Αποστολή στην ΙσπανίαFord Kuga 2.0 TDCi: Απαγορευμένος καρπός
Γιάννης Αδάναλης Περήφανοι για το δημιούργημά τους, οι άνθρωποι της Ford στέκονται μπροστά στο Kuga αναλύοντας από τη δική τους σκοπιά τα χαρακτηριστικά ενός αυτοκινήτου που επανεισάγει τη φίρμα στην κατηγορία των SUV. Το νέο Ford δεν θυμίζει σε τίποτα το αμερικανοθρεμμένο Maverick, μιας και η λιτοδίαιτη σιλουέτα του, όπως άλλωστε και το δυναμικό παρουσιαστικό […]
Περήφανοι για το δημιούργημά τους, οι άνθρωποι της Ford στέκονται μπροστά στο Kuga αναλύοντας από τη δική τους σκοπιά τα χαρακτηριστικά ενός αυτοκινήτου που επανεισάγει τη φίρμα στην κατηγορία των SUV.
Το νέο Ford δεν θυμίζει σε τίποτα το αμερικανοθρεμμένο Maverick, μιας και η λιτοδίαιτη σιλουέτα του, όπως άλλωστε και το δυναμικό παρουσιαστικό του, παραπέμπουν σε καθαρόαιμες ευρωπαϊκές προτάσεις.
Για μια ακόμη φορά η φιλοσοφία του «kinetic design» βρίσκεται στο επίκεντρο των συζητήσεων, διαμορφώνοντας τα βασικά σχεδιαστικά χαρακτηριστικά του πεντάθυρου αμαξώματος.
Μυώδες, συμπαγές και ταυτόχρονα ελκυστικό, το Kuga διαφοροποιείται επαρκώς από τη μέχρι σήμερα γνωστή γκάμα των μικρομεσαίων Ford, δηλώνοντας απερίφραστα τo διττό προσανατολισμό του.
Οι τονισμένοι θόλοι των τροχών με τα σκουρόχρωμα προστατευτικά, οι πλαστικές «ποδιές» του μπροστινού και πίσω προφυλακτήρα και η αυξημένη απόσταση του αμαξώματος από το έδαφος σκιαγραφούν τις εκτός δρόμου δυνατότητες του Kuga.
Κατά τ΄άλλα, οι «χορταστικές» εισαγωγές αέρα του μπροστινού τμήματος, τα καλοσχεδιασμένα φωτιστικά σώματα και τα έντονα «νεύρα» που διατρέχουν το πλαϊνό μέρος του αυτοκινήτου θα μπορούσαν κάλλιστα να αποτελούν τα βασικά γνωρίσματα οποιουδήποτε μικρομεσαίου Ford.
Αλλωστε και οι εξωτερικές διαστάσεις του αμαξώματος παραπέμπουν στη δημοφιλέστερη κατηγορία της ευρωπαϊκής αγοράς, καθώς το μήκος μόλις που ξεπερνά τα 4,4 μέτρα και το πλάτος τα 1,8 μέτρα.
Αφήνοντας το καλοσχεδιασμένο «περίβλημα» του Kuga και περνώντας στο πενταθέσιο εσωτερικό του, εύκολα μπορεί κανείς να «αναγνώσει» την προσπάθεια του κατασκευαστή να δημιουργήσει ένα ποιοτικό και πάνω απ΄όλα εργονομικό περιβάλλον.
Ο επίπεδος σχεδιασμός του ταμπλό και η απουσία επιμέρους τμημάτων πείθει για τη στιβαρότητα της κατασκευής, βοηθώντας ταυτόχρονα τον οδηγό να προσαρμοστεί στα νέα δεδομένα.
Ακολουθώντας τα πρότυπα της κατηγορίας των πολυμορφικών οχημάτων, ο επιλογέας των ταχυτήτων βρίσκεται τοποθετημένος αρκετά ψηλά, ενώ πλήθος θηκών για μικροαντικείμενα βρίσκονται διάσπαρτα τοποθετημένες στο θάλαμο επιβατών.
O πλήρης εξοπλισμός των διαθέσιμων εκδόσεων (Trend και Titanium), όπως και η ευρυχωρία στην πίσω σειρά καθισμάτων διευκολύνουν ακόμη περισσότερο την διαβίωση των επιβατών στο εσωτερικό του Kuga.
Ακόμα και ο χώρος αποσκευών δείχνει ανεπηρέαστος από την παρουσία του διαφορικού στο δάπεδο του αυτοκινήτου, ξεκινώντας από τα 360 λίτρα και φτάνοντας, με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων, τα 1.355 λίτρα.
Παρά τα οικογενειακά χαρακτηριστικά του, το Kuga δεν θα απογοητεύσει όσους θελήσουν να εκμεταλλευτούν τις αδιαπραγμάτευτες δυνατότητες του πλαισίου. Το τελευταίο προέρχεται από τη δεύτερη γενιά του Focus ή αν προτιμάτε από το πολυμορφικό C-Max, έχοντας, ωστόσο, δεχτεί τις απαραίτητες τροποποιήσεις.
Οι ανεξάρτητες αναρτήσεις και το ηλεκτρο-υδραυλικά υποβοηθούμενο τιμόνι συνοδεύονται, πλέον, από ένα ηλεκτρονικά ελεγχόμενο διαφορικό υδραυλικού συμπλέκτη, που αναλαμβάνει την κατανομή της ροπής του κινητήρα ανάμεσα στους δυο άξονες.
Υπό κανονικές συνθήκες μόνο το 10% της ροπής μεταφέρεται στους πίσω τροχούς, γεγονός που ευνοεί, κατά κύριο λόγο, την οικονομία καυσίμου. Σε ακραίες περιπτώσεις το ποσοστό αυτό αυξάνεται στο 50% ώστε να εξασφαλιστεί η μέγιστη δυνατή πρόσφυση.