Κυριακή 07 Δεκεμβρίου 2025
weather-icon 21o
Alfa Romeo 8C Competizione: Σαν τον παλιό, καλό, καιρό!

Alfa Romeo 8C Competizione: Σαν τον παλιό, καλό, καιρό!

Έστω και με δανεικά στοιχεία, η Alfa επιστρέφει στα supercars αναβιώνοντας τους μύθους του παρελθόντος.

Andrew English

Επικεντρώστε την προσοχή σας στο απίθανο όνειρο της Alfa Romeo. Η εκθαμβωτική 8C Competizione είχε συναρπάσει τα πλήθη σε όλες τις εκθέσεις που είχε παρευρεθεί τα τελευταία τέσσερα χρόνια. Ωστόσο, όταν είχε εμφανιστεί για πρώτη φορά το 2003, ελάχιστοι πίστευαν ότι θα επιβίωνε και θα έμπαινε στην παραγωγή, εξαιτίας των σημαντικών οικονομικών προβλημάτων της εταιρείας.

Τώρα όμως έφτασε η στιγμή και τα 4,4 μέτρα του αγαλματένιου αμαξώματος, που φιλοξενούν τον V8 κινητήρα, ετοιμάζονται να πατήσουν την άσφαλτο της ιδιωτικής πίστας της Alfa Romeo στην βόρεια Ιταλία.

Το όνομά της προέρχεται από μία άκρως επιτυχημένη σειρά αγωνιστικών αυτοκινήτων που σχεδιάστηκαν στην δεκαετία του 1930, αλλά τώρα η 8C δανείζεται τον V8 των 4,7 λίτρων, ισχύος 450 ίππων και το δάπεδο της αδελφής Maserati.








Η άποψή μας

Αυτή η εντυπωσιακή, περιορισμένης παραγωγής, Alfa Romeo είναι σίγουρο ότι θα γίνει το όνειρο κάθε επενδυτή. Παρά την ασυνήθιστη χρήση αμαξώματος από ανθρακονήματα σε χαλύβδινο πλαίσιο, λίγα πράγματα δεν έκανε σωστά η ιταλική εταιρεία αυτή τη φορά. Οι επιδόσεις και η οδική της συμπεριφορά είναι εξωπραγματικές και λίγα αυτοκίνητα, ανεξαρτήτως κόστους, μπορούν να ανταγωνιστούν αυτό τον συνδυασμό κληρονομιάς, στυλ και λάμψης. Ακόμα και το ρετρό εσωτερικό είναι απόλαυση να το κοιτάς. Η περιορισμένη παραγωγή εξασφαλίζει αποκλειστικότητα και είναι κρίμα που έχουν ήδη πωληθεί όλες.


Το αμάξωμα από ανθρακονήματα συναρμολογείται στα εργοστάσια της Fiat στο Τορίνο, ενώ το κιβώτιο είναι το εξατάχυτο ημιαυτόματο Selespeed της Alfa Romeo. Το πλαίσιο από χάλυβα συγκολλείται στο υπόλοιπο αμάξωμα με το συνολικό αποτέλεσμα να είναι σχετικά βαρύ, φτάνοντας τα 1.600 κιλά.

Το μοντέλο προσφέρει μία παραδοσιακή αίσθηση, χωρίς υψηλής τεχνολογίας ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενα αμορτισέρ. Αυτό που εισπράτει ο οδηγός προέρχεται από μία αγωνιστική ανάρτηση διπλών ψαλιδιών και στους δύο άξονες και θηριώδεις αεριζόμενες δισκόπλακες που συνδυάζονται με εξαπίστονες δαγκάνες.

Το κιβώτιο διαθέτει πλήρως αυτόματη και χειροκίνητη επιλογή, ενώ υπάρχει και ξεχωριστός διακόπτης sport που βελτιώνει την απόκριση στο γκάζι και ελαχιστοποιεί τους χρόνους αλλαγής των ταχυτήτων, ενώ παράλληλα ανοίγει την ειδική βαλβίδα στην εξάτμιση που προσφέρει έναν πιο άγριο ήχο.

Το εσωτερικό έχει επενδύσεις από αλουμίνιο, ανθρακονήματα, δέρμα, ύφασμα και μοκέτες, ενώ μετρήσαμε πέντε διαφορετικά φινιρίσματα στις προσόψεις των καθισμάτων. Οι πλάτες των τελευταίων είναι από ανθρακονήματα, ενώ συγκρατούν σωστά και με άνεση το σώμα κοντά στο τιμόνι. Πίσω από τα καθίσματα, μπορούν να τοποθετηθούν οι όποιες αποσκευές, αφού κάτω από τη γυάλινη πίσω πόρτα, ίσως βρίσκεται το μικρότερο πορτ μπαγκάζ του κόσμου, ικανό να φιλοξενήσει έναν… χαρτοφύλακα. Σε αυτό βέβαια συντελεί και το ρεζερβουάρ των 90 λίτρων.

Με τον διακόπτη sport απενεργοποιημένο και τον επιλογέα του κιβωτίου στην αυτόματη θέση, προσπαθούμε να διαπιστώσουμε αν άξιζε όλη αυτή η προσμονή. Η 8C προσφέρει καλή ποιότητα κύλισης και ακούγεται σπορτίφ, αλλά το ίδιο συμβαίνει και με ένα…. Hyundai Coupe των 25.000 ευρώ. Πατώντας όμως και τους δύο διακόπτες η μεταμόρφωση είναι δραματική.

Οι αλλαγές των ταχυτήτων επιταχύνονται, το γκάζι αντιδρά ακόμα και στην παραμικρή μετακίνηση του δεξιού ποδιού και η 8C εκπέμπει έναν απαράμιλλα άγριο ήχο που παραπέμπει περισσότερο σε μια σειρά εκκίνησης αγωνιστικών αυτοκινήτων, παρά σε ένα μεμονωμένο αυτοκίνητο δρόμου.

Η νέα Alfa είναι ιδιαίτερα ευέλικτη και ο κινητήρας της απλώς εκπληκτικός. Τα φρένα είναι δυνατά, χωρίς να παρουσιάζουν σημάδια κόπωσης. Κοντολογίς, αυτό το αυτοκίνητο δείχνει πως θα έπρεπε να φτιάχνονται οι Alfa εδώ και πολλά χρόνια.


Δυστυχώς όμως υπάρχει και ένα μειονέκτημα: μόλις 500 μονάδες της 8C Competizione θα κατασκευαστούν και έχουν ήδη πωληθεί όλες, με 40 από αυτές να προορίζονται για αντίστοιχους τυχερούς Αγγλους αγοραστές. Οι σέξι Alfa επέστρεψαν κι αυτό είναι καλό νέο. Ωστόσο θα μπορούσαν να είναι περισσότερες την επόμενη φορά!


Auto Express

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ALTER EGO MEDIA A.E.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΚΕΦΟΔΕ ΑΤΤΙΚΗΣ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Κυριακή 07 Δεκεμβρίου 2025
Απόρρητο