Κυριακή 07 Δεκεμβρίου 2025
weather-icon 21o
Έπιασε και πάλι δουλειά ο μετροπόντικας στη Θεσσαλονίκη

Έπιασε και πάλι δουλειά ο μετροπόντικας στη Θεσσαλονίκη

Ξανάπιασε δουλειά τη Δευτέρα μετά από τέσσερα χρόνια απραξίας ο πρώτος μετροπόντικας (TBM) στο Μετρό Θεσσαλονίκης. Εντός του Απριλίου αναμένεται να ξεκινήσει και ο δεύτερος μετροπόντικας, ο «Άκτωρ», ώστε σταδιακά να κατασκευαστεί η διπλή σήραγγα της βασικής γραμμής, που σχεδιάζεται να λειτουργήσει έως το 2020. Ο πρόεδρος της «Αττικό Μετρό», Γιάννης Μυλόπουλος, τόνισε ότι γίνονται προσπάθειες για να ενταχθούν οι συμπληρωματικές γραμμές του μετρό στο πακέτο Γιούνκερ.

Ξανάπιασε δουλειά τη Δευτέρα μετά από τέσσερα χρόνια απραξίας ο πρώτος μετροπόντικας (TBM) στο Μετρό Θεσσαλονίκης. Ξαναβαφτισμένος ως «Ηρακλής» για να σηματοδοτήσει την έναρξη νέας εποχής για το έργο, θα κινείται με ταχύτητα 10 μέτρων ανά ημέρα.

Εντός του Απριλίου αναμένεται να ξεκινήσει και ο δεύτερος μετροπόντικας, ο «Άκτωρ», ώστε σταδιακά να κατασκευαστεί η διπλή σήραγγα της βασικής γραμμής του Μετρό Θεσσαλονίκης.

Την επανεκκίνηση του Μετροπόντικα εγκαινίασε στο εργοτάξιο του σταθμού «Νέα Ελβετία» ο υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης, σύμφωνα με τον οποίο το γεγονός ότι το έργο ξεκινά ξανά είναι η απάντηση σε όσους κινδυνολογούσαν και πετούσαν λάσπη τόσους μήνες.

Ο ίδιος υπενθύμισε ότι η πρόσθετη σύμβαση για τις αρχαιολογικές εργασίες του Μετρό, ύψους 25 εκατ. ευρώ, έχει ήδη υπογραφεί, στη βάση των δεσμεύσεων του υπουργείου. Πρόσθεσε ότι οι εργασίες πρόκειται να ξεκινήσουν άμεσα, «σε όλο το μήκος του έργου και όπου χρειάζεται». Ο υπουργός επισήμανε ότι «δεν υπάρχει θέμα ούτε με τον σταθμό Βενιζέλου, που έχει τόσο ταλαιπωρήσει την πόλη», αφού η συνύπαρξη αρχαιοτήτων και σταθμού είναι αναγκαία.

Σε σχέση με τη συμπληρωματική σύμβαση για την επέκταση προς Καλαμαριά, επισήμανε ότι σκοπός είναι αυτή να συμπεριληφθεί σε ευρύτερο πακέτο, που θα περιλαμβάνει και άλλα έργα και μελέτες (πχ για τις επεκτάσεις προς τα δυτικά και το αεροδρόμιο). «Θα σταματήσουμε να βλέπουμε τα έργα μεμονωμένα και αποσπασματικά» σημείωσε ο υπουργός.

Σύμφωνα με το τελευταίο χρονοδιάγραμμα, η Θεσσαλονίκη θα έχει μετρό το 2020. Αυτό προκύπτει και από τις δηλώσεις τόσο του προέδρου της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ ΑΕ, Γιάννη Μυλόπουλου, όσο και του προέδρου του ΑΚΤΩΡΑ, Δημήτρη Κούτρα. Σύμφωνα με τον κ.Μυλόπουλο, το κατασκευαστικό κομμάτι της βασικής γραμμής αναμένεται να είναι έτοιμο σε έναν χρόνο, ενώ η βασική γραμμή σχεδιάζεται να λειτουργήσει έως το 2020.

Την ετοιμότητα για παράδοση του έργου εντός του συγκεκριμένου χρονοδιαγράμματος επιβεβαίωσε και ο κ. Κούτρας, επισημαίνοντας ότι «θα είμαστε έτοιμοι μέχρι το 2020», ενώ το ίδιο έτος αναμένεται να λειτουργήσει και η επέκταση προς Καλαμαριά.

Επιδίωξη η ένταξη στο πακέτο Γιούνκερ

Την ίδια ώρα, σε δηλώσεις του στο «Πρακτορείο 104,9 FM», ο πρόεδρος της «Αττικό Μετρό», Γιάννης Μυλόπουλος, τόνισε ότι «γίνονται προσπάθειες από την κυβέρνηση για να ενταχθούν οι συμπληρωματικές γραμμές του μετρό στο πακέτο Γιούνκερ».

Όπως είπε ο κ. Μυλόπουλος, σε περίπτωση που εγκριθεί το αίτημα της ελληνικής κυβέρνησης, θα ξεκινήσει η διάνοιξη των σηράγγων και η κατασκευή των σταθμών προς τις δυτικές συνοικίες, μέχρι τον Εύοσμο, την Πολίχνη και τη Σταυρούπολη. Παράλληλα, έκανε γνωστό ότι, σύμφωνα με τη σύμβαση, την άνοιξη του 2017 θα έχει ολοκληρωθεί η κατασκευή όλων των σταθμών στη βασική γραμμή Νέος Σιδηροδρομικός Σταθμός-Νέα Ελβετία.

Newsroom ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ,ΑΠΕ

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ALTER EGO MEDIA A.E.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΚΕΦΟΔΕ ΑΤΤΙΚΗΣ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Κυριακή 07 Δεκεμβρίου 2025
Απόρρητο