι απλά η πρώτη μέρα κι έτσι είναι δύσκολο να έχουμε πολλά συμπεράσματα. Γενικά είμαστε μέσα στους στόχους μας. Βρισκόμαστε για πρώτη φορά μας στο Le Mans μπορούμε να είμαστε πραγματικά ευχαριστημένοι μέχρι τώρα». Δήλωσε ο ο A. Wurz.
«Αυτοκίνητο No8 (Stephane Sarrazin, Anthony Davidson, Sebastien Buemi)
«Είχα ένα καλό προαίσθημα. Η περίοδος αυτή ήταν σημαντική για εμένα γιατί αυτοί ήταν οι πρώτοι γύροι μου στο Le Mans, από πέρυσι» είπε ο Stephane Sarrazin και πρόσθεσε:
«Γι’αυτό,έπρεπε να ξεκινήσω με ένα sprint το βραδινό κομμάτι. Μετά προσπάθησα να βρω το ρυθμό μου και σταδιακά κάνω καλούς χρόνους.Είμαι ικανοποιημένος».