Γιατί κατηγορούν την Σίντνεϊ Σουίνι για «ναζιστική προπαγάνδα»
Η Σίντνεϊ Σουίνι, η οποία έχει γαλανά μάτια, κοιτάζει στο τέλος την κάμερα και λέει: «Τα τζιν/γονίδια μου είναι μπλε».
Η νέα διαφημιστική καμπάνια με πρωταγωνίστρια τη Σίντνεϊ Σουίνι κατηγορείται για ρατσιστικά υπονοούμενα και προώθηση ιδεών που παραπέμπουν στη ναζιστική αισθητική.
Όλα ξεκίνησαν από μια λέξη: genes. Μια φαινομενικά έξυπνη ιδέα γύρω από ένα λογοπαίγνιο έγινε η αφορμή για οργή στα social media.
Η καμπάνια έχει τίτλο «Sydney Sweeney Has Great Genes/Jeans», δηλαδή «Η Σίντνεϊ Σουίνι έχει ωραία γονίδια/τζιν». Το λογοπαίγνιο ανάμεσα στις λέξεις genes (γονίδια) και jeans (τζιν) είναι το βασικό στοιχείο της καμπάνιας, ωστόσο η προσέγγιση προκάλεσε κύμα κατακραυγής.
Σε μία από τις διαφημίσεις, η 27χρονη εμφανίζεται ντυμένη εξ ολοκλήρου με τζιν, ενώ περπατά προς μια γιγαντοαφίσα με τη φωτογραφία της. Εκεί, σβήνει τη λέξη Genes με λευκή μπογιά και την αντικαθιστά με Jeans. Σε άλλο βίντεο, φαίνεται να κουμπώνει το τζιν της ενώ ακούγεται voiceover που εξηγεί πώς τα γονίδια επηρεάζουν χαρακτηριστικά όπως το χρώμα μαλλιών, η προσωπικότητα και το χρώμα των ματιών.
Η Σίντνεϊ Σουίνι, η οποία έχει γαλανά μάτια, κοιτάζει στο τέλος την κάμερα και λέει: «Τα τζιν/γονίδια μου είναι μπλε». Δεν είναι σίγουρο ποια από τις δύο λέξεις χρησιμοποιεί, αφού προφέρονται το ίδιο. Η συγκεκριμένη ατάκα θεωρήθηκε προβληματική από πολλούς στο TikTok, που ισχυρίστηκαν πως η καμπάνια υπαινίσσεται ότι γενετικά χαρακτηριστικά όπως τα ξανθά μαλλιά και τα γαλανά μάτια θεωρούνται ανώτερα από τα υπόλοιπα, ένα μοτίβο που έχει ιστορικά συνδεθεί με την ιδεολογία της φυλετικής υπεροχής.
Πλήθος σχολίων στα social media για την καμπάνια της Σίντνεϊ Σουίνι
«Όταν αυτά τα χαρακτηριστικά παρουσιάζονται επανειλημμένα ως πρότυπα γενετικής υπεροχής, ξέρουμε πού οδηγεί αυτό», σχολίασε χαρακτηριστικά κάποια στο TikTok. Πολλοί συμφώνησαν με την τοποθέτηση, εκφράζοντας την απογοήτευσή τους κάτω από τις επίσημες διαφημίσεις της εταιρείας.
«Ποιος ενέκρινε αυτή την καμπάνια;» έγραψε κάποιος. «Αυτό συμβαίνει όταν δεν υπάρχουν άτομα με διαφορετικό υπόβαθρο στο δημιουργικό τραπέζι, ειδικά σε μια εποχή όπως η σημερινή. Εστίασαν τόσο πολύ στο «έξυπνο» λογοπαίγνιο, που δεν είδαν το προφανές», τόνισε ένας άλλος.
- Υπάρχει ζωή χωρίς social media; Όλος ο κόσμος παρακολουθεί τα παιδιά της Αυστραλίας
- Νομπέλ Λογοτεχνίας: Ο Σεφέρης, ο Ελύτης και «Η Συναυλία των Υακίνθων»
- Διονύσης Σχοινάς: Κάνει «Μαύρα Χριστούγεννα» με το νέο ανατρεπτικό τραγούδι του
- Συναγερμός στο Μαξίμου από τις συνεχιζόμενες αγροτικές κινητοποιήσεις – Έκτακτη σύσκεψη υπό τον Μητσοτάκη
- Ο Ολυμπιακός φροντίζει για το ευρωπαϊκό του μέλλον: Τι σημαίνει το «προσπέρασμα» στη Μπόντο
- «Αλ Τσαντίρι Νιουζ» με τον Λάκη Λαζόπουλο: Έρχεται η τελευταία εκπομπή για το 2025



