Συλλαλητήρια εργαζομένων σε ΟΛΠ και ΟΛΘ κατά της ιδιωτικοποίησης
Σε εξέλιξη είναι αυτή την ώρα η πορεία εργαζομένων του ΟΛΠ, μελών ναυτεργατικών σωματείων και του ΠΑΜΕ προς το υπουργείο Ναυτιλίας, ενάντια στην πώληση μετοχών Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς από το ΤΑΙΠΕΔ. Κινητοποίηση πραγματοποιούν και οι εργαζόμενοι στον ΟΛΘ.
Σε εξέλιξη είναι αυτή την ώρα η πορεία εργαζομένων του ΟΛΠ, μελών ναυτεργατικών σωματείων και του ΠΑΜΕ προς το υπουργείο Ναυτιλίας, ενάντια στην πώληση μετοχών Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς από το ΤΑΙΠΕΔ.
Η ΟΜΥΛΕ, η Ένωση Μονίμων και Δόκιμων Λιμενεργατών του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς, αλλά και ο Σύνδεσμος Εποπτών και Αρχιεργατών, κήρυξαν τετράωρη στάση εργασίας από τις 11:00 το πρωί έως τις 15:00.
Το τμήμα Ναυτιλίας του ΣΥΡΙΖΑ, σε ανακοίνωσή του, τονίζει ότι στην προκήρυξη για την πώληση μετοχών του ΟΛΠ από το ΤΑΙΠΕΔ αποκαλύπτεται, ξεκάθαρα, ο εμπαιγμός των κυβερνητικών βουλευτών απέναντι στους εργαζόμενους του ΟΛΠ, που διαβεβαίωναν ότι δεν θα θιγούν από την πώληση.
Σε δήλωσή του, ο αντιπεριφερειάρχης Νήσων Δημήτρης Κατσικάρης, με αφορμή την επιχειρούμενη πώληση του πλειοψηφικού πακέτου των μετοχών της ΟΛΠ, τόνισε ότι «το ιστορικό λιμάνι του Πειραιά είναι το εθνικό μας λιμάνι, η ατμομηχανή της ανάπτυξης για τον ευρύτερο Πειραιά και είναι αδιανόητο να επιχειρείται ουσιαστικά η πλήρης ιδιωτικοποίησή του».
Αναφέρει επίσης ότι «η ενέργεια αυτή αποκόπτει οριστικά τους Πειραιώτες από το λιμάνι τους, το οποίο πλέον θα λειτουργεί πέρα από κάθε κοινωνικό και πολιτιστικό χαρακτήρα, ως ξένη και αυτόνομη επικράτεια και μονοπώλιο των ιδιωτών».
Στη Θεσσαλονίκη
Στάση εργασίας από τις 11 το πρωί ώς τις 3 το μεσημέρι πραγματοποιούν και οι εργαζόμενοι στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης, εκφράζοντας την αντίθεσή τους στην όποια πώληση λιμανιών της χώρας, όπως δήλωσε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο επικεφαλής του σωματείου λιμενεργατών του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ) Δημήτρης Θηρίου.
Υπενθυμίζεται ότι το Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου (ΤΑΙΠΕΔ) έχει ήδη ανακινήσει τη διαδικασία που αφορά την πρόσκληση ενδιαφέροντος πώλησης του 67% των μετοχών του Οργανισμού Λιμένος Πειραιά που κατέχει το ελληνικό Δημόσιο.
Οι εργαζόμενοι στον ΟΛΘ καλούν το ΤΑΙΠΕΔ και την κυβέρνηση να προχωρήσει άμεσα προς την επιλογή κατευθύνσεων που θα ενισχύσουν και θα αναπτύξουν το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, έτσι ώστε να καταστεί ένα μεγάλο και σύγχρονο δημόσιο λιμάνι.
Μεταξύ άλλων, οι εργαζόμενοι στον ΟΛΘ επισημαίνουν ότι το λιμάνι της Θεσσαλονίκης μπορεί να καταστεί διαμετακομιστικό κέντρο στη ΝΑ Ευρώπη και στη βαλκανική ενδοχώρα, αλλά ταυτόχρονα είναι λιμάνι που εξυπηρετεί την εθνική οικονομία.
Τονίζουν ακόμη ότι η μετατροπή της κερδοφορίας του λιμανιού σε ανάπτυξη μπορεί να γίνει με σχεδιασμό του επενδυτικού προγράμματος, με νέες υποδομές και με εκσυγχρονισμό των ήδη υπαρχόντων, με συμπράξεις για την υλοποίηση του logistics terminal, crusie terminal, με αξιοποίηση και εκσυγχρονισμό χερσαίων δικτύων μεταφοράς για την ανάπτυξη των συνδυασμένων μεταφορών, με προσέλκυση νέων φορτίων και δημιουργία clusters υπηρεσιών υψηλής προστιθέμενης αξίας και με βελτίωση του χρόνου και της ποιότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών.