Σάββατο 06 Δεκεμβρίου 2025
weather-icon 21o
in.gr

Οι διαφημίσεις τοποθετούν ψεύτικες μνήμες στον εγκέφαλό μας

Απίστευτο κι όμως αληθινό

Television = Visual Cancerphoto © 2011 Mark Elzey Jr | more info (via: Wylio)

Απίστευτο κι όμως αληθινό

Σας έχει τύχει ποτέ να θυμάστε έντονα κάτι αλλά χωρίς να ξέρετε πού και πότε ακριβώς το ζήσατε; Ίσως η ανάμνησή σας να είναι αποτέλεσμα των διαφημίσεων που παρακολουθείτε.

Αμερικανοί ερευνητές παρουσίασαν σε 100 φοιτητές το Orville Redenbacher’s Gourmet Fresh Microwave Popcorn. Το προϊόν αυτό δεν υπάρχει, αλλά οι φοιτητές παρακολούθησαν διάφορες διαφημίσεις του και στη συνέχεια οι μισοί το δοκίμασαν.

Μια εβδομάδα αργότερα όλοι ρωτήθηκαν για τις εμπειρίες τους σχετικά με το προϊόν. Δυστυχώς ακόμη και όσοι δεν το είχαν δοκιμάσει στο πείραμα υποστήριξαν πως το γνώριζαν και μάλιστα έδωσαν αναλυτικές λεπτομέρειες για τα χαρακτηριστικά του που προτιμούσαν.

Το γεγονός αυτό ονομάζεται false experience effect και φαίνεται πως οι διαφημίσεις όχι μόνο καταφέρνουν να το αναπαράγουν στον εγκέφαλό μας αλλά αξιοποιούν επίσης και τη θεωρία του memory reconsolidation. Σύμφωνα με αυτή όταν ανακαλούμε κάτι από τη μνήμη μας, ανασυνθέτουμε την εμπειρία και συχνά της προσθέτουμε πράγματα (για παράδειγμα πως εκείνη τη βραδιά που περάσαμε καλά με τους φίλους μας πίναμε ένα συγκεκριμένο αναψυκτικό).

Είναι τρομακτικό αν το καλοσκεφθείς.

http://papers.ssrn.com/sol3/papers.cfm?abstract_id=1739953

Γιώργος Επιτήδειος

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ALTER EGO MEDIA A.E.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΚΕΦΟΔΕ ΑΤΤΙΚΗΣ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Σάββατο 06 Δεκεμβρίου 2025
Απόρρητο