Το Αρχαιολογικό Μουσείο Χαλκίδας στην Αρέθουσα, το Ιδαίο Άντρο στα Ανώγεια Κρήτης, το Κάστρο Ζακύνθου, ο Μόλος Πλάκας & Σπιναλόγκα στη Φορτέτζα Ρεθύμνου, ο Αύλειος χώρος Βασιλικών Τάφων Αιγών στη Βεργίνα και το Αρχαιολογικό Μουσείο Θηβώνείναι οι χώροι που θα πραγματοποιηθούν δύο παραστάσειςθεάτρου, δύο μουσικής, μια χορού και δύο δράσεις για παιδιά και εφήβους. Όλες με ελεύθερη είσοδο.
Σκοτεινή πλευρά της μνήμης / Η προκυμαία, 13 Σεπτεμβρίου στο Αρχαιολογικό Μουσείο Χαλκίδας, Αρέθουσα
Μια μουσική παράσταση πολυμέσων για το συλλογικό τραύμα της Μικρασιατικής Καταστροφής και για τη διττή υπόσταση της ρίζας μας. Δομείται πάνω σε μαρτυρίες ανωνύμων πρωταγωνιστών του ιστορικού χρόνου, που στην παράσταση εκφέρονται από ένα αθέατο πρόσωπο.
Συντελεστές
Σχεδιασμός, επιλογή, διαμόρφωσή και συρραφή μαρτυριών, σενάριο και πρωτότυπα κείμενα, επιλογή κειμένων, σύνθεση πρωτότυπης μουσικής, ζωντανή εκτέλεση και midi κιθάρα, σύστημα ζωντανής διαμόρφωσης οπτικών και ηχητικών τόπων: Γιώργος Μουλουδάκης
Δημιουργία βίντεο, (δύο διαφορετικά κινούμενα σε παράλληλους χρόνους), ηχητικός σχεδιασμός, προετοιμασμένες και ζωντανές διαμορφώσεις οπτικού σεναρίου, υπεύθυνος προβολών: Βασίλης Κουντούρης
Sound editing, video editing, σύστημα surround, video installation: Studio 19st
Εκφορά κειμένων (κρυφό πρόσωπο)- ο ήχος των πολλαπλών προσώπων της μνήμης: Σοφία Χιλλ
Ικεσία – Από την Προσφυγιά στην Προσφυγή, 13 & 14 Σεπτεμβρίου • Ιδαίο Άντρο, Ανώγεια Κρήτης
Σε αυτόν τον εμβληματικό χώρο, στην καρδιά του Ψηλορείτη, μέσα από μια καλλιτεχνική και επιστημονική σύμπραξη, μπαίνει ένας ιδιαίτερος στόχος, να προσεγγιστεί η διαχρονική έννοια της Ικεσίας ως προσφυγιάς και προσφυγής με αφορμή τα 100 χρόνια από τη Μικρασιατική Καταστροφή.
Συντελεστές
Α΄ Μέρος – Θεματικές εισηγήσεις, ομιλητές
«Τα πρώτα χρόνια των προσφύγων της Μικρασιατικής Καταστροφής στην Κρήτη, οι συνθήκες διαμόρφωσης μιας νέας καθημερινότητας στη νέα πατρίδα»: Ελένη Ψαραδάκη Διδάκτωρ Κοινωνικής Ανθρωπολογίας, Πανεπιστήμιο Κρήτης
«Ικέτες Ασύλου – Η πολιτισμική διαχρονικότητα της προσφυγιάς από την προκυμαία της Σμύρνης στους πρόποδες του Ξένιου Δία»: Γιώργης Α. Καλομοίρης Υποψήφιος Διδάκτωρ Πολιτιστικού Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Πολιτικών Πολιτισμικής Δημοκρατίας
Β΄ Μέρος – Θεατρικό
Μουσικοθεατρικός και χορευτικός αυτοσχεδιασμός ΠροσφυΓαία Project
Ηθοποιός, περφόρμερ: Μαρία Αθητάκη
Ηθοποιός (ο λόγος του βασιλιά Πελασγού από την τραγωδία Ικέτιδες του Αισχύλου): Μάρκος Γέττος
Μουσικός, μαντολίνο: Βασίλης Δραμουντάνης
Γ΄ Μέρος – Μουσική παράσταση
Μουσικό δρώμενο με τον Βασίλη Σκουλά και το συγκρότημά του
Πάνω σε ένα κείμενο πρωτότυπης γραφής που συντίθεται από μετάπλαση/κολλάζ αφηγήσεων, θραύσματα της μικρασιατικής ιστορίας ,ντοκουμέντα, δημιουργείται μια παράσταση μεικτού ύφους, όπου το τραγικό εμπλέκεται με το χιούμορ, την σάτιρα, τον Καραγκιόζη, την χορική απαγγελία.
Το δραματουργικό υλικό συντίθεται από πραγματικές μαρτυρίες αλλά και κείμενα πρωτότυπα μυθοπλαστικού χαρακτήρα. Το καλλιτεχνικό έργο επιτελείται σε ανοιχτό χώρο και εν πλω. Στο επίκεντρο βρίσκεται το σώμα, η κινησιολογία του, τα τραγούδια, οι ήχοι και οι φωνές των ηθοποιών, οι οποίοι εξαρχής συμπλέκονται με τους θεατές ώστε να δημιουργήσουν μια κοινότητα.
Ένας επαναπροσδιορισμός της τέχνης, του «διαφορετικού άλλου», του πρόσφυγα, του ανάπηρου, της ίδιας της ζωής, του ίδιου του εαυτού, των συναισθημάτων, της σχέσης με το ίδιο το σώμα, τον νου και την ψυχή.
Catch-22 σημαίνει «φαύλος κύκλος», αφού το μυθιστόρημα του Τζόζεφ Χέλλερ έμελλε να καθιερωθεί ως έκφραση για να δηλώσει το παράλογο της ανθρώπινης ύπαρξης, το παράλογο του πολέμου, όπου επιτυχία και καταστροφή είναι άρρηκτα συνδεδεμένες.
Συμμετέχουν στις δράσεις: Μαθητές του 1ου Γυμνασίου Βέροιας (Φιλίππειο), Μέλη ερασιτεχνικών θιάσων της περιοχής
Με το παιχνίδι στις γειτονιές της Μικρασίας, 14 & 15 Σεπτεμβρίου • Αρχαιολογικό Μουσείο Θηβών
Παραστάσεις / Δράσεις για παιδιά και εφήβους
Βιωματικό δρώμενο για παιδιά, με στοιχεία δραματοποιημένου ντοκιμαντέρ και αφηγηματικής παράστασης, με πρωτότυπη μουσική και κεντρικό άξονα τα παιχνίδια στις γειτονιές της Μικρασίας, τα οποία «αφηγούνται» με τον δικό τους τρόπο την καθημερινότητα των κοινωνιών πριν από την Καταστροφή του 1922.