Ακουστικές βλάβες προκαλεί η οδήγηση αυτοκινήτου με ανοικτή οροφή
Λονδίνο: Η οδήγηση οχήματος με ανοικτή οροφή (cabrio) μπορεί να προκαλέσει σοβαρή βλάβη στα αυτιά του οδηγού και των συνεπιβατών του, προειδοποιεί νέα αμερικανική επιστημονική έρευνα, που δημοσιεύεται στο επιστημονικό έντυπο Otolaryngology-Head and Neck Surgery.
Λονδίνο: Η οδήγηση οχήματος με ανοικτή οροφή (cabrio) μπορεί να προκαλέσει σοβαρή βλάβη στα αυτιά του οδηγού και των συνεπιβατών του, προειδοποιεί νέα αμερικανική επιστημονική έρευνα, που δημοσιεύεται στο επιστημονικό έντυπο Otolaryngology-Head and Neck Surgery.
Η οδήγηση ενός τέτοιου οχήματος, με κατεβασμένη την οροφή και με ταχύτητες της τάξης των 80-112 χλμ., εκθέτει τα αυτιά σε επίπεδα ήχου που πλησιάζουν αυτά ενός τρυπανιού. Η συχνή έκθεση των αυτιών σε αυτά τα επίπεδα ήχου, που προέρχεται από το συνδυασμένο θόρυβο της μηχανής του αυτοκινήτου, της οδικής κυκλοφορίας και του ανέμου, μπορεί να προκαλέσει μέχρι και μόνιμη απώλεια ακοής, σύμφωνα με τους ερευνητές.
Η μελέτη, σύμφωνα με το BBC, συστήνει στους οδηγούς των cabrio οχημάτων να φοράνε προστατευτικά για τα αυτιά, όπως κάνουν μερικοί μοτοσικλετιστές ή έστω να έχουν ανεβασμένα τα παράθυρά του αυτοκινήτου τους.
Οι επιστήμονες μέτρησαν τα επίπεδα θορύβου στα αριστερά και στα δεξιά του οδηγού, όταν τρέχει με 80 έως 112 χλμ., και διαπίστωσαν ότι φτάνει τα 88 – 90 ντεσιμπέλ (καμία φορά μέχρι και τα 99), αρκετά πάνω από τα 85 ντεσιμπέλ που οι ειδικοί γενικά συμφωνούν ότι αποτελούν το κατώφλι μετά το οποίο υπάρχει κίνδυνος για μόνιμη απώλεια ακοής.
Συγκριτικά, ένα ήσυχο δωμάτιο τη νύχτα έχει 20 ντεσιμπέλ, σε μια συνήθη συζήτηση αναπτύσσονται 60 ντεσιμπέλ, σε ένα πολυσύχναστο δρόμο 70 ντεσιμπέλ, όταν οι άνθρωποι φωνάζουν, ο θόρυβος φτάνει τα 80 ντεσιμπέλ, ένα τρυπάνι «βγάζει» 110 ντεσιμπέλ κι ένα αεροπλάνο που απογειώνεται 130 ντεσιμπέλ.
Οι ερευνητές βρήκαν ότι ακόμα και όταν οι οδηγοί των αυτοκινήτων με ανοικτή οροφή οδηγούν εκτός ώρας αιχμής της οδικής κυκλοφορίας, τα ντεσιμπέλ στα αυτιά τους φτάνουν τα 80 – 90, ενώ όταν τουλάχιστον ανεβάζουν και τα δύο παράθυρα (οδηγού και συνοδηγού), έχοντας πάντα ανοικτή την οροφή, ο θόρυβος μειώνεται στα 82 ντεσιμπέλ.
Οι επιστήμονες προειδοποιούν ότι η ακουστική βλάβη ειναιβαθμιαία και το αποτέλεσμά της μπορεί να γίνει αισθητό μόνο έπειτα από χρόνια – όταν πια είναι αργά.
ΑΠΕ-ΜΠΕ
health.in.gr
- Αυστρία: Ορειβάτης άφησε την σύντροφό του «να παγώσει μέχρι θανάτου» σε κορυφή βουνού
- Brain drain στην Apple – Δεκάδες στελέχη αυτομολούν στους ανταγωνιστές
- ΠΑΟΚ και Ολυμπιακός «μάχονται» για τον τίτλο του League Cup
- Δήμος Νίκαιας-Αγ.Ι.Ρέντη: Ο μεγάλος όγκος των υδάτων υπερέβη προσωρινά τις δυνατότητες των υποδομών
- Προειδοποίηση για την κακοκαιρία Byron: «Δεν έχει τελειώσει» – Οι επτά περιοχές που θα σαρώσει
- Πληθαίνουν οι ενδείξεις – Το εμβόλιο του έρπητα ζωστήρα δείχνει να προστατεύει από την άνοια
- World Athletics: Τέλος στην αδικία των διαδρόμων
- Αλέξανδρος Κοψιάλης: «Είμαι 120 κιλά, άμα συνεχίσω θα φράξουν όλα»
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις






![Άκρως Ζωδιακό: Τα Do’s και Don’ts στα ζώδια σήμερα [Παρασκευή 05.12.2025]](https://www.in.gr/wp-content/uploads/2025/12/pexels-kammeran-gonzalez-keola-3137381-9559884-315x220.jpg)





























































Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442