Νέο νυχτερινό τρένο που συνδέει τη Βιέννη με τις Βρυξέλλες έφθασε νωρίς το μεσημέρι της Δευτέρας στη βελγική πρωτεύουσα.

Μη ρυπογόνο μέσο

Πρόκειται για πρωτοβουλία του δημόσιου αυστριακού οργανισμού σιδηροδρόμων (OBB) που χαιρέτισαν οι υποστηρικτές αυτού του μη ρυπογόνου μέσου μεταφοράς, συντείνοντας στην «Πράσινη Συμφωνία» της νέας Ευρωπαϊκής Επιτροπής.

Η Αυστρία και το Βέλγιο δεν είχαν απευθείας σιδηροδρομική σύνδεση τα τελευταία 16 χρόνια.

Τα εγκαίνια της νυχτερινής αμαξοστοιχίας συμβολίζουν τη βούληση της Αυστρίας να συνδράμει αποφασιστικά στην ευρωπαϊκή φιλοδοξία για μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα.

Το πρώτο τρένο, που φέρει το σύνθημα #loveyourplanet (αγάπησετονπλανήτησου) αναχώρησε από τη Βιέννη την Κυριακή στις 20.38 τοπική ώρα (21.38 ώρα Ελλάδας), ενώ ορχήστρα παιάνιζε τον ύμνο της Ευρωπαϊκής Ενωσης, την «Ωδή στη Χαρά».

Το τρένο έφθασε στις 10.54 (11.54 ώρα Ελλάδος) χθες στον σιδηροδρομικό σταθμό των Βρυξελλών όπου η επικεφαλής των βελγικών σιδηροδρόμων (SNCB) Σοφί Ντιτορντουάρ υποδέχτηκε στην αποβάθρα τον πρόεδρο του ΟΒΒ Αντρέας Ματέ.

Λιγότερο διοξείδιο του άνθρακα

«Πιστεύω ότι η σιδηροδρομική γραμμή μπορεί να παίξει πολύ σημαντικό ρόλο σε ένα περιβάλλον οδικής συμφόρησης και κλιματικής πρόκλησης, τόσο σε μικρές όσο και σε μεσαίες αποστάσεις», δήλωσε η Ντιτορντουάρ μιλώντας στο γαλλόφωνο βελγικό δίκτυο RTBF.

Στην Αυστρία, η ΟΒΒ έχει υιοθετήσει εδώ και μερικά χρόνια την ανανέωση των νυχτερινών δρομολογίων για τα οποία σήμερα είναι πολύ «περήφανος», σύμφωνα με τον πρόεδρο του οργανισμού.

Για το ταξίδι Βιέννη – Βρυξέλλες με το τρένο εκπέμπεται λιγότερο από το ένα δέκατο του διοξειδίου του άνθρακα από εκείνο που εκπέμπει το αεροπλάνο.

Η εταιρία SNCB, της οποίας βασικός μέτοχος είναι το βελγικό κράτος, επικρίνεται για «έλλειψη φιλοδοξίας» από τους υπέρμαχους των νυχτερινών σιδηροδρομικών δρομολογίων.

Χθες, το βελγικό σκέλος της ευρωπαϊκής οργάνωσης Back on track χαρακτήρισε «επιτυχία» την επαναφορά της νυχτερινής σύνδεσης Βιέννης – Βρυξελλών παρότι «αυτό δεν είναι αρκετό».

Δύο φορές την εβδομάδα

Με βέλγους, γερμανούς και γάλλους οικολόγους βουλευτές, η οργάνωση αυτή επωφελήθηκε από το γεγονός για να διεκδικήσει την επαναφορά της νυχτερινής αμαξοστοιχίας Παρίσι- Βερολίνο, σύνδεση που καταργήθηκε το 2015.

Σύμφωνα με την αυστριακή ΟΒΒ, είχαν γίνει από νωρίς κρατήσεις για όλες τις κουκέτες και τις κλινάμαξες σε αυτό το πρώτο δρομολόγιο.

Η σύνδεση προγραμματίζεται επί του παρόντος για δύο φορές την εβδομάδα, την Κυριακή και την Τετάρτη το βράδυ, ενώ το δρομολόγιο Βρυξέλλες – Βιέννη θα αναχωρεί τη Δευτέρα και την Πέμπτη το βράδυ με βαγόνια που σε κάποιο σημείο θα διαχωρίζονται για να κατευθυνθούν στο Μόναχο (Γερμανία) και στο Ινσμπρουκ (Αυστρία).

«Ουδέτερο αποτύπωμα άνθρακα»

Ο OBB διαθέτει 27 νυχτερινά τρένα και προβλέπεται να προσθέσει το Αμστερνταμ (Ολλανδία) ως επόμενο προορισμό.

Η Αυστρία θέλει να γίνει χώρα με «ουδέτερο αποτύπωμα άνθρακα» έως το 2040, τόνισε ο αυστριακός υπουργός Περιβάλλοντος.

Οσο για τη νέα Ευρωπαϊκή Επιτροπή της οποίας προεδρεύει η Γερμανίδα Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν, έχει θέσει προτεραιότητα στην ατζέντα της τη μετάβαση της γηραιάς ηπείρου στην κλιματική ουδετερότητα έως το 2050.

Πηγή: ΑΠΕ