Κατατακτήριες δοκιμές για γερά νεύρα ήταν αυτές στο Estoril για το παγκόσμιο πρωτάθλημα των MotoGP. Πτώσεις, κόκκινες σημαίες, έντονος συναγωνισμός και μόνο έντεκα λεπτά προσπάθειας, είχα στη διάθεσή τους οι αναβάτες για να «γράψουν» τον ταχύτερο γύρο.
Στο «θρίλερ» των κατατακτήριων δοκιμών του Estoril πρωταγωνίστησαν οι Randy De Puniet (Power Electronics Aspar Aprilia) και Colin Edwards (NGM Mobile Forward Racing BMW), οι οποίοι διέκοψαν το session (φέρνοντας την κόκκινη σημαία) με τις πτώσεις τους. Από εκεί και μετά οι αναβάτες είχαν στη διάθεσή τους 11 λεπτά για πετύχουν τον ταχύτερο γύρο.
Το συμβάν προκάλεσε ο R. De Puniet, όταν έχασε τον έλεγχο της Aprilia και έπεσε πάνω στον Colin Edwards. Και οι δύο αναβάτες μεταφέρθηκαν στο ιατρικό κέντρο με τον Τεξανό να έχει τραυματιστεί στην κλείδα.
Εκτός από την πίεση χρόνου, ρόλο είχε και ο έντονος συναγωνισμός, καθώς οι 9 πρώτοι ήταν στο ίδιο δευτερόλεπτο! Τελικά ήταν το δίδυμο της Repsol Honda Casey Stoner και Dani Pedrosa που έκλεψαν τα φώτα της δημοσιότητας και τις δύο πρώτες θέσεις στην εκκίνηση.
Την pole position έχει ο C. Stoner. Ο Αυστραλός σε όλη τη διάρκεια της περιόδου ήταν γρήγορος, αλλά προτίμησε την περισσότερη ώρα να δοκιμάζει τις μαλακές γόμες των ελαστικών της Bridgestone. Μετά τη διακοπή με την κόκκινη σημαία είχε μόλις 11 λεπτά στη διάθεσή για να κάνει τον ταχύτερο γύρο και τα κατάφερε «γράφοντας» το 1:37.188”
Από την δεύτερη θέση ξεκινά ο Dani Pedrosa (Repsol Honda). Ο Ισπανός δεν ήταν στις πρώτες θέσεις στο πρώτο μισό της περιόδου, αλλά σταδιακά βρήκε το ρυθμό που χρειαζόταν. Στην τελευταία του προσπάθεια κατάφερε να είναι μόλις 13/ 100 εκατοστά του δευτερολέπτου πίσω από τον C. Stoner στη δεύτερη θέση.
Τις πολύ καλές εμφανίσεις συνεχίζει ο Cal Crutchlow (Monster Yamaha Tech3). Ο Βρετανός έφερε την M1 στην 3η θέση. Μάλιστα στα τελευταία πέντε λεπτά ο C. Crutchlow «πέρασε» και από την κορυφή της κατάταξης. Μένει να δούμε αν ο «Crutchy» φτάσει στο podium ή πόσο κοντά στη νίκη.
Ο Jorge Lorenzo (Yamaha Racing) αντίθετα δεν μας εντυπωσίασε αλλά και ο ίδιος δεν ήταν καθόλου ικανοποιημένος με τον τελευταίο του γύρο. Ο Ισπανός διαμαρτυρήθηκε για «πυκνή κυκλοφορία» στην πίστα με αποτέλεσμα να χάσει την ευκαιρία για κάτι καλύτερο από την 4η θέση.
Από τη δεύτερη σειρά της εκκίνησης ξεκινούν το Grand Prix οι Ben Spies(Yamaha Racing) και Alvaro Bautista San Carlo Honda Gresini . Ο Τεξανός της Yamaha παρά τις ατυχίες στη διάρκεια της περιόδου με αργότερους αναβάτες να του χαλούν το ρυθμό, κατάφερε να βρει το… δρόμο για μία καλή θέση στην εκκίνηση.
Στην 7η θέση έμεινε ο Andrea Dovizioso (Yamaha Tech3), ενώ πρώτη Ducati ήταν του Hector Barbera.
Ο Valentino Rossi βελτίωσε ακόμα περισσότερο τους χρόνους του και έδειξε σημάδια αυτοπεποίθησης ωστόσο έμεινε στην 9η θέση, ενώ τη δεκάδα έκλεισε ο Nicky Hayden.
Πρώτη από τις μοτοσικλέτες CRT η ART του Aleix Espargaro (Power Electronics Aspar Aprilia).
Η ΣΕΙΡΑ ΤΗΣ ΕΚΚΙΝΗΣΗΣ
1ος . Casey Stoner (Repsol Honda) 1: 37,188”
2ος . Dani Pedrosa (Repsol Honda) + 0,013”
3ος. Cal Crutchlow (Tech 3 Yamaha) + 0,101”
4ος. Jorge Lorenzo (Yamaha Racing) + 0,278”
5ος. Ben Spies (Yamaha Racing) + 0,535”
6ος. Alvaro Bautista (San Carlo Honda Gresini) + 0,729”