Παρασκευή 05 Δεκεμβρίου 2025
weather-icon 21o
Audi A1 Sportback: Ασκήσεις αριθμητικής

Audi A1 Sportback: Ασκήσεις αριθμητικής

Δύο επιπλέον πόρτες, επτά συνολικά κινητήρες και τέσσερις κύλινδροι που υπό συγκεκριμένες συνθήκες μπορούν να γίνουν δύο. H έκδοση Sportback αλλάζει τα αριθμητικά δεδομένα στην γκάμα του μέχρι σήμερα γνωστού A1.

Γιάννης Αδάναλης

Τις περισσότερες φορές οι αριθμοί δεν αποκαλύπτουν όλη την αλήθεια. Όχι τουλάχιστον με την ακρίβεια που υπόσχονται όλα εκείνα τα σύμβολα τα οποία μας συντροφεύουν από τα πρώτα μαθητικά μας χρόνια.

Στον παραπάνω κανόνα, βέβαια, υπάρχουν και εξαιρέσεις, καθώς στην περίπτωση του A1 Sportback ελάχιστα είναι εκείνα τα χαρακτηριστικά που δεν μπορούν περιγραφούν αριθμητικά.

Αν εξαιρέσεις, λοιπόν, το γεγονός ότι στις πεντάθυρες εκδόσεις του μικρού Audi η οροφή δεν ακολουθεί το χρώμα του υπόλοιπου αμαξώματος, προσφέροντας -μεταξύ άλλων- το μοναδικό τρόπο αναγνώρισης του A1 Sportback από απόσταση, τότε οι διαφορές ανάμεσα στο αποκλειστικά τρίθυρο χθες με το χρηστικότερο και πρακτικότερο σήμερα, διέπονται από τους κανόνες που επιβάλλουν οι αριθμοί.

Οι δύο επιπλέον πόρτες αποτελούν δίχως καμία αμφιβολία τη βασική διαφοροποίηση μεταξύ των δύο εκδόσεων, έστω και αν η παραπάνω αλλαγή δεν έχει μεταβάλλει τις διαστάσεις ή το σχεδιασμό του αμαξώματος.

Το μήκος του A1 Sportback διατηρήθηκε στα 3,95 μέτρα, το μεταξόνιο παρέμεινε ως είχε, ενώ ανεπαίσθητη είναι η αύξηση του ύψους και του πλάτους (μόλις 6 χιλιοστά).

Στην πραγματικότητα η μετατόπιση των B-Pillars (μεσαίες κολόνες), σε συνδυασμό με τη μακρύτερη -κατά 8 εκατοστά- οροφή, είναι εκείνη που δημιούργησε τον επιπλέον χώρο για τη φιλοξενία των πίσω θυρών.

Τι παραπάνω, ωστόσο, έχει να προσφέρει το πεντάθυρο A1 σε σχέση με τις μέχρι σήμερα γνωστές εκδόσεις του; Η προφανής απάντηση έχει να κάνει με την πρακτικότητα και την ευκολία πρόσβασης που εξασφαλίζουν οι πίσω πόρτες στο τετραθέσιο ή πενταθέσιο -ανάλογα με την προτίμηση και χωρίς επιπλέον χρέωση του υποψήφιου αγοραστή- εσωτερικό.

Εκεί η κορυφαία ποιότητα κατασκευής επισκιάζει κάθε άλλο γνώρισμα, προσφέροντας ένα σαφές και άμεσα αναγνωρίσιμο πλεονέκτημα απέναντι στον ανταγωνισμό.

Πριν ακόμη βρεθείς στην πίσω σειρά καθισμάτων, οι προηγμένες τεχνολογικά εφαρμογές που ενσωματώνει ο προαιρετικός -κατά κανόνα- εξοπλισμός του αυτοκινήτου είναι αυτές που θα σε απασχολήσουν.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί το ηχοσύστημα υψηλής πιστότητας της Bose, η δυνατότητα λήψης πληροφοριών για τις συνθήκες κυκλοφορίας σε πραγματικό χρόνο, όπως και η υποστήριξη ασύρματου δικτύου (WLAN Hotspot).

Κατά τ’ άλλα οι απέριττες, σχεδιαστικά, επιφάνειες του ταμπλό δεν κρύβουν εργονομικές ατέλειες, εξασφαλίζοντας τον απαραίτητο χρόνο ώστε να εξοικειωθείς με το πολυχειριστήριο του MMI ή του ακόμη πιο σύνθετου MMI navigation plus.

Χωροταξικά, η άνεση και η τηρουμένων των αναλογιών ευρυχωρία θα πρέπει να θεωρούνται δεδομένες, τόσο για τον οδηγό και τον συνοδηγό όσο και για τους δύο επιβάτες της πίσω σειράς καθισμάτων.

Ο χώρος για τα κάτω άκρα των πίσω επιβατών είναι απολύτως επαρκής, ενώ η αναδιάταξη την οποία προκάλεσε η προσθήκη των δύο επιπλέον θυρών αύξησε το εσωτερικό ύψος κατά 11 χιλιοστά.

Ακόμη και τα 270 λίτρα του χώρου αποσκευών, που με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων φτάνουν μέχρι και τα 920 λίτρα, δείχνουν να ικανοποιούν τις βασικές μεταφορικές ανάγκες μίας ολιγομελούς οικογένειας, υπενθυμίζοντας τον πολυδιάστατο ρόλο που διεκδικούν τα δημοφιλέστατα -εντός και εκτός ελληνικών συνόρων- supermini.

Στις εκτεταμένες δυνατότητες που παρουσιάζει το A1 Sportback καθοριστική είναι και η συμβολή των αποκλειστικά υπερτροφοδοτούμενων κινητήρων βενζίνης ή πετρελαίου άμεσου ψεκασμού.

Από τις επτά συνολικά επιλογές (τέσσερις βενζινοκίνητες και τρεις πετρελαιοκίνητες) ο νέος TFSI κινητήρας βενζίνης των 1,4 λίτρων με τη λειτουργία “cylinders on demand” είναι αυτός που ξεχωρίζει.

Όχι για τους 140 ίππους και τα 250 Nm ροπής που παράγει με τη βοήθεια ενός υπερσυμπιεστή καυσαερίων, αλλά με τη δυνατότητα να απενεργοποιεί, όταν οι συνθήκες το επιτρέπουν, τους δύο από τους τέσσερις κυλίνδρους.

Από τη στιγμή, λοιπόν, που οι απαιτήσεις από τον κινητήρα είναι χαμηλές και οι στροφές λειτουργίας του κυμαίνονται μεταξύ των 1.400 και των 4.000 σ.α.λ., ένα τμήμα του εκκεντροφόρου μετατοπίζεται, επιτρέποντας στις βαλβίδες των συγκεκριμένων κυλίνδρων να παραμείνουν αδρανείς. Ταυτόχρονα τερματίζεται και η παροχή καυσίμου.

Το γεγονός αυτό και σε συνδυασμό με το σύστημα start/stop περιορίζει τη μέση τιμή της κατανάλωσης καυσίμου κάτω από τα 5,0 λίτρα/100 χλμ. και τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα χαμηλότερα από τα 115 γρ./χλμ.

Στην πράξη, η παραπάνω διαδικασία δεν γίνεται αντιληπτή παρά μόνο με τη βοήθεια της αντίστοιχης ένδειξης που φιλοξενείται στην ψηφιακή οθόνη που βρίσκεται στο κέντρο του πίνακα οργάνων και αναλαμβάνει την ενημέρωση του οδηγού για το αριθμό των κυλίνδρων που βρίσκονται σε λειτουργία.

Την βενζινοκίνητη γκάμα του A1 Sportback συμπληρώνει το TFSI κινητήρας των 1,2 λίτρων στη διαμόρφωση των 86 ίππων, το μοτέρ των 1,4 λίτρων με τους 122 ίππους καθώς και η διπλά υπερτροφοδοτούμενη εκδοχή του, που εξοπλίζει την ισχυρότερη έκδοση του αυτοκινήτου, αποδίδοντας 185 ίππους και 250 Nm ροπής.

Αντιστοίχως, στις πετρελαιοκίνητες επιλογές συναντάμε το μοτέρ των 1,6 λίτρων σε δύο διαφορετικές εκδόσεις, 90 και 105 ίππων, όπως και ένα νέο, δίλιτρο κινητήρα απόδοσης 143 ίππων και 320 Nm ροπής.

Ανάλογα με τον τύπο και την ισχύ του κινητήρα, προσφέρεται η δυνατότητα επιλογής ανάμεσα σε μηχανικά κιβώτια πέντε ή έξι σχέσεων και στην ημι-αυτόματη μονάδα διπλού συμπλέκτη επτά σχέσεων.

Ανεξάρτητα από την έκδοση, πάντως, οι αντιδράσεις του πλαισίου διατηρούν την προβλεψιμότητα και τα ποιοτικά χαρακτηριστικά που συνήθως συναντάς σε προτάσεις μεγαλύτερων διαστάσεων, επιβεβαιώνοντας πως έχεις να κάνεις με μία από τις κορυφαίες προτάσεις της κατηγορίας.

To Α1 Sportback θα βρίσκεται στη χώρα μας μέσα στον Φεβρουάριο, σε εκδόσεις που θα κοστίζουν περίπου 700 ευρώ ακριβότερα σε σύγκριση με αντίστοιχες επιλογές στην τρίθυρη γκάμα του αυτοκινήτου.

To Audi A1 Sportback με μία ματιά


Διαστάσεις (μέτρα):
Μ/Π/Υ: 3,954/ 1,746/ 1,422

Μεταξόνιο (μέτρα): 2,469

Κινητήρες (κ.εκ.): 1.197 (1.2 ΤFSI), 1.390 (1.4 TFSI), 1.390 (1.4 TFSI 185 HP), 1.598 (1.6 TDI)

Iσχύς (Ίπποι/σ.α.λ.): 86/4.800 (1.2 TFSI), 122/5.500 (1.4 TFSI), 185/6.200 (TFSI 185 HP), 90/4.200 (1.6 TDI)

Ροπή (Νm/σ.α.λ.): 160/1.500 (1.2 TFSI), 200/1.500 (1.4 TFSI), 250/2.000 (TFSI 185 HP), 230/1.500(1.6 TDI)

Βάρος (κιλά): Aπό 1.065

Κατανάλωση (λίτρα καυσίμου/100 χλμ. στο μικτό κύκλο) : 5,1 (1.2 TFSI), 5,4 (1.4 TFSI), 5,9 (TFSI 185 HP), 3,8(1.6 TDI)

Εκπομπή CO2 (γραμ./χλμ.): 118 (1.2 TFSI), 126 (1.4 TFSI), 139 (TFSI 185 HP), 99 (1.6 TDI)

Επιτάχυνση (0-100χλμ./ώρα): 11,9 (1.2 TFSI), 9,0 (1.4 TFSI), 7,0 (TFSI 185 HP), 11,6 (1.6 TDI)

Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα): 180 (1.2 TFSI), 203 (1.4 TFSI), 227 (TFSI 185 HP), 182(1.6 TDI)

auto.in.gr

Headlines:
Δείτε όλες τις Τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο in.gr

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ALTER EGO MEDIA A.E.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΚΕΦΟΔΕ ΑΤΤΙΚΗΣ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Παρασκευή 05 Δεκεμβρίου 2025
Απόρρητο