Σχεδόν μισό δισεκατομμύριο δολάρια (470 εκατομμύρια) υπολογίζεται ότι θα χάσει ως στο τέλος του χρόνου το YouTube για να συντηρήσει τις υπηρεσίες του, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της Credit Suisse.
Σχεδόν μισό δισεκατομμύριο δολάρια (470 εκατομμύρια) υπολογίζεται ότι θα χάσει ως στο τέλος του χρόνου το YouTube για να συντηρήσει τις υπηρεσίες του, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της Credit Suisse.
Παρά το γεγονός ότι το YouTube έχει την ηγετική θέση, και μάλιστα με διαφορά, στην αγορά online video (μερίδιο 41%), φαίνεται ότι το Google δεν έχει ακόμα βρει τον τρόπο να ρευστοποιήσει την επιτυχία του.
Η κίνηση και οι προβολές διαφημίσεων αναμένεται να του αποφέρουν 20% περισσότερα έσοδα φέτος (γύρω στα 240 εκατομμύρια δολάρια).
Ωστόσο, το κόστος για την εξασφάλιση του απαιτούμενου εύρους ζώνης ώστε να μεταδίδονται απρόσκοπτα τα βίντεο των εκατομμυρίων χρηστών του, η πληρωμή των δικαιωμάτων για την προβολή βίντεο με copyright, το κόστος των αποθηκευτικών του μέσων, οι συμφωνίες για το μοίρασμα διαφημιστικών εσόδων και άλλα κόστη αυξάνουν τα έξοδα στο δυσθεώρητο ύψος των 711 εκατομμυρίων δολαρίων.
Το μεγαλύτερο έξοδο, σύμφωνα με την Credit Suisse, είναι το bandwidth (51%) -υπολογίζεται ότι το YouTube ξοδεύει ένα εκατομμύριο δολάρια την ημέρα για αυτό- και ακολουθεί αυτό για τα δικαιώματα προβολής περιεχομένου με copyright (36%).
H Credit Suisse προβλέπει ότι το 2009 το YouTube θα κληθεί να εξυπηρετήσει 75 δισεκατομμύρια video stream, δηλαδή 38% περισσότερα βίντεο από πέρσι.
Η εταιρεία χρηματοοικονομικών αναλύσεων προτείνει την αύξηση του ποιοτικού περιεχομένου από τρίτες πηγές που θα αποφέρουν περισσότερα διαφημιστικά έσοδα, την καθιέρωση διαφημιστικών προτύπων και τη βελτίωση της αποτελεσματικότητας των ήδη προβαλλόμενων διαφημίσεων. Ήδη το YouTube οδεύει προς αυτή την κατεύθυνση, συνάπτοντας συμφωνίες με αναγνωρισμένους παρόχους περιεχομένου, όπως η πρόσφατη συμφωνία του με την Universal Music. Το YouTube προς το παρόν προβάλλει διαφημίσεις μόνο στο 10% των βίντεο που φιλοξενεί, αφού φαίνεται ότι κανείς δεν είναι διατεθειμένος να διαφημιστεί δίπλα σε βίντεο χρηστών, παρά τη δημοτικότητά τους.
Οι δυσοίωνες προβλέψεις της Credit Suisse κάνουν τις επίσης ζημιογόνες σήμερα εφημερίδες να μοιάζουν «έξυπνη επένδυση», σχολιάζει το περιοδικό Slate, αφού ενδεικτικά η εφημερίδα Boston Globe θα χάσει πέντε φορές λιγότερα το ίδιο έτος.