Αφήνοντας στο παρελθόν την εικόνα ενός τυπικού crossover, το Forester επιστρέφει με αυξημένες εξωτερικές διαστάσεις και χαρακτηριστικά που το τοποθετούν στην καρδιά της κατηγορίας των SUV.
Μετά από δέκα χρόνια πετυχημένης παρουσίας στην παγκόσμια αγορά αυτοκινήτου το Subaru Forester δείχνει να ακολουθεί το παράδειγμα του ανταγωνισμού, διαφοροποιώντας το προφίλ του και προσεγγίζοντας την κατηγορία των SUV.
Οι πρώτες επίσημες φωτογραφίες φανερώνουν τις αλλαγές στο σχεδιασμό του αμαξώματος, όχι όμως και την αισθητή αύξηση των εξωτερικών του διαστάσεων.
Βασισμένη σε νέο δάπεδο, η τρίτη γενιά του Forester είναι 11 εκατοστά ψηλότερη και 4,5 εκατοστά φαρδύτερη σε σχέση με το μοντέλο που αντικαθιστά.
Αυξημένο κατά 9 εκατοστά είναι και το μεταξόνιο, γεγονός που έχει ενισχύσει την ευρυχωρία του εσωτερικού, αλλά και τον τρόπο κίνησης του ιαπωνικού μοντέλου εντός και εκτός δρόμου.
Εξίσου σημαντική είναι και η αύξηση της απόστασης του αμαξώματος από το έδαφος (ground clearance) που κυμαίνεται πλέον ανάμεσα στα 21,5 και 22,5 εκατοστά, ανάλογα με την έκδοση.
Συνολικά, το νέο Subaru Forester έχει αποκτήσει την εικόνα, αλλά και τα χαρακτηριστικά ενός παραδοσιακού SUV, επιχειρώντας να διεισδύσει ακόμη περισσότερο στην κατηγορία των τετρακίνητων προτάσεων.
Παράλληλα, οι αυξημένες διαστάσεις του αμαξώματος ενισχύουν τον οικογενειακό του χαρακτήρα, διαμορφώνοντας ένα ευρύχωρο και εξαιρετικά πρακτικό εσωτερικό.
Συγκεκριμένα, μεγαλύτερος είναι ο χώρος των αποσκευών, που έχει ωφεληθεί από τον ανασχεδιασμό της πίσω ανάρτησης (διπλά ψαλίδια και υποπλαίσιο).
Πλούσιος είναι και ο βασικός εξοπλισμός άνεσης και ασφάλειας, περιλαμβάνοντας μεταξύ άλλων σύστημα δυναμικής ευστάθειας (VDC), ενώ τυπικά ιαπωνικός είναι ο σχεδιασμός του ταμπλό που θυμίζει το επίσης τετρακίνητο Impreza.
Κάτω από το πενταθέσιο θάλαμο επιβατών του νέου Forester συναντούμε το γνωστό Symmetrical All Wheel Drive System της Subaru.
Πρόκειται για το σύστημα μόνιμης τετρακίνησης των τριών διαφορικών που χρησιμοποιεί η ιαπωνική φίρμα στη συντριπτική πλειοψηφία των προτάσεων της, θέλοντας μ αυτόν τον τρόπο να βελτιστοποιήσει τα χαρακτηριστικά κίνησής τους.
Για τον ίδιο σκοπό έχει ενισχυθεί περαιτέρω η ακαμψία του πλαισίου, ενώ έχει επανασχεδιαστεί, όπως αναφέραμε και παραπάνω, η πίσω ανάρτηση.
Βελτιώσεις, ωστόσο, φέρει τόσο ο ατμοσφαιρικός, όσο και ο υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας των 2,0 λίτρων, χωρίς ωστόσο να ανακοινώνονται οι τιμές της ιπποδύναμης ή της μέγιστης ροπής.
Στην γκάμα του Forester θα παραμείνει και ο κινητήρας των 2,5 λίτρων, σε υπερτροφοδοτούμενη και ατμοσφαιρική εκδοχή, ο οποίος θα συνδυάζεται με μηχανικό κιβώτιο πέντε σχέσεων και αυτόματο τεσσάρων σχέσεων.
Μέχρι στιγμής, πάντως, δεν έχει ανακοινωθεί η παρουσία σχέσεων υποπολλαπλασιασμού στο σύστημα μετάδοσης των ατμοσφαιρικών ή των υπερτροφοδοτούμενων εκδόσεων του νέου Forester, γεγονός που αποτελεί έκπληξη για τα δεδομένα της Subaru.
Αντίθετα οι ισχυρότερες εκδόσεις διαθέτουν ένα ηλεκτρονικά σύστημα (SI-Drive) που επιτρέπει στον οδηγό να επιλέγει μέσω περιστροφικού διακόπτη ανάμεσα σε τρία διαφορετικά προγράμματα οδήγησης (Intelligent, Sport, Sport Sharp).
Η τρίτη γενιά του Subaru Forester θα πραγματοποιήσει την παγκόσμια πρεμιέρα στην έκθεση αυτοκινήτου του Ντιτρόιτ στις αρχές του 2008, ενώ το εμπορικό του λανσάρισμα τοποθετείται χρονικά την άνοιξη του ίδιου χρόνου.