Συνεχίζονται οι έρευνες για τον εντοπισμό αγνοουμένων στο Costa Concordia (infographic)
Ξεκίνησαν εκ νέου την Πέμπτη οι έρευνες για επιζώντες στο εσωτερικό του κρουαζιερόπλοιου Costa Concordia, που ναυάγησε ανοιχτά της Τοσκάνης, ενώ επιταχύνονται οι προετοιμασίες για την άντληση των καυσίμων από τις δεξαμενές του. Οι έρευνες των σωστικών συνεργείων διεκόπησαν την Τετάρτη για λόγους ασφαλείας, όταν διαπιστώθηκε μικρή μετακίνηση του πλοίου. Ο μέχρι τώρα απολογισμός αναφέρει ότι 11 άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους, ενώ αγνοείται η τύχη άλλων 20. Ο πλοίαρχος, ο οποίος αποφυλακίστηκε και παραμένει σε κατ' οίκον περιορισμό, φέρεται να δήλωσε ότι δεν εγκατέλειψε το πλοίο, απλώς ...έπεσε κατά λάθος σε σωστική λέμβο και μετά δεν μπορούσε να επιστρέψει.
Ξεκίνησαν εκ νέου την Πέμπτη οι έρευνες για επιζώντες στο εσωτερικό του κρουαζιερόπλοιου Costa Concordia, που ναυάγησε ανοιχτά της Τοσκάνης, ενώ επιταχύνονται οι προετοιμασίες για την άντληση των καυσίμων από τις δεξαμενές του. Οι έρευνες των σωστικών συνεργείων διεκόπησαν την Τετάρτη για λόγους ασφαλείας, όταν διαπιστώθηκε μικρή μετακίνηση του πλοίου. Ο μέχρι τώρα απολογισμός αναφέρει ότι 11 άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους, ενώ αγνοείται η τύχη άλλων 20. Ο πλοίαρχος, ο οποίος αποφυλακίστηκε και παραμένει σε κατ’ οίκον περιορισμό, φέρεται να δήλωσε ότι δεν εγκατέλειψε το πλοίο, απλώς …έπεσε κατά λάθος σε σωστική λέμβο και μετά δεν μπορούσε να επιστρέψει.
Τα συνεργεία διάσωσης έχουν περιθώριο 12 ώς 24 ώρες για να ολοκληρώσουν τις έρευνες για επιζώντες. «Το περιθώριο για την ολοκλήρωση της επιχείρησης είναι 12 ως 24 ώρες» τόνισε ο Μοντέστο Ντίλντα, επικεφαλής της ομάδας δυτών της πυροσβεστικής.
Το έργο των δυτών είναι πολύ δύσκολο: πρέπει να διασχίσουν διαδρόμους και άλλα μέρη του πλοίου που πλημμυρίσει, να ανοίξουν σφραγισμένες πόρτες και να μετακινήσουν σωρούς διαφόρων αντικειμένων.
Ο διοικητής Μαρίνι δήλωσε ότι δεν γνωρίζει εάν θα είναι δυνατή η έναρξη της επιχείρησης άντλησης των καυσίμων τη στιγμή που είναι σε εξέλιξη οι έρευνες για τον εντοπισμό των αγνοουμένων. Και αυτό γιατί η άντληση των καυσίμων αποτελεί μία εξαιρετικά ευαίσθητη διαδικασία.
Ο απολογισμός των θυμάτων παραμένει στους 11 νεκρούς, έξι από τους οποίους έχουν αναγνωρισθεί επισήμως. Πρόκειται για δύο Γάλλους τουρίστες, ένα Ιταλό, έναν Ισπανό και δύο μέλη του πληρώματος, έναν Περουβιανό και ένας Ούγγρο, ο οποίος εργαζόταν ως βιολονίστας.
Σύμφωνα με την Corriere della Sera, τα πέντε θύματα που εντοπίσθηκαν την Τρίτη φορούσαν βραδινά ενδύματα και σωσίβια.
Στο Ορμπετέλο, ένα χωριό κοντά στο Τζίλιο, οι συγγενείς περιμένουν με αγωνία τα αποτελέσματα των ερευνών, ενώ ομάδες ψυχολόγων βρίσκονται στο πλευρό τους.
Οργή για την αποφυλάκιση
Η αποφυλάκιση του πλοιάρχου Φραντσέσκο Σκετίνο και ο κατ’ οίκον περιορισμός του, σε συνδυασμό με τις τεράστιες ευθύνες που φέρει για την τραγωδία, προκαλούν εκρήξεις οργής μεταξύ των συγγενών των θυμάτων.
Κατηγορούμενος για κατά συρροήν ανθρωποκτονίες, βύθιση και εγκατάλειψη πλοίου, ο πλοίαρχος του Costa Concordia μεταφέρθηκε στο σπίτι του στο χωριό Μέτα ντι Σορέντο, κοντά στη Νάπολη. Ο Φραντσέσκο Βερούζιο, εισαγγελέας του Γκροσέτο, διέψευσε τις φήμες σύμφωνα με τις οποίες διεξάγεται έρευνα και κατά άλλων προσώπων, πέραν του Σκετίνο και του αξιωματικού της γέφυρας Τσίρο Αμπρόζιο.
Στην αιτιολόγηση της απόφασής της να αποφυλακίσει τον Φραντσέσκο Σκετίνο, η δικαστής Βαλέρια Μοντεσάρκιο επιμένει ωστόσο στις «ισχυρές ενδείξεις ενοχής», επισημαίνοντας ότι ο Σκετίνο δεν έκανε καμία «σοβαρή απόπειρα» να επιστρέψει «έστω κοντά στο πλοίο», αφού το εγκατέλειψε κατά την εξέλιξη της επιχείρησης εκκένωσης.
Η ίδια τονίζει ότι αφού εγκατέλειψε το πλοίο, έμεινε επί πολλές ώρες στα βράχια με μέλη του πληρώματος, παρακολουθώντας τις επιχειρήσεις διάσωσης.
Έπεσε στη λέμβο…
Από την πλευρά του ο πλοίαρχος παραδέχθηκε ότι άργησε να δώσει εντολή να στρίψει το πλοίο, αλλά αρνείται ότι το εγκατέλειψε. Ισχυρίζεται, μάλιστα, ότι έπεσε κατά λάθος σε σωστική λέμβο την ώρα που αυτή κατέβαινε και δεν μπόρεσε να επιστρέψει. Στο χωριό του, οι περισσότεροι κάτοικοι υπερασπίζονται τον πλοίαρχο που ανήκει σε μία οικογένεια «θαλασσόλυκων».
Σύμφωνα με την Εισαγγελία, ο πλοίαρχος Σκετίνο κατηγορείται «για εγκατάλειψη 300 ανθρώπων που δεν ήταν σε θέση να αυτοεξυπηρετηθούν, ανάμεσά τους παιδιά, ανάπηροι και ηλικιωμένοι».
Φόβοι για οικολογική καταστροφή
Πέραν την ανθρώπινης τραγωδίας, αυξάνονται οι φόβοι για οικολογική καταστροφή. Εξαιτίας των μετακινήσεων του πλοίου, οι εργασίες άντλησης των περίπου 2.400 τόνων μαζούτ δεν ξεκίνησαν την Τετάρτη.
Σύμφωνα με τον Μαξ Ιγκέρα, εκπρόσωπο της εταιρείας που έχει αναλάβει το έργο της άντλησης των καυσίμων από 20 δεξαμενές, η επιχείρηση ενδέχεται να ξεκινήσει «σε λίγες ημέρες».
«Η επιχείρηση μπορεί να διαρκέσει μερικές εβδομάδες. Πρόκειται για μία πολύπλοκη επιχείρηση» προειδοποίησε.