Kia Soul 1.6: Ασκήσεις αντικομφορμισμού
H προσπάθεια της Kia να απαγκιστρωθεί από το μονοδιάστατο σχεδιαστικό παρελθόν της σχηματοποιείται με το αστικών προδιαγραφών crossover που ακούει στο όνομα Soul.
Γιάννης Αδάναλης
Ο πιο εύκολος, φαινομενικά, τρόπος να διαφοροποιηθείς από τον ανταγωνισμό αλλά και από το ίδιο το παρελθόν σου είναι να μεταβάλλεις την εύπλαστη, ούτως ή άλλως, σχεδιαστική ταυτότητα των τετράτροχων προτάσεών σου.
| Ταυτότητα |
| Κινητήρας: |
| 1.591 κ.εκ. |
| Ισχύς: |
| 126 ίπποι/6.300 σ.α.λ. |
| Ροπή: |
| 156 Nm/4.200 σ.α.λ. |
| Επιτάχυνση: |
| 0-100χλμ./ώρα 11,0 δλ |
| Τελ. ταχύτητα: |
| 177 χλμ./ώρα |
| Tιμή βασικής έκδοσης: |
| 16.000 ευρώ |
| Τιμή αυτοκινήτου δοκιμής: |
| 16.000 ευρώ |
Ο πλήρης ανασχηματισμός σκέψεων και ιδεών, όπως αυτός μετουσιώθηκε στις καλοσχεδιασμένες επιφάνειες του Kia Soul, αποδεικνύει περίτρανα πως το μεταλλικό περίβλημα του αυτοκινήτου είναι αυτό που θα ορίσει, σε μεγάλο βαθμό, τη μετέπειτα πορεία του.
Πριν ακόμη μπεις στη διαδικασία να αξιολογήσεις τα χαρακτηριστικά ενός άγνωστου, μέχρι σήμερα, crossover, με ημίψηλη αρχιτεκτονική και συμπαγείς διαστάσεις, το φρέσκο και ελκυστικό παρουσιαστικό του Soul σε έχει, ήδη, κερδίσει.
Αν και διατηρήθηκε μακριά από τα πολυφορεμένα πρότυπα της Γηραιάς Ηπείρου, η κορεατική φίρμα δεν δίστασε αυτή τη φορά να αποχωριστεί, σε επίπεδο σχεδιασμού, αναχρονιστικές αγκυλώσεις.
Αυτό γίνεται σαφές, είτε σταθείς στο μπροστινό τμήμα παρατηρώντας το χορταστικό, ομολογουμένως, συνδυασμό προφυλακτήρα-φωτιστικών σωμάτων-μεταλλικών επιφανειών, είτε βρεθείς λίγα εκατοστά μακρύτερα, αναζητώντας υποψία καμπύλης γραμμής στο τετραγωνισμένο τελείωμα του αμαξώματος.
| Υπέρ | |
Σχεδιασμός αμαξώματος | |
Πλήρης εξοπλισμός | |
Ευρυχωρία εσωτερικού | |
| Κατά | |
Ποιότητα επενδύσεων στο εσωτερικό | |
Ποιότητα ελαστικών πρώτης τοποθέτησης | |
Περιορισμένος χώρος αποσκευών | |
Θορυβώδης λειτουργία κινητήρα | |
Παρότι το συνολικό μήκος του, αποκλειστικά πεντάθυρου, Soul φτάνει μόλις τα 4,1 μέτρα, όντας 10,3 εκατοστά πιο κοντό από το cee΄d, η εικόνα που σχηματίζεις γι΄ αυτό παραπέμπει σε ένα πληθωρικό και σε κάθε περίπτωση εκκεντρικό hatchback.
Οι ακροβολισμένοι τροχοί στις τέσσερις γωνίες του αμαξώματος, οι κοντοί πρόβολοι και το μακρύ μεταξόνιο σε ξεγελούν, πόσο μάλλον όταν το ύψος των 1,61 μέτρων ξεφεύγει σίγουρα από τις προδιαγραφές ενός τυπικού μικρομεσαίου.
Τα πράγματα μπερδεύονται ακόμη περισσότερο, καθώς η απόσταση που χωρίζει το Soul από το έδαφος -στα 16,5 εκατοστά ανέρχεται το ground clearance- θα μπορούσε κάλλιστα να φωτογραφίζει μια τετρακίνητη πρόταση με εκτεταμένες, εκτός δρόμου, δυνατότητες.
H αλήθεια είναι ότι η εικόνα του αυτοκινήτου δημιουργεί υποσχέσεις, που σε πρώτη ανάγνωση ο πενταθέσιος θάλαμος επιβατών αδυνατεί να υποστηρίξει. Η αρχή γίνεται από την απογοητευτική ποιότητα του υφάσματος που καλύπτει τα καθίσματα αλλά και το εσωτερικό των θυρών.
Η αίσθηση του ακατέργαστου συνθετικού υλικού που αποκομίζεις σε ταξιδεύει αρκετά χρόνια πίσω, όταν η κορεατική αυτοκινητοβιομηχανία επιχειρούσε τα πρώτα, δειλά βήματά της στην Δύση.
Το ιαπωνικό παράδειγμα των σκληρών-σκουρόχρωμων πλαστικών με το ικανοποιητικό φινίρισμα και την εξαιρετική συναρμογή έχουν ακολουθήσει οι επιφάνειες του ταμπλό, επαναφέροντας, ως ένα βαθμό, τις ισορροπίες.
Ακόμα και εκεί, πάντως, δεν έχουν αποφευχθεί τα λάθη. Το εσωτερικό των κλειστών αποθηκευτικών χώρων είναι άσκοπα χρωματισμένο, αποκαλύπτοντας με αυτόν τον τρόπο ατέλειες φινιρίσματος.
Σε επίπεδο σχεδίασης, οι κυκλικοί σχηματισμοί είναι αυτοί που κυριαρχούν, ξεκινώντας από την υποδοχή για μικροαντικείμενα στην κορυφή της κεντρικής κονσόλας και καταλήγοντας στο μεσαία τμήμα του τριάκτινου τιμονιού που φιλοξενεί το λογότυπο της κορεατικής φίρμας.
Εργονομικά λάθη που θα δυσκολέψουν τη ζωή του οδηγού δεν παρατηρούνται, αν εξαιρέσει κανείς, βέβαια, το γεγονός ότι στην βασική εξοπλιστική έκδοση των 16.000 ευρώ το τιμόνι ρυθμίζεται μόνο ως προς το ύψος του.
Αυτή ουσιαστικά αποτελεί και τη μοναδική αξιοσημείωτη εξοπλιστική έλλειψη, καθώς στην ίδια έκδοση συναντάς έξι αερόσακους, ενεργά προσκέφαλα, ESP, air condition, ηχοσύστημα με υποδοχή για φορητές συσκευές αναπαραγωγής ήχου και θύρα USB, τροχούς αλουμινίου 16 ιντσών, προβολείς ομίχλης και όλες τις συνήθεις ηλεκτρικές ευκολίες.
Περνώντας στην πίσω σειρά καθισμάτων, συνειδητοποιείς πως η ιδιαίτερη αρχιτεκτονική του αμαξώματος επιτρέπει στο Soul να φιλοξενήσει με σχετική άνεση -συνολικά- ως και πέντε ενήλικες, εξασφαλίζοντας έναν χώρο 222 λίτρων για τις αποσκευές τους.
Θα αποτελούσε έκπληξη αν το Soul δεν επιτύγχανε να υποστηρίξει το σύγχρονο και ταυτόχρονα νεανικό του προφίλ στην άσφαλτο, συνεχίζοντας ουσιαστικά από εκεί που σταμάτησε το μικρομεσαίο cee΄d.
Σύμφωνα με την κορεατική φίρμα το αστικών προδιαγραφών crossover βασίζεται σε μια νέα, εξαιρετικά ευμετάβλητη πλατφόρμα, που το απαλλάσσει από τις αδυναμίες και τους συμβιβασμούς του πρόσφατου παρελθόντος.
Φυσικά τα γόνατα McPherson στους μπροστινούς τροχούς και ο ημι-άκαμπτος στους πίσω, ηχούν λιγότερα επαναστατικά, ωστόσο, το αποτέλεσμα δικαιώνει τις επιλογές της κορεατικής φίρμας.
Εξοπλισμένο με τροχούς των 16 ιντσών -η πλουσιότερη έκδοση προσφέρεται με ζάντες 18 ιντσών- το Soul δείχνει πως έχει κατακτήσει την ισορροπία μεταξύ της άνεσης και ενός αποδεκτού οδηγικού χαρακτήρα.
Χάρη στη σφικτή ρύθμιση των αναρτήσεων, η αυξημένη απόσταση του αμαξώματος από το έδαφος δεν έχει επηρεάσει τη συμπεριφορά του αυτοκινήτου στην άσφαλτο.
Οι κλίσεις που εμφανίζει στο όριο δεν μπορούν να χαρακτηριστούν υπερβολικές, περιορίζοντας με αυτόν τον τρόπο τις πιθανότητες αποσταθεροποίησής του. Ας μην ξεχνάμε και την παρουσία του ESP, το οποίο ωστόσο απενεργοποιείται πλήρως, προσφέροντας μια ξεκάθαρη εικόνα για τις δυνατότητες του κορεατικού crossover.
Με το ηλεκτρικά υποβοηθούμενο τιμόνι να μεταφέρει επαρκείς πληροφορίες στα χέρια σου και το σύστημα πέδησης με τα τέσσερα δισκόφρενα να ανταποκρίνεται στο βάρος των 1.270 κιλών, ο μόνος λόγος ανησυχίας προέρχεται από την εμφανή αδυναμία των κορεατικών ελαστικών να εξασφαλίσουν την απαιτούμενη πρόσφυση.
Διεκδικώντας κάτι παραπάνω από το πλαίσιο αλλά και από τον ατμοσφαιρικό κινητήρα των 1.600 κ.εκ., είναι σχεδόν σίγουρο ότι θα υποστρέψεις, ενώ υπό προϋποθέσεις θα κληθείς να αντιμετωπίσεις και το φαινόμενο της υπερστροφής.
Μέρος του προβληματισμού αποτελεί, ωστόσο, και το τραχύ, σε λειτουργία, μοτέρ των 126 ίππων και των 156 Nm ροπής. Παρά τις ανταγωνιστικές επιδόσεις που είναι ικανό να προσφέρει, η υστέρηση που εμφανίζει χαμηλά και ο θόρυβος ψηλότερα αναδεικνύουν τις αδυναμίες του τετρακύλινδρου συνόλου απέναντι στον υπερτροφοδοτούμενο, κατά βάση, ανταγωνισμό.
Καταλήγοντας στα πρώτα συμπεράσματα για το Kia Soul, δύο είναι τα ερωτήματα που προκύπτουν, ζητώντας επίμονα απαντήσεις. Γιατί η κορεατική φίρμα θα έπρεπε να περιμένει τόσο για να εξελίξει-σχεδιάσει μια φρέσκια και νεανική πρόταση και γιατί ένα αυτοκίνητο 16.000 ευρώ -κάτι παραπάνω από 5 εκατ. δραχμές είναι αυτά- θα πρέπει να εξοπλίζεται με τα αγνώστου ταυτότητας ελαστικά της Nexen…
| Κινητήρας | |
| Κυβισμός | 1.591 κ.εκ. |
| Κύλινδροι | 4 σε σειρά |
| Ισχύς (ίπποι) | 126/6.300σ.α.λ. |
| Ροπή (Νm) | 156/4.200σ.α.λ. |
| Θέση | Εμπρός/εγκάρσια |
| Μπλοκ/κεφαλή | Αλουμίνιο/αλουμίνιο |
| Τροφοδοσία | Ψεκασμός πολλαπλών σημείων |
| Διάμετρος x διαδρομή | 77×85,4 |
| Βαλβίδες ανά κύλινδρο | 4 |
| Εκκεντροφόροι | 2 ΕΕΚ |
| Ειδική ισχύς (ίπποι/λίτρο) | 79,2 |
| Μετάδοση | |||
| Κίνηση | Εμπρός | ||
| Κιβώτιο | Μηχανικό πέντε σχέσεων | ||
| Σχέσεις κιβωτίου/Ταχύτητα ανά 1.000σ.α.λ. (χλμ./ώρα) | 1η | :1/3.769 | |
| 2η | :1/2.045 | ||
| 3η | :1/1.370 | ||
| 4η | :1/1.036 | ||
| 5η | :1/0.839 | ||
| Τελική σχέση διαφορικού | 4.400 | ||
| Ανάρτηση | |
| Εμπρός | Γόνατα McPherson, αντιστρεπτική ράβδος |
| Πίσω | Ημι-άκαμπτος άξονας, αντιστρεπτική ράβδος |
| Φρένα | |
| Εμπρός | Αεριζόμενοι δίσκοι |
| Πίσω | Δίσκοι |
| ABS | Ναι |
| Τροχοί | |
| Διαστάσεις | 6,5×16 |
| Υλικό | Αλουμίνιο |
| Τύπος ελαστικών | Nexen |
| Ελαστικά | 205/55/16 |
| Ρεζέρβα | Κανονικής διαμέτρου |
| Σύστημα διεύθυνσης | |
| Τύπος | Κρεμαγιέρα |
| Υποβοήθηση | Ηλεκτρική |
| Στροφές τιμονιού | 2,7 |
| Διάμετρος στροφής | 10,5 μέτρα |
| Διαστάσεις | |
| Μήκος | 4,105 μέτρα |
| Πλάτος | 1,785 μέτρα |
| Ύψος | 1,610 μέτρα |
| Μεταξόνιο | 2,550 μέτρα |
| Μετατρόχιο (Ε/Π σε χιλιοστά) | 1.570/1.575 |
| Χώρος αποσκευών | 222 λίτρα |
| Βάρος | 1.270 κιλά |
| Αναλογία κιλών/ίππο | 10,1 |
| Κατανάλωση (λίτρα/100 χλμ.) | |
| Πόλη | 8,1 |
| Εκτός | 5,8 |
| Μέση | 6,7 |
| Ρεζερβουάρ (λίτρα) | – |
| Αυτονομία | – |
| Επιδόσεις | |
| Τελική ταχύτητα | 177 χλμ./ώρα |
| 0-100χλμ./ώρα | 11,0 δευτερόλεπτα |
auto.in.gr
- Ασταμάτητος ο Ολυμπιακός – Ο Στρεφέτσα έκανε το 3-0 για τους πρωταθλητές (vids)
- «Είναι σαν να μας σκοτώνουν τα παιδιά» – Αγρότης λύγισε αποχαιρετώντας τα 450 πρόβατά του λόγω ευλογιάς
- Μαινόμενος Μασκ μετά το πρόστιμο 120 εκατ. ευρώ στο X: Καταργήστε την Ευρωπαϊκή Ένωση
- «Αιμορραγία» στελεχών στην Apple – Μένει πίσω στην AI επανάσταση;
- Πλήρης κυριαρχία του Ολυμπιακού στο πρώτο ημίχρονο με τον ΟΦΗ: 2 γκολ και 18-0 τελικές (pic, vids)
- Παράνομο πορνό, χάπια στύσης, κίνδυνος απέλασης: Μπόνι Μπλου και 17 άνδρες συνελήφθησαν στο Μπαλί
- Παραμένουν τα προβλήματα στον σιδηρόδρομο από την κακοκαιρία – Με λεωφορεία το Λειανοκλάδι – Λάρισα – Λειανοκλάδι
- Τα μπλόκα χωρίζουν τη Νέα Δημοκρατία στα δύο
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις





Σχεδιασμός αμαξώματος
Ποιότητα επενδύσεων στο εσωτερικό
![Άκρως Ζωδιακό: Τα Do’s και Don’ts στα ζώδια σήμερα [Σάββατο 06.12.2025]](https://www.in.gr/wp-content/uploads/2025/12/pexels-eser-tokas-54876734-25854069-315x220.jpg)


























































Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442