Παρασκευή 05 Δεκεμβρίου 2025
weather-icon 21o
Porsche 911 2012: Μεταμοντερνισμός

Porsche 911 2012: Μεταμοντερνισμός

Ο ορισμός του κλασικού στην πιο σύγχρονη και αποδοτική του μορφή. Η νέα Porsche 911 συνδυάζει με τρόπο μοναδικό την παράδοση με την τεχνολογία αιχμής.

Γιάννης Αδάναλης

Το μοναδικό της σχήμα -αυτό που διατηρεί από τις αρχές της δεκαετία του 1960 όταν και πέρασε για πρώτη φορά στην παραγωγή- συνεχίζει να αποτελεί τον αδιαφιλονίκητο πρωταγωνιστή.

Διαχρονική και σε κάθε περίπτωση ανθεκτική στο πέρασμα του χρόνου, η απέριττη σιλουέτα της Porsche 911 εξακολουθεί να προκαλεί το θαυμασμό όλων.

Το κυκλικό μοτίβο των φωτιστικών σωμάτων του μπροστινού τμήματος, τα έντονα τόξα που σχηματίζουν τα φτερά και η καμπυλόγραμμη οροφή παραμένουν -48 χρόνια μετά- τα βασικά σχεδιαστικά χαρακτηριστικά του εμβληματικού τετράτροχου.

Αν στα παραπάνω «συστατικά» προσθέσουμε τα ευδιάκριτα -πλέον- φώτα ημέρας τεχνολογίας LED, την αύξηση του μεταξονίου κατά 10 εκατοστά και τον περιορισμό του συνολικού ύψους, τότε έχουμε φτάσει στη σημερινή εκδοχή του αυτοκινήτου.

Πέρα από τις διακριτικές αλλαγές στη σχεδίαση του αμαξώματος -μεταξύ άλλων και οι εξωτερικοί καθρέπτες έχουν μετακινηθεί μερικά εκατοστά προς το μέσο των θυρών- διαφοροποιήσεις παρουσιάζει και το πλαίσιο.

Η εκτεταμένη χρήση αλουμινίου επέτρεψε τη μείωση του συνολικού βάρους κατά 45 κιλά, την ίδια στιγμή που η βελτιωμένη αεροδυναμική συμπεριφορά οδηγεί στον περαιτέρω περιορισμό της κατανάλωσης καυσίμου.

Στο εσωτερικό η διάταξη των διακοπτών στην κεντρική κονσόλα παραπέμπει στην Panamera, χωρίς ωστόσο να παρουσιάζει την πολυπλοκότητα του επιβλητικού τετραθυρου coupe.

Αντιστοίχως, η τοποθέτηση του επιλογέα ταχυτήτων λίγα εκατοστά ψηλότερα αποκαλύπτει την πρόθεση του κατασκευαστή να προσδώσει στη νέα 911 τα χαρακτηριστικά ενός αυθεντικού sportscar, βελτιώνοντας παράλληλα την εργονομία.

Τα κυκλικά όργανα ελέγχου με το κεντρικά τοποθετημένο στροφόμετρο όπως και η παρουσία του διακόπτη της μίζας στο αριστερό τμήμα της κολώνας του τιμονιού μας υπενθυμίζουν τη μακρά ιστορία του αυτοκινήτου.

Το ίδιο, άλλωστε, θα μπορούσε να ισχυριστεί κανείς και για τους εξακύλινδρους κινητήρες boxer οι οποίοι παραμένουν στο πίσω τμήμα, ενσωματώνοντας τόσο την τεχνολογία του άμεσου ψεκασμού καυσίμου όσο και ένα σύστημα start&stop.

Με χωρητικότητα 3,4 λίτρων, το μοτέρ που εξοπλίζει την έκδοση Carrera αποδίδει 350 ίππους, καταναλώνοντας μόλις 8,2 λίτρα καυσίμου/100 χλμ., σε περίπτωση που επιλέξει κανείς το ημι-αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη επτά σχέσεων αντί για το επίσης επτατάχυτο μηχανικό κιβώτιο.

Τους 400 ίππους έχει φτάσει η έκδοση Carrera S των 3,8 λίτρων, η κατανάλωση της οποίας περιορίστηκε κατά 14%, σε σχέση με το πρόσφατο παρελθόν, υποχωρώντας στα 8,7 λίτρα/100 χλμ.

Οι εκρηκτικές επιδόσεις -η 911 Carrera S με το κιβώτιο διπλού συμπλέκτη και το προαιρετικά διαθέσιμο πακέτο εξοπλισμού Sport Chrono επιταχύνει από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε 4,2 δευτερόλεπτα- και τα αναβαθμισμένα χαρακτηριστικά κίνησης που εξασφαλίζουν το μακρύτερο μεταξόνιο και οι βελτιώσεις που έχουν πραγματοποιηθεί στις αναρτήσεις, συμπληρώνουν την εικόνα της θρυλικής Porsche.

Η νέα 911 θα διατεθεί στην ευρωπαϊκή αγορά αμέσως μετά την παγκόσμια πρεμιέρα της στη Διεθνή Έκθεση Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης τον προσεχή Σεπτέμβριο, ξεκινώντας -στη Γερμανία- από τα 88.038 ευρώ.

auto.in.gr

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ALTER EGO MEDIA A.E.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΚΕΦΟΔΕ ΑΤΤΙΚΗΣ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Παρασκευή 05 Δεκεμβρίου 2025
Απόρρητο