Παρασκευή 12 Δεκεμβρίου 2025
weather-icon 21o
MotoGP: Οι δύσκολοι καιροί του Nicky Hayden

MotoGP: Οι δύσκολοι καιροί του Nicky Hayden

Για το πύρινο βάπτισμα του Nicky Hayden στη Ducati δεν φταίει η περίφημη προτεραιότητα Stoner. Φταίει ότι για τον Αμερικανό τα πάντα είναι πρωτόγνωρα.

Πάνος Ν. Διαμάντης

Όσο υποτιμημένος και αν είναι ο Nicky Hayden, όσο κι αν του λείπει το χάρισμα ενός Valentino Rossi ή ακόμη κι ενός Casey Stoner, τίποτα δεν μπορεί να αλλάξει ότι έγινε παγκόσμιος πρωταθλητής του MotoGP (το 2006), με τον γιατρό εν ενεργεία, σε μια εποχή του σπορ με πολύπλευρο ανταγωνισμό.


Αυτό και μόνο αρκεί για να πιστέψει κανείς ότι ο Nicky δεν θα γίνει νέα περίπτωση Marco Melandri ή Loris Capirossi στη Ducati, ο Αμερικανός δεν θα χαθεί -όπως χάθηκαν οι Ιταλοί- στη δίνη των προβλημάτων που προκαλεί μια μοτοσικλέτα σχεδιασμένη για κάποιον άλλον – τον Casey.


Ωστόσο, όσο πεισματάρης και αν είναι ο N. Hayden, όσο μεγάλο τεχνικό υπόβαθρο και αν απέκτησε σε οκτώ χρόνια συνεργασίας με τη Honda (το οποίο υπόβαθρο, παρεμπιπόντως, ήταν βαθύτερο στο μυαλό του αγέραστου L. Capirossi), υπάρχει ένα πολύ μεγάλο πρόβλημα για τον Αμερικανό: Τα νέα ελαστικά.


Ο Nicky είδε πέρσι, στο μέσον της σεζόν, τον ομόλογό του στη Repsol Honda, Dani Pedrosa, να αλλάζει αιφνιδίως από τα Michelin στα Bridgestone, τα οποία είναι και τα αποκλειστικά ελαστικά που χρησιμοποιούνται από φέτος στο MotoGP.


Ο Αμερικανός δεν γνώριζε τίποτα, έμαθε για την κίνηση του D. Pedrosa πλαγίως και αργότερα κατέκρινε σφοδρά το HRC, λέγοντας μεταξύ άλλων ότι ακόμα κι αν δεν εμφανιζόμουν στο γκαράζ μια μέρα, αμφιβάλλω αν θα το παρατηρούσε κανείς!


Ωστόσο, ποιος μπορεί να κατηγορήσει το HRC ότι δεν τον ενημέρωσε, την ώρα που είχε διαδοθεί ευρέως πια η -έγκυρη, όπως αποδείχθηκε- φήμη ότι ο Nicky θα φύγει στο τέλος της σεζόν για τη Ducati; Και, επιπλέον, τι ήταν τόσο σημαντικό, πια, με την αλλαγή ελαστικών;


Εδώ πρέπει κανείς να δει την περίπτωση Valentino Rossi. Ο γιατρός πήρε την απόφαση να αλλάξει γόμα (από Michelin σε Bridgestone) στο τέλος του 2007. Ήταν μια προσωπική απόφαση του Ιταλού, καθώς ο έτερος αναβάτης της ομάδας, Jorge Lorenzo, έμεινε στα Michelin – και ως πρωτοεμφανιζόμενος, δεν είχε το περιθώριο να αντιδράσει όπως ο Nicky Hayden. Αλλωστε, τότε δεν ήταν γνωστό ποια από τις δύο γόμες θα ήταν καλύτερη τη σεζόν που ξεκινούσε.


Ο Valentino λοιπόν, με την πλούσια εμπειρία του και τη Yamaha 100% πάνω του, χρειάστηκε τις δοκιμές όλου του χειμώνα συν τα τρία πρώτα Grands Prix του 2008 για να στήσει την Μ1 ακριβώς στα μέτρα των ελαστικών της Bridgestone και του προσωπικού του τρόπου οδήγησης.


Είναι αμφίβολο αν οι μήνες θα είναι πέντε για τον Nicky Hayden, που δεν απολαμβάνει την πλήρη προσοχή της Ducati και μέσα σε όλα έχει να μάθει και μια πρωτόγνωρη μοτοσικλέτα και μια καινούρια ομάδα ανθρώπων, με διαφορετική λειτουργία, τρόπο σκέψης και μηχανολογική φιλοσοφία σε σχέση με τους Ιάπωνες.


Αντιθέτως, με ίδια μοτοσικλέτα και απαράλλαχτη ομάδα, που έχει όλη την προσοχή της στραμμένη πάνω του, ο Dani Pedrosa αλλάζοντας από Michelin σε Bridgestone το καλοκαίρι, τρέχοντας με την ιαπωνική γόμα σχεδόν στα μισά Grands Prix του 2008 και εκμεταλλευόμενος τις δοκιμές του χειμώνα, ευθυγράμμισε τέλεια τον προγραμματισμό της προετοιμασίας του με το ξεκίνημα της φετινής σεζόν του MotoGP. Ο Nicky έγινε έξαλλος και δεν το έκρυψε στις συνεντεύξεις Τύπου εκείνες τις μέρες.


Ο Nicky Hayden έπρεπε να προσδεθεί για ένα πύρινο βάπτισμα με τη νέα του ομάδα. Διότι, εκτός των νέων συνεργατών και των πρότογνωρων ελαστικών, θα είχε να κάνει και με μια ολοκαίνουρια, επαναστατική μοτοσικλέτα. Τη Ducati GP9, την πρώτη του σπορ με πλαίσιο από ανθρακονήματα.


Μια τόσο δομική αλλαγή, όπως του πλαισίου, αλλάζει εντελώς τα δεδομένα στις ρυθμίσεις της μοτοσικλέτας. Αυτός, άλλωστε, είναι και ο λόγος για τον οποίο η Yamaha προτίμησε να μην ακολουθήσει αυτό το δρόμο και να διατηρήσει το μεταλλικό πλαίσιο της Μ1.


Για τον Nicky, ο χρονισμός αυτής της αλλαγής της Ducati έρχεται να επιδεινώσει τα πράγματα. Διότι αν η μοτοσικλέτα παρέμεινε μετεξέλιξη της περσινής, οι μηχανικοί της ιταλικής ομάδας θα είχαν κάπου να πατήσουν για να τον βοηθήσουν να αφομοιώσει το οδηγικό του στιλ με τις απαιτήσεις της desmo.


Τώρα ξεκινούν και οι δύο από μηδενική βάση, δεν έχουν τίποτα δεδομένο και χρειάζονται δεκάδες ώρες δοκιμών για να αρχίσουν να βγάζουν άκρη ποιο πρόβλημα που εμφανίστηκε ή ποια αλλαγή που χρειάζεται οφείλεται στα ελαστικά, στη συμπεριφορά της μοτοσικλέτας, στη ρύθμισή της, στο οδηγικό στιλ του Nicky…


Δεκάδες ώρες μόνο για να αρχίσουν να βγάζουν άκρη, πριν καν αρχίσουν οποιαδήποτε προσπάθεια βελτίωσης της ρύθμισης της μοτοσικλέτας με βάση τις απαιτήσεις του ίδιου του αναβάτη, των ελαστικών και, τελικά, και κάθε πίστας του προγράμματος. Για τον Αμερικανό, τα πράγματα είναι λίγο χαώδη προς στιγμήν.


Και αυτό αποδείχθηκε στις πρώτες φετινές δοκιμές, με τη Ducati GP9, στη Σεπάνγκ της Μαλαισίας. Ο Nicky σημείωσε μόλις τον ενδέκατο χρόνο, καθώς την ίδια ώρα ο ομόλογός του, Casey Stoner, ήταν πρώτος στους χρόνους – παρότι ο Αυστραλός είχε και δυνατούς πόνους στον πρόσφατα εγχειρισμένο αριστερό καρπό του.


Τίποτα δεν είναι εύκολο και το πιστεύω ότι μπορώ να τα καταφέρω, είπε. Δεν είμαι ιδιοφυία, αλλά ποτέ δεν πίστευα ότι αυτή η συνεργασία θα είναι εύκολη. Ήξερα ότι θα χρειαζόταν πολλή δουλειά και προσπάθεια.


Πιο αναλυτικά, συμπλήρωσε: Η μοτοσικλέτα είναι απρόβλεπτη. Έχω πρόβλημα σταθερότητας στην έξοδο των στροφών και ορισμένα θέματα με την αναπήδηση (σ.σ.: του πίσω μέρους) κατά την επιτάχυνση. Είναι σταθερή στα φρένα και στις γρήγορες στροφές, αλλά στις εξόδους ΄ελαφραίνει΄ πολύ.


Ο Nicky συμπλήρωσε λέγοντας πως το σκληρό πίσω ελαστικό της Bridgestone …χειροτευρεύει το πρόβλημα [της αναπήδησης του πίσω μέρους στις εξόδους] διότι προσπαθεί διαρκώς να βρει πρόσφυση και είναι απρόβλεπτο με συνέπεια να δυσκολεύεσαι να βρεις ρυθμό. Πρέπει να βρω μια λύση για αυτό.


Το ατυχές ντεμπούτο του Nicky Hayden με τα κόκκινα δεν είναι αποτέλεσμα της προτεραιότητας που δίνει η Ducati στον Casey (άλλωστε ο Nicky ήταν πιο αργός και από τον Mika Kallio της δορυφορικής Pramac Ducati), αλλά αποτέλεσμα της δίνης στην οποία ο Αμερικανός -μαζί με τους μηχανικούς του- βρίσκεται αυτόν τον δύσκολο καιρό.


auto.in.gr

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ALTER EGO MEDIA A.E.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΚΕΦΟΔΕ ΑΤΤΙΚΗΣ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Παρασκευή 12 Δεκεμβρίου 2025
Απόρρητο