Παρασκευή 05 Δεκεμβρίου 2025
weather-icon 21o
Νικόλας Τομπάζης: «Η Ferrari σε πνευματική αναγέννηση»

Νικόλας Τομπάζης: «Η Ferrari σε πνευματική αναγέννηση»

  • Ο Έλληνας αεροδυναμιστής, Επικεφαλής Σχεδιαστής της Scuderia, εξήγησε χωρίς ανασφάλειες τις αιτίες του αεροδυναμικού προβλήματος της "150ο Italia" στο ξεκίνημα της Formula 1 2011 και τόνισε ότι η αλλαγή σχεδιαστικής φιλοσοφίας, με περισσότερη τόλμη και καινοτομία, θα κάνει τη Ferrari και πάλι ανταγωνιστική.

Το σχεδιαστικό τμήμα της Ferrari βρίσκεται σε περίοδο αναγέννησης και αλλαγών στον τρόπο σκέψης του, τόνισε ο Επικεφαλής Σχεδιαστής της Scuderia, Νικόλας Τομπάζης, σε εκτενείς συνεντεύξεις που παραχώρησε στην ιταλική εφημερίδα Corriere della Sera και στο Scuderia Ferrari Racing News, το ηλεκτρονικό περιοδικό της Ferrari.

Ο Έλληνας αεροδυναμιστής μίλησε με ειλικρίνεια για τα προβλήματα του μονοθεσίου «150ο Italia», που κράτησαν τη Scuderia μακριά από τη διεκδίκηση της νίκης στα τρία πρώτα Grands Prix του φετινού πρωταθλήματος της Formula 1.

1ο πρόβλημα: Η αεροσήραγγα
«Το πρόβλημα οφείλεται κυρίως στην αεροδυναμική του μονοθεσίου και μπορεί να χωριστεί σε δύο τομείς», εξήγησε ο επικεφαλής του σχεδιαστικού τμήματος στο Maranello. «Ο πρώτος έχει να κάνει με το συσχετισμό των δεδομένων που προκύπτουν από την αεροσήραγγα και από την πίστα. Προσπαθούμε να λύσουμε αυτό το πρόβλημα.

Η σύγχρονη αεροδυναμική της F1 αποτελείται από μια σειρά ‘καναλιών’ αέρα που αλληλεπιδρούν στο μονοθέσιο. Σε σύγκριση με το παρελθόν είναι πολύ πιο ευαίσθητα όταν φτάνουν στο όριο και είναι εύκολο να βρεις ασυνέχειες στα στοιχεία που προκύπτουν στην πίστα.

Από τις πρώτες δοκιμές το μονοθέσιο δεν απέδιδε με τον τρόπο που επιθυμούσαμε. Έκτοτε ξεκίνησε η έρευνα για τις αιτίες που μας ξεγέλασε η αεροσήραγγα. Εν μέρει συνεχίζεται ακόμα, αλλά έχουμε κατανοήσει ένα μεγάλο μέρος [του προβλήματος].

Είναι πιθανό [το πρόβλημα να οφείλεται στη μεγέθυνση του μοντέλου της αεροσήραγγας], διότι σε έναν ιδανικό κόσμο θα αύξανες και τις διαστάσεις του χώρου, ώστε να μειώσεις την επίδραση των τοίχων της σήραγγας. Αλλά δεν είναι μόνο αυτό. Σε κάθε περίπτωση, τώρα έχουμε περισσότερη εμπιστοσύνη στα αποτελέσματα της αεροσήραγγας».

2ο πρόβλημα: Η σχεδιαστική ατολμία
Ο δεύτερος τομέας του προβλήματος, σύμφωνα με τον Ν. Τομπάζη, είναι ο εξής: «Έχουμε συνειδητοποιήσει, αν και δεν είναι ευχάριστο να το παραδεχόμαστε, ότι τα τελευταία χρόνια γίναμε πιο συντηρητικοί, λιγότερο επιθετικοί με την εξέλιξη και προωθήσαμε λιγότερο γενναίες ιδέες. Νομίζω ότι η κριτική είναι δικαιολογημένη, δυστυχώς.

Η δομή μας έγινε όλο και πιο περίπλοκη και πολλοί άνθρωποι που πρέπει να αφήνουν το μυαλό τους ελεύθερο για να δουλέψουν στη βελτίωση της απόδοσης του μονοθεσίου ασχολούνταν με λιγότερο σημαντικά θέματα. Μετά από αυτό το κρύο ντους «ανεβάσαμε ταχύτητα» για να αφοσιωθούμε 1000% στα θέματα που έχουν σημασία. Ήδη έχουμε ορισμένα πολύ ενδιαφέροντα προγράμματα.

Πρέπει να είμαστε ταπεινοί και να καταλαβαίνουμε ότι ένα μονοθέσιο είναι καλύτερο. Στο μεταξύ, σε αυτή τη διαδικασία πνευματικής αναγέννησης, πιεζόμαστε για τη δημιουργία διαφόρων καινοτομιών».

Στη συνέντευξή του στο περιοδικό της Ferrari, ο Έλληνας αεροδυναμιστής συμπλήρωσε: «Κάναμε ορισμένες αλλαγές στον τρόπο εργασίας μας και προσπαθούμε να αφοσιωθούμε πολύ περισσότερο στην απόδοση του μονοθεσίου. Αλλάξαμε τις εργασιακές μας τακτικές στην αεροσήραγγα και στην εξέλιξη της αεροδυναμικής του σχεδιασμού.

Με βάση αυτό, αναμένω τα αποτελέσματα να φανούν στους επόμενους αγώνες. Την προηγούμενη εβδομάδα κάναμε ορισμένες αεροδυναμικές δοκιμές με τον (σ.σ.: δοκιμαστή οδηγό) Jules Bianchi στην πίστα του Vairano.

Δεν μπορώ να πω αν αυτό το βήμα θα είναι αρκετό, αλλά αναμένω να δω τις συνέπειες αυτής της προσέγγισης στους επόμενους αγώνες διότι, ξεκάθαρα, για να κλείσουμε το κενό πρέπει να κάνουμε κάτι έξω από τα συνηθισμένα».

Τόσο η Red Bull Racing όσο και η McLaren υιοθέτησαν, με αρκετό θάρρος, ορισμένες πρωτοποριακές ιδέες στα φετινά τους μονοθέσια και ο Νικόλας Τομπάζης σχολίασε: «Προς το παρόν δεν έχουμε μονοθέσιο ικανό για νίκες και σε εκείνα του ανταγωνισμού μπορούμε να δούμε καινοτομίες που εισήχθησαν με πιο δυναμική προσέγγιση σε σχέση με τη δική μας.

Ίσως ήμασταν παθητικοί με τη δική μας προσέγγιση. Δεν πιέσαμε αρκετά σε ορισμένους τομείς της εξέλιξης και δυστυχώς τα αποτελέσματα μπορούν να φανούν στην πίστα. Τώρα αντιδρούμε και θέλουμε να ανακαλύψουμε ξανά το πνεύμα της καινοτομίας που ίσως χάσαμε λίγο τα δύο προηγούμενα χρόνια».

Η αρχή θα γίνει με αρκετά ανασχεδιασμένα εξαρτήματα στο GP Τουρκίας (8/05). Το ιταλικό μονοθέσιο θα έχει νέα εμπρός και πίσω πτέρυγα και τροποποιημένους αεραγωγούς φρένων. «Το πρόγραμμά μας προβλέπει να έχουμε νέα εξαρτήματα σε κάθε αγώνα. Ξέρουμε καλά ότι αυτές οι αλλαγές πρέπει να είναι γενναίες, για να μειώσουμε την απόσταση [από την κορυφή]», είπε ο Ν. Τομπάζης.

«Είμαι πεπεισμένος ότι η Ferrari θα ξαναγίνει ανταγωνιστική. Ξεκινήσαμε απογοητευτικά. Για να ανακάμψουμε είναι σημαντικό να καταλάβουμε τι λάθη κάναμε και τα αναλύσαμε με ειλικρίνεια και χωρίς παρωπίδες. Συνεπώς, πιστεύω ότι μπορούμε να επιστρέψουμε στις νίκες».

auto.in.gr

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ALTER EGO MEDIA A.E.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΚΕΦΟΔΕ ΑΤΤΙΚΗΣ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Παρασκευή 05 Δεκεμβρίου 2025
Απόρρητο