Σάββατο 06 Δεκεμβρίου 2025
weather-icon 21o
Ford Focus coupe-cabriolet: Αύρα καλοκαιρινή

Ford Focus coupe-cabriolet: Αύρα καλοκαιρινή

Μπορεί να άργησε λιγάκι, η αναμονή όμως δείχνει να άξιζε τον κόπο. Το νέο coupe-cabriolet μοντέλο της Ford ανοίγει επιδεικτικά την οροφή του, χαιρετίζοντας τον Ηλιο και το φετινό καλοκαίρι.

Μιχάλης Κατωπόδης

Οσο και να υποστηρίζει κανείς ότι η έλευση της σκληρής αναδιπλούμενης οροφής έσβησε από την κατηγορία των ανοικτών αυτοκινήτων τη ρετσινιά του εποχιακού, το καλοκαίρι δεν παύει να αποτελεί την αγαπημένη εποχή των απανταχού coupe-cabriolet. Σε αυτό δείχνει να συμφωνεί και η Ford, η οποία επέλεξε εσκεμμένα τη συγκεκριμένη χρονική περίοδο για να υποβάλλει τα διαπιστευτήριά της με τη σχετική έκδοση του Focus.



Σχεδιασμένο και κατασκευασμένο από τον Pininfarina, το Focus coupe-cabriolet βασίζεται στο πάτωμα της αντίστοιχης τετράθυρης έκδοσης, το οποίο έχει δεχτεί τις κατάλληλες ενισχύσεις, ώστε να μπορεί να διαχειριστεί με επιτυχία τις δυνάμεις που αναπτύσσονται κατά την κίνηση.



Οπτικά, το εμπρόσθιο μέρος δεν διαφοροποιείται παρά μόνο σε λεπτομέρειες. Το αυξημένο μήκος, ωστόσο, των 4,509 μέτρων, το καλαίσθητο τελείωμα και, βεβαίως, η μεταλλική -δύο τμημάτων- οροφή, προσθέτουν το δικό τους ξεχωριστό τόνο στο όλο σύνολο.



Γεγονός είναι ότι -σε μία προσεκτικότερη παρατήρηση- η έλλειψη μίας πιο μοντέρνας -ίσως γυάλινης- αναδιπλούμενης οροφής, αρχικά, μάλλον θα ξενίσει, όπως επίσης θα ξενίσει και η χρήση του παλαιού κινητήρα Duratec των 1,6 λίτρων και 100 ίππων, τη στιγμή που κάλλιστα στη θέση του θα μπορούσε να βρίσκεται ο νέος Ti-VCT των 115 ίππων.



Ο λόγος και στις δύο περιπτώσεις έχει να κάνει ξεκάθαρα με τη μείωση του κόστους και, δευτερευόντως, με την easy living φιλοσοφία του αυτοκινήτου. Προτού πάντως αρχίσει κανείς να εκφράζει τις οποιεσδήποτε ενστάσεις, καλό θα είναι να ρίξει μία ματιά στα όσα προσφέρει, αρχής γενομένης από την οδική συμπεριφορά.



Πέρα από την ακαμψία του πλαισίου, η οποία είναι εξαιρετική, οι μηχανικοί της εταιρίας φρόντισαν να ενισχύσουν κατάλληλα τις αναρτήσεις. Πιο συγκεκριμένα, τοποθέτησαν μία μπάρα θόλων, την οποία δανείστηκαν από το Focus ST, πιο δύσκαμπτες αντιστρεπτικές κατά 8% μπροστά και 33% πίσω, καθώς επίσης και σκληρότερα, κατά 30%, αμορτισέρ.



Με αυτά πέτυχαν να βελτιώσουν την προσφερόμενη αίσθηση και το χαρακτήρα του αυτοκινήτου, εξισώνοντάς τον σε μεγάλο βαθμό με αυτόν των κλειστών εκδόσεων. Πράγματι, ο τρόπος με τον οποίο συμπεριφέρεται το Focus coupe-cabriolet στο δρόμο θα μπορούσε να χαρακτηριστεί, με βάση τα δεδομένα της κατηγορίας, υποδειγματικός.



Η σχεδόν απόλυτη έλλειψη στρεβλώσεων χαρίζει μία ξεχωριστή αίσθηση ασφάλειας στον οδηγό, ενώ η δεμένη συμπεριφορά των αναρτήσεων, σε συνδυασμό με τους 16 ή 17 ιντσών τροχούς, φροντίζει να διαβάζει με ακρίβεια το εδαφικό ανάγλυφο. Το τιμόνι, με τη σειρά του, είναι όσο γρήγορο και ακριβές χρειάζεται, προσφέροντας ταυτόχρονα αρκετή πληροφόρηση.



Οπως προαναφέραμε, το μόνο που δείχνει κατώτερο των προσδοκιών είναι το μηχανικό σύνολο των 1,6 λίτρων. Το συγκεκριμένο, παρότι συνδυάζεται με ένα ελαφρά πιο κοντό κιβώτιο πέντε σχέσεων, αποδεικνύεται οριακά επαρκές για να κινήσει αξιοπρεπώς τα περίπου 1.500 κιλά του αυτοκινήτου. Αναφορικά, τα πρώτα 100 χλμ./ώρα έρχονται από στάση σε 13,6 δευτερόλεπτα, ενώ η τελική ταχύτητα δεν υπερβαίνει τα 182 χλμ./ώρα.



Εξίσου πολιτισμένος, αλλά σαφώς πιο εύστροφος και ισορροπημένος για την περίσταση, αποδεικνύεται ο μεγαλύτερος κινητήρας των 2,0 λίτρων. Η απόδοση των 145 ίππων βελτιώνει σημαντικά τις επιδόσεις, ενώ ταυτόχρονα αναδεικνύει καλύτερα το χαρακτήρα και τις δυνατότητες του οχήματος.



Με το συγκεκριμένο σύνολο η διαδικασία 0-100 χλμ./ώρα ολοκληρώνεται σε 10,3 δευτερόλεπτα, ενώ η τελική ταχύτητα ανέρχεται στα 208 χλμ./ώρα, τιμές απόλυτα ικανοποιητικές, με βάση τη φιλοσοφία του αυτοκινήτου. Ας μην ξεχνάμε, άλλωστε, πως έχουμε να κάνουμε με ένα coupe-cabriolet και όχι με κάποιο αμιγώς σπορ μοντέλο.



Στα συμβατικά του, λοιπόν, καθήκοντα, περιλαμβάνονται οι χαλαρές βόλτες, όπως επίσης η άνετη μεταφορά επιβατών και -ενίοτε- αποσκευών. Ανατρέχοντας για μία ακόμα φορά στο μήκος των 4,509 μέτρων, αυτό αποτελεί εχέγγυο ενός ευρύχωρου σαλονιού, το οποίο είναι σε θέση να φιλοξενήσει, χωρίς ιδιαίτερες υποχωρήσεις, έως και τέσσερις ενήλικες, συμπεριλαμβανομένου του οδηγού. Ταυτόχρονα, με συνολική χωρητικότητα 534 λίτρων, το διαμέρισμα των αποσκευών διεκδικεί επάξια τον τίτλο του κορυφαίου της κατηγορίας.



Οι σχεδιαστικές διαφοροποιήσεις του εσωτερικού, σε σχέση με τις κλειστές εκδόσεις, είναι μηδαμινές. Αντιθέτως, από χρωματικής απόψεως, οι στιλίστες που καταπιάστηκαν με το συγκεκριμένο project φρόντισαν να δημιουργήσουν μερικούς νέους συνδυασμούς, οι οποίοι να ταιριάζουν με την ιδιοσυγκρασία του αυτοκινήτου.



Ιδιαίτερο βάρος δόθηκε και στην παθητική ασφάλεια. Σε όλες τις εκδόσεις εξοπλισμού παρέχονται στάνταρ τέσσερις αερόσακοι, εκ των οποίων οι δύο πλευρικοί καλύπτουν όχι μόνο το σώμα αλλά και το κεφάλι των μπροστινών επιβατών. Επιπροσθέτως, όλα τα αυτοκίνητα εφοδιάζονται με το σύστημα RPD, Rollover Protection Device, εκτινασσόμενων roll bar που προστατεύουν τους επιβάτες σε περίπτωση ανατροπής.



Η διάθεση του Focus coupe-cabriolet ξεκινάει άμεσα, με κόστος από 24.885 ευρώ για το 1.6 και 27.885 ευρώ για το μοντέλο των 2,0 λίτρων. Οι τιμές αυτές αφορούν τη βασική έκδοση Trend, η οποία φέρει ζάντες ελαφρού κράματος 16 ιντσών, δερμάτινο τιμόνι και επιλογέα, 4 αερόσακους, air-condition, υπολογιστή ταξιδίου και ράδιο-CD.



Αμέσως μετά, με 25.340 και 28.340 ευρώ αντίστοιχα, ακολουθεί η έκδοση Sport. Αυτή εξοπλίζεται επιπλέον με σπορ ανάρτηση, τριάκτινο τιμόνι, ζάντες 17 ιντσών και σκουρόχρωμα φωτιστικά σώματα.



Τέλος, αποκλειστικά για το μοντέλο των 2,0 λίτρων, διατίθεται και η κορυφαία έκδοση Titanium, η οποία κοστίζει 30.300 ευρώ και περιλαμβάνει διζωνικό κλιματισμό, δερμάτινο σαλόνι, cruise control, θερμαινόμενα καθίσματα και εξάδισκο ηχοσύστημα της Sony.


Για τους κατοίκους της ελληνικής περιφέρειας αξίζει να σημειωθεί ότι η Ford προσφέρει και μία έκδοση diesel. Η συγκεκριμένη εφοδιάζεται με το γνωστό δίλιτρο μοτέρ Duratorq των 136 ίππων και κοστίζει 30.885 ευρώ στην έκδοση Trend, 31.340 ευρώ στην έκδοση Sport και 33.300 ευρώ στην έκδοση Titanium.


auto.in.gr

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ALTER EGO MEDIA A.E.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΚΕΦΟΔΕ ΑΤΤΙΚΗΣ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Σάββατο 06 Δεκεμβρίου 2025
Απόρρητο