F1 – GP Αυστραλίας 2011, ΕΔ1-2: «Κλειστά χαρτιά» από τις ομάδες
Λίγα εκατοστά του δευτερολέπτου χώρισαν τις McLaren, Ferrari και Red Bull Racing στις πρώτες δύο περιόδους ελεύθερων δοκιμών στη Μελβούρνη, καθώς οι ομάδες αφοσιώθηκαν περισσότερο στα ελαστικά και δεν αποκάλυψαν την ανώτερή τους ταχύτητα. Πρώτος χρόνος του Jenson Button.
Οι Jenson Button και Lewis Hamilton της McLaren σημείωσαν τους ταχύτερους γύρους των πρώτων δύο περιόδων ελεύθερων δοκιμών του Grand Prix Αυστραλίας, που ανοίγει την αυλαία του φετινού Παγκοσμίου Πρωταθλήματος της Formula 1.
Σε απόσταση μικρότερη των δύο δεκάτων του δευτερολέπτου ακολούθησε η Ferrari του Fernando Alonso και η Red Bull του Sebastian Vettel – καθώς οι ομάδες αφοσιώθηκαν στην διαχείριση των ελαστικών τους, παρά στην επίτευξη του ταχύτερου δυνατού χρόνου.
Προς το τέλος του δεύτερου 90λεπτου, οι ομάδες τοποθέτησαν τη μαλακή γόμα και παράλληλα δοκίμασαν τη χρήση της κινούμενης πίσω πτέρυγας στο τέλος της ευθείας, ώστε να κάνουν μια προσομοίωση σχετικά με τη χρήση της στον αγώνα και να προσφέρουν στη FIA τις πληροφορίες που χρειάζεται για να εφαρμόσει το σύστημα.
Όμως, το βασικότερο όλων ήταν η κατανόηση των ελαστικών – ειδικά στη σχετικά χαμηλή θερμοκρασία και στην υγρασία που επικρατούσε στο Albert Park. Ο Nico Rosberg, της Mercedes GP, είπε ότι η φθορά τους ήταν μικρότερη του αναμενόμενου και ότι πιθανώς θα χρειαστούν λιγότερα από τέσσερα pit-stops στον αγώνα.
Πάντως, η υγρασία και οι χαμηλές θερμοκρασίες, όπως και η σκόνη με ένα σιρκουί που χρησιμοποιείται σπανίως, ανάγκασαν πολλούς οδηγούς –όπως τους Felipe Massa και Rubens Barrichello- σε εξόδους στις δύο περιόδους των δοκιμών, χωρίς σοβαρές συνέπειες.
Στην πρώτη περίοδο των ελεύθερων δοκιμών, οι Mark Webber και Sebastian Vettel της RBR είχαν σημειώσει τους ταχύτερους χρόνους, αλλά ήταν ένα δευτερόλεπτο κάτω από τους χρόνους που επετεύχθησαν στη δεύτερη περίοδο.
Το φετινό ξεκίνημα, τέλος, ήταν δύσκολο για τις νέες ομάδες του σπορ. Στην πρώτη περίοδο ο δοκιμαστής Karun Chandhok προσέκρουσε στον τοίχο με τη Lotus T128, κι έπειτα η ομάδα δεν πέτυχε τους χρόνους που θα ήλπιζε. Η Virgin ήταν ακόμα πιο αργή, ενώ η Hispania έκανε μόλις έναν γύρο σε τρεις ώρες.