Παρασκευή 05 Δεκεμβρίου 2025
weather-icon 21o
WRC – Ράλι Σουηδίας 2011, 2η μέρα: Επιστροφή στο μέλλον!

WRC – Ράλι Σουηδίας 2011, 2η μέρα: Επιστροφή στο μέλλον!

Ο Mikko Hirvonen της Ford ανέβηκε στην κορυφή στο δεύτερο σκέλος, ωστόσο οι πέντε πρώτοι της γενικής κατάταξης χωρίζονται από μόλις 16 δευτερόλεπτα! Με τόσους διεκδικητές της νίκης, στον πρώτο αγώνα της νέας του εποχής το WRC θυμίζει τις παλιές μέρες της δόξας του.

Η νέα εποχή του WRC δείχνει να ξεκινά με έναν αγώνα βγαλμένο από τα «χρυσά» χρόνια του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλι. Ένας Φινλανδός (o Mikko Hirvonen της Ford) είναι επικεφαλής, όμως μαζί του συνολικά πέντε οδηγοί διεκδικούν τη νίκη – κι αν η κακοδαιμονία δεν κυνηγούσε τον Sebastien Loeb, θα ήταν έξι!

Η δεύτερη μέρα του σκανδιναβικού αγώνα ξεκίνησε με τον Mads Ostberg επικεφαλής. Θεωρητικά ο νεαρός Νορβηγός της Stobart Ford θα έχανε πολύ χρόνο εκκινώντας πρώτος στις Ειδικές, όπως ο S. Loeb την προηγούμενη μέρα.

Όμως δεν συνέβη έτσι, διότι σήμερα (12/02) το χιόνι ήταν πολύ λιγότερο από χθες – με αποτέλεσμα ο M. Ostberg να μην συναντά ένα στρώμα 15 εκατοστών φρέσκου χιονιού, αλλά μόνο πάγο, στον οποίο δούλευαν καλά τα ελαστικά με καρφιά της Michelin.

Έτσι, μέχρι το μεσημβρινό Service Park ο Mads Ostberg κατάφερε να μείνει μόλις τρία δέκατα του δευτερολέπτου πίσω από τον Mikko Hirvonen, που εκκινούσε δεύτερος και πήρε την πρωτοπορία. O Petter Solberg (κερδίζοντας δύο Ειδικές) είχε πλησιάσει στα 30 δευτερόλεπτα, αλλά οι πρωτοπόροι είχαν σχετική διαφορά ασφαλείας από τους υπόλοιπους.

Ώσπου έφτασε η ώρα για το δεύτερο, το απογευματινό loop από τις ίδιες Ειδικές. Θεωρητικά, δεδομένου του πρώτου περάσματος, αυτή τη φορά το τερέν θα επεφύλασσε μικρότερο μειονέκτημα για όσους εκκινούσαν πρώτοι. Όμως ο M. Ostberg και ο M. Hirvonen διαπίστωσαν ότι δεν ήταν έτσι.

Τα περάσματα των μικρότερης δυναμικής αυτοκινήτων, των τοπικών οδηγών, είχαν δημιουργήσει εντελώς διαφορετικές γραμμές και αυλακώσεις – κι έτσι οι πρώτοι αναγκάστηκαν και στις τέσσερις Ειδικές να χάσουν πολύ χρόνο, δημιουργώντας εκ νέου την ιδανική γραμμή για τα WRCars!

Επιπλέον, ο Mikko Hirvonen είχε και ένα τετ-α-κε στην 13η Ειδική του αγώνα, στο οποίο έχασε 12-15 δευτερόλεπτα, όπως είπε – αν και τα πράγματα θα μπορούσαν να ήταν χειρότερα, καθώς κινδύνευσε να κολλήσει στο χιόνι πλευρικά του δρόμου.

Έτσι λοιπόν, στην απογευματινή επανάληψη των τεσσάρων Ειδικών, τις τρεις κέρδισε ο Sebastien Loeb και τη μία ο Sebastien Ogier, που πλέον «πετούσαν» εκμεταλλευόμενοι και την ευνοϊκότερη θέση εκκίνησής τους. Εξίσου ανέβαινε και ο Petter Solberg, ενώ ξαφνικά εμφανίστηκε και ο Jari Matti Latvala, ο οποίος πάσχιζε (οδηγώντας πολύ επιθετικά, χωρίς ρυθμό) μέχρι τότε.

Ωστόσο σήμερα το απόγευμα ο νεαρός Φινλανδός της Ford έδειξε μεταμορφωμένος, ίσως κάνοντας και ορισμένες αλλαγές στις ρυθμίσεις. Κέρδιζε χρόνο τόσο ραγδαία που έδειχνε έτοιμος να περάσει στην πρώτη θέση – αλλά τότε ήρθε μια πολύ περίπλοκη απόφαση της Ford.

Για να καλύψει κάθε πιθανό σενάριο, σχετικά με το τερέν και τις θέσεις εκκίνησης της τελευταίας μέρας (Κυριακή 12/02), η Ford έδωσε την εντολή στον Mikko Hirvonen να συνεχίσει να πιέζει και στον J.M. Latvala να κόψει ρυθμό, ώστε να πάρει την τέταρτη θέση της γενικής και της εκκίνησης στις Ειδικές του 3ου σκέλους.

Ο Jari Matti Latvala έδειξε απογοητευμένος, ωστόσο ο Mikko Hirvonen διευκρίνισε πως δεν δίνει καμία ελπίδα στον εαυτό του αν η επιφάνεια των Ειδικών είναι και την Κυριακή στην ίδια κατάσταση με σήμερα. Μόνο ο χρόνος θα δείξει αν η απόφαση της Ford ήταν σωστή – και για ποιόν οδηγό της.

Στη μάχη της νίκης θα βρισκόταν και ο Sebastien Loeb, αν δεν είχε εκ νέου σήμερα προβλήματα με τα ελαστικά του – με κυριότερο ένα ακόμη κλατάρισμα. Ο Γάλλος λέει ότι τα προβλήματα γεννώνται από την ανάγκη μείωσης της πίεσης των ελαστικών, για να επιτευχθεί καλύτερη πρόσφυση.

Τα πράγματα θα ήταν χειρότερα για τον πρωταθλητή αν οι θεατές σε μία Ειδική δεν τον είχαν προειδοποιήσει να κόψει ρυθμό πριν από μία στροφή, όπου ο Patrick Sandell έκανε αναστροφή μετά από τετ-α-κε. Οι δύο οδηγοί θα είχαν συγκρουστεί μετωπικά.

Στην 7η θέση ανέβηκε ο Kimi Raikkonen, εκμεταλλευόμενος και ορισμένα προβλήματα άλλων συνδυασμών, ωστόσο ο Φινλανδός δείχνει σημαντική πρόοδο και αποφεύγει τα λάθη. Ο Per Gunnar Andersson θα προσπαθήσει να τον απειλήσει την τελευταία μέρα – αν ο άτυχος Σουηδός δεν αντιμετωπίσει ακόμα ένα πρόβλημα.

Πάντως, σημειώστε ότι δεν αποκλείεται η πρωτοπορία του αγώνα να αλλάξει χέρια και να περάσει στον Petter Solberg. O Νορβηγός δέχθηκε σήμερα ποινή 10 δευτερολέπτων, για καθυστερημένη άφιξη σε ένα σημείο ελέγχου χρόνου. Ο «Sol» άσκησε έφεση, λέγοντας ότι τον καθυστέρησαν στο δρόμο δύο snowmobiles, συνεπώς αναμένεται η τελική απόφαση των αγωνιδικών για την κατάταξη της ημέρας.

WRC – ΡΑΛΙ ΣΟΥΗΔΙΑΣ 2011
ΓΕΝΙΚΗ ΚΑΤΑΤΑΞΗ
(Μετά τη 2η μέρα)

1. Hirvonen (Ford) 2:34:56.1
2. Ostberg (Stobart Ford) +7.4
3. P. Solberg (Solberg Citroen) +8.9
4. Latvala (Ford) +10.9
5. Ogier (Citroen) +15.8
6. Loeb (Citroen) +1:42.1
7. Raikkonen (Ice 1 Citroen) +5:05.5
8. Andersson (Andersson Ford) +5:30.7
9. Sandell (Skoda Fabia S2000) +7:44.8
10. Wilson (Stobart Ford) +7:46.2

auto.in.gr

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ALTER EGO MEDIA A.E.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΚΕΦΟΔΕ ΑΤΤΙΚΗΣ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Παρασκευή 05 Δεκεμβρίου 2025
Απόρρητο