Σάββατο 06 Δεκεμβρίου 2025
weather-icon 21o
Ford Focus Coupe Cabriolet: Για τα μάτια σας μόνο…

Ford Focus Coupe Cabriolet: Για τα μάτια σας μόνο…

Εν μέσω καλοκαιριού, η εμφανής αδυναμία ενός δίλιτρου ατμοσφαιρικού κινητήρα να κινήσει αξιοπρεπώς ένα "ταπεινό" Coupe Cabriolet μικρομεσαίων διαστάσεων σε βάζει σε σκέψεις.  

Γιάννης Αδάναλης

Εν μέσω καλοκαιριού, η εμφανής αδυναμία ενός δίλιτρου ατμοσφαιρικού κινητήρα να κινήσει αξιοπρεπώς ένα «ταπεινό» Coupe Cabriolet μικρομεσαίων διαστάσεων σε βάζει σε σκέψεις.

Πιέζοντας πεισματικά το δεξί πεντάλ του Focus CC αναρωτιέσαι αν οι άνθρωποι της Ford θα πρέπει να θεωρούν πετυχημένη την προσπάθεια που κατέβαλαν ώστε να ανανεώσουν το δημοφιλές μικρομεσαίο, δημιουργώντας ένα αυτοκίνητο που μοιάζει εγκλωβισμένο σε αδυναμίες του παρελθόντος.

Δίχως καμία αμφιβολία οι αισθητικές επεμβάσεις στο μπροστινό, κυρίως, τμήμα έχουν

Ταυτότητα
Κινητήρας:
1.999 κ.εκ.
Ισχύς:
145 ίπποι/ 6.000 σ.α.λ.
Ροπή:
185 Nm/ 4.500 σ.α.λ.
Επιτάχυνση:
0-100χλμ./ώρα 10,3 δλ
Τελ. ταχύτητα:
208 χλμ./ώρα
Tιμή βασικής έκδοσης:
28.675 ευρώ
Τιμή αυτοκινήτου δοκιμής:
30.635 ευρώ

βελτιώσει την, μέχρι πρότινος, συντηρητική εικόνα του αυτοκινήτου.

Έστω και καθυστερημένα λοιπόν, η «μπλε οβάλ» φίρμα «πάντρεψε» την δεύτερη γενιά του Focus CC με τη φιλοσοφία του «Kinetic Design» ανασχεδιάζοντας το καπό, τα φτερά τα φωτιστικά σώματα και τον προφυλακτήρα του μπροστινού τμήματος.

Η σχεδιαστική συγγένεια με το μεγαλύτερο Mondeo, αλλά και τα νέα Fiesta και Ka που σύντομα θα λανσάρει η Ford είναι οφθαλμοφανής.

Παρότι το μικρομεσαίο Coupe Cabriolet φέρει την υπογραφή του Pininfarina -στις εγκαταστάσεις του οποίου κατασκευάζεται- η ανανεωμένη εκδοχή του «φωνάζει» από μακριά την σχεδιαστική ταυτότητα της φίρμας.

Κατά τ΄ άλλα το ασύμμετρα μακρύ πίσω τμήμα παρέμεινε ως είχε, όπως άλλωστε και ο καμπυλόγραμμος σχεδιασμός της μεταλλικής και ηλεκτρικά αναδιπλούμενης οροφής.

Ανάλογης φιλοσοφίας είναι και οι επεμβάσεις στο εσωτερικό. Εκεί ξεχωρίζει ο νέος πίνακας οργάνων με τους χρωμιωμένους δείκτες και οι νέοι -προερχόμενοι από το Mondeo- διακόπτες της κεντρικής κονσόλας.

Ο εξοπλισμός παραμένει πλήρης, φέροντας μάλιστα ορισμένα πρόσθετα στοιχεία όπως η παροχή ηλεκτρικού ρεύματος και η θύρα USB.

O χειρισμός του διζωνικού κλιματισμού και του ηχοσυστήματος δεν παρουσιάζει κάποια ιδιομορφία, γεγονός που σε βοηθά να προσαρμοστείς σε ένα περιβάλλον το οποίο σε γενικές γραμμές δεν έχει εργονομικές ατέλειες.

Εξαιρετικά χρήσιμος είναι και ο αποθηκευτικός χώρος των 4 λίτρων που

Υπέρ
Σχεδιασμός αμαξώματος
Οδική συμπεριφορά
Χώρος αποσκευών
Κατά
Επιδόσεις
Ακαμψία πλαισίου
Φτωχή γκάμα κινητήρων

«κρύβεται» στο εσωτερικό του υποβραχιονίου.

Λιγότερο… βολική πάντως αποδεικνύεται η πίσω σειρά καθισμάτων, καθώς το αυξημένο μήκος του αμαξώματος δεν στάθηκε ικανό να εξασφαλίσει τον απαραίτητο χώρο για τα πόδια των πίσω επιβατών.

Το Focus CC, όπως άλλωστε και όλες οι αντίστοιχες προτάσεις της κατηγορίας, πληρώνει το τίμημα της μεταλλικής οροφής και της ανάγκης αναδίπλωσής της στο πίσω τμήμα του αυτοκινήτου, προσφέροντας ανεπαρκείς -για τα δεδομένα των εξωτερικών του διαστάσεων- χώρους.

Μοναδική εξαίρεση αποτελεί ο χώρος αποσκευών, καθώς ο όγκος του ξεκινά από τα 248 λίτρα, με την οροφή αποθηκευμένη στο εσωτερικό του, φτάνοντας στην κλειστή διαμόρφωση τα 534 λίτρα

Όσο για τη διαδικασία αναδίπλωσης, αρκεί η τοποθέτηση του διαχωριστικού τμήματος στον χώρο αποσκευών και η πλήρης ακινητοποίηση του αυτοκινήτου, ώστε ο αντίστοιχος διακόπτης να θέσει σε λειτουργία τον ηλεκτρο-υδραυλικό μηχανισμό της οροφής.

Πέρα από τον σχεδιασμό του αμαξώματος, την δεδομένη απουσία σταθερής οροφής καλείται να διαχειριστεί και το πλαίσιο.

Το τελευταίο έχει ενισχυθεί με την εκτεταμένη χρήση χάλυβα υψηλής ανθεκτικότητας διατηρώντας, σύμφωνα με τον κατασκευαστή, την απαιτούμενη ακαμψία και εξασφαλίζοντας την ασφάλεια των επιβατών σε περίπτωση σύγκρουσης.

Στην πραγματικότητα οι τριγμοί που περνούν στα χέρια σου μέσω της κολόνας του τιμονιού σε κακό οδόστρωμα καταδεικνύουν ότι το Focus CC έχει μειωμένη ακαμψία σε σύγκριση με τις κλειστές εκδοχές του, παρότι ο ατμοσφαιρικός κινητήρας των 2,0 λίτρων δεν εγείρει απαιτήσεις από το ενισχυμένο κατά τ΄άλλα πλαίσιο.

Το αυξημένο βάρος του αυτοκινήτου, που πλησιάζει τα 1.500 κιλά, αποκαλύπτει μεταξύ άλλων και την αδυναμία του συμβατικού τεχνολογικά μοτέρ να κινήσει με ανταγωνιστικούς ρυθμούς το μικρομεσαίο Focus.

H απόδοση των 145 ίππων και των 185 Nm ροπής αποδεικνύεται «λίγη» για κάποιον που δεν θα αρκεστεί στην αναδιπλούμενη μεταλλική οροφή, αλλά θα θελήσει να επιβεβαιώσει τη φήμη ενός καλοστημένου αυτοκινήτου που συνοδεύει -δικαιολογημένα- το όνομα του Focus.

Η ικανοποιητική πληροφόρηση που μεταφέρει το σύστημα διεύθυνσης σε συνδυασμό με τις υποδειγματικές αντιδράσεις της ανάρτησης επαναφέρουν την… τάξη των πραγμάτων, καθώς η Ford δεν μας έχει συνηθίσει τα τελευταία χρόνια σε αδιάφορες, οδηγικά, προτάσεις.

Ακόμα και αν επιλέξεις να απενεργοποιήσεις το σύστημα δυναμικής ευστάθειας -διαδικασία που απαιτεί, πλέον, την «είσοδό» στο μενού του υπολογιστή ταξιδίου- το δημοφιλές Ford δεν θα προβληματίσει με τις αντιδράσεις του στο όριο, που τις περισσότερες φορές είναι προβλέψιμες και απόλυτα ελεγχόμενες.

Οι τροχοί των 17 ιντσών (βασικός εξοπλισμός της έκδοσης «Titanium») ενισχύουν ακόμη περισσότερο τις δυνατότητες του Focus στην άσφαλτο, χωρίς μάλιστα να περιορίζουν την άνεση και να μετριάζουν την ποιότητα κύλισης.

Όπως και να έχει, πάντως, η ανεξήγητα φτωχή γκάμα κινητήρων -πέρα από το δίλιτρο μοτέρ των 145 ίππων το Focus CC εξοπλίζεται με κινητήρα 1.600 κ.εκ. απόδοσης 100 ίππων-, το έλλειμμα στιβαρότητας και, κυρίως, η τιμολογιακή πολιτική της Ford, στερούν από το πρώτο Coupe-Cabriolet στην ιστορία της φίρμας τη δυνατότητας διάκρισης στην ελληνική και όχι μόνο αγορά

Σύμφωνα με τα σημερινά δεδομένα, το VW Eos παραμένει το αδιαφιλονίκητο φαβορί της κατηγορίας, εκμεταλλευόμενο, κυρίως, τους εξαιρετικά αποδοτικούς TSI κινητήρες των 1.400 κ.εκ.

Με τιμή εκκίνησης τα 25.070 ευρώ, το Coupe-Cabrio της VW δεν ανησυχεί ούτε από την παρουσία των «γερασμένων» Peugeot 307 CC και Renault Megane CC στην κατηγορία, προβάλλοντας συνολικά ως η κυρίαρχη επιλογή στα τετραθέσια CC με σκληρή αναδιπλούμενη οροφή.

Κινητήρας
Κυβισμός1.999 κ.εκ.
Κύλινδροι4 σε σειρά
Ισχύς (ίπποι)145/6.000σ.α.λ.
Ροπή (Νm)185/4.500σ.α.λ.
ΘέσηΕμπρός/εγκάρσια
Μπλοκ/κεφαλήAλουμίνιο/αλουμίνιο
ΤροφοδοσίαΨεκασμός πολλαπλών σημείων
Διάμετρος x διαδρομή87,5×83,1
Βαλβίδες ανά κύλινδρο4
Εκκεντροφόροι2 ΕΕΚ
Ειδική ισχύς (ίπποι/λίτρο)72,5
Μετάδοση
ΚίνησηΕμπρός
ΚιβώτιοΜηχανικό πέντε σχέσεων
Σχέσεις κιβωτίου/Ταχύτητα ανά 1.000σ.α.λ. (χλμ./ώρα):1/3.67
:1/2.14
:1/1.45
:1/1.03
:1/0.81
Τελική σχέση διαφορικού4.07
Ανάρτηση
ΕμπρόςΓόνατα McPherson, αντιστρεπτική ράβδος
ΠίσωΠολλαπλοί σύνδεμσοι, αντιστρεπτική ράβδος
Φρένα
ΕμπρόςΑεριζόμενοι δίσκοι
ΠίσωΔίσκοι
ABSΝαι
Τροχοί
Διαστάσεις7×17
ΥλικόΑλουμίνιο
Τύπος ελαστικώνContinental SportContact 2
Ελαστικά205/50/17
ΡεζέρβαΚανονικής διαμέτρου
Σύστημα διεύθυνσης
ΤύποςΚρεμαγιέρα
ΥποβοήθησηΗλεκτρο-υδραυλική
Στροφές τιμονιού2,9
Διάμετρος στροφής10,9
Διαστάσεις
Μήκος4,509 μέτρα
Πλάτος1,834 μέτρα
Ύψος1,456 μέτρα
Μεταξόνιο2,640 μέτρα
Μετατρόχιο (Ε/Π σε χιλιοστά)1.535/1.531
Χώρος αποσκευών534 λίτρα
Βάρος1.465 κιλά
Αναλογία κιλών/ίππο10,1
Κατανάλωση (λίτρα/100 χλμ.)
Πόλη10,6
Εκτός5,7
Μέση7,5
Ρεζερβουάρ (λίτρα)55
Αυτονομία733 χλμ. (θεωρητική μέση)
Επιδόσεις
Τελική ταχύτητα208 χλμ./ώρα
0-100χλμ./ώρα10,3 δευτερόλεπτα

auto.in.gr

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ALTER EGO MEDIA A.E.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΚΕΦΟΔΕ ΑΤΤΙΚΗΣ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Σάββατο 06 Δεκεμβρίου 2025
Απόρρητο