Audi A1 1.4 TFSI S tronic: Yπεροχή σε mini διαστάσεις
Οι αστικές προδιαγραφές δεν διαγράφουν την αριστοκρατική καταγωγή ενός premium αυτοκινήτου πόλης, που ενισχύει την παρουσία του στην κατηγορία με ισχυρές δόσεις τεχνολογικής υπεροχής.
Γιάννης Αδάναλης
Την τελευταία φορά που η Audi επιχείρησε να εισβάλει στην κατηγορία των αυτοκινήτων πόλης ακολούθησε το πιο δύσβατο μονοπάτι. Εν έτει 1999 η εκτεταμένη χρήση αλουμινίου, σε αμάξωμα και πλαίσιο, ήταν αρκετή για να αποδείξει την αφοσίωση της γερμανικής φίρμας στην εξέλιξη και εφαρμογή καινοτόμων τεχνολογιών, όχι όμως και για να εξασφαλίσει στο πρωτοπόρο A2 την ανάλογη πορεία στην ευρωπαϊκή αγορά.
Το υψηλό κόστος παραγωγής και κατά συνέπεια η μη ανταγωνιστική τιμή αγοράς δεν επέτρεψε στο αειθαλές «μικρό» της Audi να αναδείξει τις ικανότητές του, από τη στιγμή μάλιστα που τα premium χαρακτηριστικά του αποτελούσαν, μέχρι πρόσφατα, περιττή πολυτέλεια για τις προτάσεις της κατηγορίας του.
Με σκοπό, λοιπόν, να διεκδικήσει όσα μια δεκαετία νωρίτερα το αλουμίνιο στις επιφάνειες του Α2 της είχε στερήσει, η Audi επαναφέρει στην γκάμα της τα αυτοκίνητα πόλης.
Αυτή τη φορά, βέβαια, η γερμανική φίρμα αρκέστηκε στο να χρησιμοποιήσει το δοκιμασμένο στα Skoda Fabia, Seat Ibiza και VW Polo «δάπεδο» του ομίλου, αποφεύγοντας διακριτικά τις τεχνολογικές υπερβολές ή τους ριψοκίνδυνους -εν καιρώ κρίσης- πειραματισμούς.
Όπως και να έχει, το αποτέλεσμα δικαιώνει τις επιλογές της καθώς η θέση του Α1 απέναντι στον εσωτερικό, κατά κύριο λόγο, ανταγωνισμό είναι σε κάθε περίπτωση διακριτή.
Μπορεί ο σχεδιασμός του αμαξώματος να είναι αυτός που σε πρώτο επίπεδο ορίζει τις διαχωριστικές γραμμές από τις υπόλοιπες προτάσεις του ομίλου VW, ωστόσο, το εσωτερικό του μικρού Audi είναι αυτό που κάνει επί της ουσίας τη διαφορά.
Σε αντίθεση με το μπροστινό τμήμα του αμαξώματος, όπου σχεδόν τίποτα δεν διαφέρει από τις μεγαλύτερες προτάσεις του κατασκευαστή, η προσπάθεια της οροφής να υιοθετήσει τα σχεδιαστικά πρότυπα ενός αυθεντικού coupe αλλάζει τις ισορροπίες.
Τα χαρακτηριστικά τόξα που σχηματίζονται σε αυτή ορίζουν τη σχεδιαστική ταυτότητα του αυτοκινήτου, από τη στιγμή μάλιστα που τα φωτιστικά σώματα τεχνολογίας LED δεν μετριάζουν την υπαρκτή διαφορά αισθητικής μεταξύ του μπροστινού και του πίσω μέρους.
Λιγότερο τολμηρό από τις προτάσεις του ανταγωνισμού (βλέπε Alfa Romeo MiTo, Citroen DS3 και MINI), το A1 επενδύει στο εντυπωσιακό, ποιοτικά, δείγμα του εσωτερικού του.
Πέρα από κάθε προσδοκία, ο αποκλειστικά τετραθέσιος θάλαμος επιβατών θυμίζει πολυτελέστερες προτάσεις, μεταφέροντας με απόλυτη επιτυχία τις κατασκευαστικές συνήθειες ενός A4 στη συμπαθέστατη κατηγορία των αυτοκινήτων πόλης.
Η υφή των πλαστικών του ταμπλό σε κάνουν να ξεπερνάς το συντηρητικό σχεδιασμό των επιφανειών του, ενώ τα περιστροφικά χειριστήρια του ημι-αυτόματου κλιματισμού ισοσκελίζουν το δύσχρηστο ΜΜΙ με την αναδυόμενη οθόνη των 6,5 ιντσών και τις προηγμένες λειτουργίες ψυχαγωγίας και ενημέρωσης που το συνοδεύουν.
Και εκεί που η υπερβολή ενός premium αυτοκινήτου πόλης συναντά την καθημερινότητα, το A1 απαντά με τέσσερις ανεξάρτητες θέσεις και χώρο αποσκευών που ξεκινά από τα 270 λίτρα και φτάνει με την αναδίπλωση της πίσω σειράς καθισμάτων τα 920 λίτρα.
Εξίσου πειστικές είναι, βέβαια, και οι απαντήσεις του γνωστού, από τη μέχρι σήμερα πορεία του στο A3, TFSI κινητήρα των 1,4 λίτρων.
Αποδίδοντας με την βοήθεια ενός υπερσυμπιεστή καυσαερίων 122 ίππους και 200 Nm ροπής κινεί με χαρακτηριστική ευκολία τα 1.000 και κάτι κιλά του «μικρού» Audi, γεγονός που επιβεβαιώνεται άλλωστε και από τις επιδόσεις του αυτοκινήτου.
Πριν ακόμη, βέβαια, ασχοληθείς με την κινητήριο δύναμη του συγκεκριμένου A1, το ημι-αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη είναι αυτό που κερδίζει την προσοχή σου.
Οι επτά σχέσεις και πολύ περισσότερο ο τρόπος με τον οποίο μπορείς να μεταπηδήσεις από τη μία στην άλλη, δεν αφήνουν περιθώρια κριτικής ή ακόμα και σύγκρισης με αντίστοιχες προτάσεις του ανταγωνισμού.
Με τρία συνολικά προγράμματα (Normal, S και Manual), το επτατάχυτο S tronic καλύπτει κάθε απαίτηση, συνδυάζοντας την άνεση και την ευκολία χρήσης ενός αυτόματου κιβωτίου με την αμεσότητα που θα ζήλευε ακόμη και μια χειροκίνητη μονάδα.
Με δύο «βαριά χαρτιά» στο ενεργητικό του, το A1 πατά με αρκετές δόσεις αυτοπεποίθησης στην άσφαλτο, ξεκαθαρίζοντας από την πρώτη, κιόλας, στιγμή τις προθέσεις του.
Το ηλεκτρο-υδραυλικά υποβοηθούμενο σύστημα διεύθυνσης -σε συνδυασμό με τις σφικτές ρυθμίσεις των αναρτήσεων- επιχειρεί την υπέρβαση, έστω και αν το επιπλέον βάρος στο τιμόνι δεν συνοδεύεται από έναν εξίσου πλούσιο όγκο πληροφοριών.
Σε κάθε περίπτωση η συμπεριφορά του αυτοκινήτου δεν θυμίζει το A3 ή μια αποστειρωμένη μπερλίνα της φίρμας, μεταφέροντας στον πραγματικό κόσμο όλα εκείνα τα προτερήματα και τους συμβιβασμούς που συναντάς σε προτάσεις ανάλογου μεγέθους.
Ευέλικτο και απόλυτα διαχειρίσιμο, ακόμη και σε απαιτητικότερες συνθήκες, δεν θα σε τρομάξει με τις αντιδράσεις του, επιτρέποντας στα ηλεκτρονικά βοηθήματα να ορίσουν την τύχη σου όταν το παρακάνεις.
Αν οι Γερμανοί δεν είχαν επιλέξει να ευνουχίσουν για πολλοστή φορά τις ίδιες τις δημιουργίες τους, οριοθετώντας με ξεκάθαρο τρόπο τις δυνατότητές τους, τα πράγματα θα μπορούσαν να είναι διαφορετικά.
Το A1 θα μπορούσε να διεκδικήσει τις πιθανότητές του απέναντι στο ΜΙΝΙ -το οποίο διατηρεί απέναντι στο Α1 την οδηγική του υπεροχή- , εγκαταλείποντας οριστικά τον καθωσπρεπισμό που χαρακτηρίζει τη συντριπτική πλειοψηφία των μοντέλων της Audi.
Το γερμανικό supermini προσελκύει αναμφίβολα όσους γοητεύονται από την premium ατμόσφαιρα στο εσωτερικό του, προσπερνώντας τη λογοκριμένη συμπεριφορά του στην άσφαλτο και βέβαια είναι διατεθειμένοι να πληρώσουν την υπεραξία του ημιαυτόματου κιβωτίου S tronic, το οποίο στη συγκεκριμένη περίπτωση κάνει την διαφορά.
auto.in.gr
- Αλέξης Γρηγορόπουλος: Διαδηλώσεις σε όλη τη χώρα 17 χρόνια μετά την εξέγερση των δεύτερων «Δεκεμβριανών»
- Ελένη Φουρέιρα: Κορυφαία γυναίκα καλλιτέχνις της χρονιάς στο Spotify
- Σαλαμίνα: Νέο βίντεο ντοκουμέντο από τα γενέθλια της 75χρονης – Πώς οδηγήθηκε στη φυλακή η νύφη της
- Βασιλιάς Κάρολος: Κουρτίνες από παλάτι του έγιναν κάλτσες για φιλανθρωπία
- Το «διάβασμα» του Μαρτίνεθ και η… πολυφωνία στην επίθεση – Έτσι έφυγε με το διπλό από το ΟΑΚΑ η Βαλένθια (vids)
- Συντάξεις: Στις 19 Δεκεμβρίου οι πρώτες καταβολές
- Σεισμός 4,3 Ρίχτερ ανοιχτά του Γερολιμένα Λακωνίας τα ξημερώματα
- Φέτα: Φόβοι για έλλειψη λόγω ευλογιάς προβάτων – Τι «είδε» το BBC
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις






![Άκρως Ζωδιακό: Τα Do’s και Don’ts στα ζώδια σήμερα [Σάββατο 06.12.2025]](https://www.in.gr/wp-content/uploads/2025/12/pexels-eser-tokas-54876734-25854069-315x220.jpg)


























































Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442