Moto Guzzi California 1400: California Über Alles!
Με την California 1400 η Moto Guzzi επιχειρεί να επαναπροσδιορίσει την έννοια των πολυτελών μοτοσικλετών.
Κείμενο: Τζέην Σαμπανίκου – Φωτογραφίες: Piaggio
Μεταξύ του Μαντέλο ντελ Λάριο (μιας κωμόπολης στην Λίμνη Κόμο της Β. Ιταλίας που φιλοξενεί από το 1921 τις εγκαταστάσεις της Μοto Guzzi) και της ηλιόλουστης πολιτείας της Καλιφόρνιας μεσολαβεί ένας ωκεανός και μερικές χιλιάδες μίλια.
Η απόσταση εξουδετερώθηκε όταν, στις αρχές της δεκαετίας του 1970, αυτοί οι δύο φαινομενικά αταίριαστοι τόποι βρήκαν κοινό σημείο αναφοράς: τη Moto Guzzi California, ένα από τα πιο θρυλικά custom στον κόσμο.
Στα τέλη του 2012, η Moto Guzzi (ως θυγατρική του Gruppo Piaggio τα τελευταία χρόνια) παρουσίασε την σοφιστικέ και πληθωρική έβδομη γενιά της California 1400 δια χειρός Μιγκουέλ Γκαλούτσι, του σχεδιαστή που είχε υπογράψει το ρηξικέλευθο Ducati Monster πριν μεταπηδήσει στην Aprilia.
Κι αν το «αρτ νουβό στιλ» (sic) της νέας California αποτελεί το φιλόδοξο σχέδιο του ταλαντούχου Αργεντίνου που θέλησε να την «εκσυγχρονίσει» στα πρότυπα των πιο δυνατών cruisers της αγοράς, της Harley Davidson V-Rod και της Ducati Diavel (ναι, η Ducati φτιάχνει και τέτοιο), η πρώτη California δεν ήταν παρά το έργο ενός… μπάτσου!
Ηταν ο διοικητής της Τροχαίας του Λος Άντζελες αυτός που υπέδειξε στους Ιταλούς κατασκευαστές να κάνουν μερικές απαραίτητες προσθήκες στο μοντέλο V7 750, προκειμένου να εφοδιάσει αρχικά με δέκα τροποιημένες μοτοσικλέτες τους αστυνομικούς του Σώματος.
Η μάχιμη, υπηρεσιακή V7 είχε κερδίσει τους Αμερικανούς τόσο με το εντυπωσιακό παρουσιαστικό, την τραχύτητα και τις επιδόσεις της όσο και με την ευκολία χειρισμού και συντήρησης. Οι παραγγελίες άρχισαν να πέφτουν βροχή.
Η πολιτική εκδοχή του μοντέλου απαλλάχθηκε μεν από σειρήνες, φάρους και άλλα αστυνομικά βοηθήματα αλλά ενσωμάτωσε κάποιες από τις μετατροπές (όπως την αυξημένη χωρητικότητα, τα φαρδιά μαρσπιέ, τις βαλίτσες και τον ανεμοθώρακα) και υιοθέτησε το όνομα California ως φόρο τιμής στην αμερικανική πολιτεία που είχε καθορίσει τη μοίρα και το προφίλ της πιο μεγάλης Moto Guzzi.
H σύγχρονη γενιά είναι διαθέσιμη σε δύο εκδόσεις: την Τouring που εγκαινίασε την παραγωγή της έβδομης γενιάς California και την ακόμη πιο εντυπωσιακή, «γυμνή» Custom που μόλις κυκλοφόρησε και αποτελεί την πιο δυναμική εκδοχή της θρυλικής οικογένειας.
Για πρώτη φορά στην ιστορία της μάρκας και κόντρα στην «παραδοσιοκρατία» που πρεσβεύουν οι πουρίστες οπαδοί, οι Ιταλοί ενσωματώνουν στο custom τους σημαντικές τεχνολογικές βελτιώσεις, που για το υπόλοιπο μοτοσικλετιστικό σύμπαν θεωρούνται δεδομένες, αλλά και ένα σωρό από σύγχρονα ηλεκτρονικά συστήματα που δανείστηκαν από την «αδελφή» Aprilia.
Και οι δύο εκδόσεις είναι κατ’ αρχήν εφοδιασμένες με τον εμβληματικό, εγκάρσια τοποθετημένο αερόψυκτο V2, 90° κινητήρα ο οποίος μοιάζει να ξεπετάγεται απειλητικά από τα σωθικά της,
Η χωρητικότητά του είναι αυξημένη κατά περίπου 230 κ.εκ., σε σχέση με την προηγούμενη γενιά και θεωρείται ο μεγαλύτερος δικύλινδρος, εγκάρσιος V90° που κατασκευάστηκε ποτέ στην Ευρώπη (ο δικύλινδρος 1.600/1.700 κ.εκ. που φοράει η Triumph Thunderbird είναι σε παράλληλη διάταξη).
Ο νέος κινητήρας, αποτελεί εξέλιξη του δημοφιλούς «Quattrovalvole» (τέσσερις βαλβίδες) αποδίδει 96 ίππους και 12,4 κιλά ροπής στις 2.750-6.500 σ.α.λ. και χρησιμοποιεί την ίδια διαδρομή με τον κινητήρα των 1.151 κ.εκ., αλλά φτάνει στην χωρητικότητα των 1.380 κ.εκ. χάρη στη διάμετρο- ρεκόρ των 104 χιλ.
Το εντελώς νέο διπλό σωληνωτό πλαίσιο είναι εξοπλισμένο με ένα σύστημα στήριξης του κινητήρα με σινεμπλόκ, ικανό να περιορίσει δραματικά τους διάσημους κραδασμούς των Moto Guzzi που έχουν απειλήσει κατά καιρούς πολλά ασταθή σφραγίσματα δοντιών.
Ωστόσο, το περίφημο «κλώτσημα» της μοτοσικλέτας προς τα δεξιά κατά το άνοιγμα του γκαζιού, το οποίο προκαλείται από την αδράνεια των μηχανικών μερών του εγκάρσια τοποθετημένου V2, είναι παρόν και στην νέα εντυπωσιακά βελτιωμένη γενιά της California. Άλλωστε, τι Moto Guzzi θα ήταν αυτό χωρίς την υπέροχη αυτή ιδιορρυθμία; Σαν χταπόδι δίχως ούζο. Πάει; Δεν πάει.
Οι ταχύτητες είναι πλέον έξι αντί για τις παραδοσιακές πέντε ενώ πλήρως επανασχεδιασμένος είναι ο θρυλικός cardan άξονας τελικής μετάδοσης.
Το σύστημα της ηλεκτρονικής διαχείρισης του κινητήρα, ride-by-wire κάνει το ντεμπούτο του στην California με τρεις χαρτογραφήσεις διαχείρισης: Turismo (Touring), Veloce (Σπορ) και Pioggia (Βροχή).
Για πρώτη φορά επίσης, εφαρμόζεται τελευταίας γενιάς σύστημα ελέγχου πρόσφυσης (MGCT), το οποίο μπορεί να ρυθμιστεί σε τρία διαφορετικά επίπεδα αλλά και να απενεργοποιηθεί.
Τέλος, μετά από σαράντα χρόνια, το California 1400 εγκαταλείπει οριστικά το περίφημο σύστημα συνδυασμένων φρένων, που έχει ξεπεραστεί από τα πλεονεκτήματα του ABS. Οι δαγκάνες Brembo παραμένουν!
Εννοείται πως η γκάμα των γνήσιων after market αξεσουάρ της Moto Guzzi είναι υπερπλήρης: από βαλίτσες, σχάρες, σέλες, καπάκια, καλύμματα μέχρι τελικά εξάτμισης και τιμόνια.
Την προώθηση της California 1400 έχει αναλάβει ο σταρ του κινηματογράφου και γνωστός λάτρης των μοτοσικλετών, Γιούαν Μακ Γκρέγκορ, ο οποίος είχε επισκεφθεί το εργοστάσιο της Moto Guzzi όταν παρέα με τον συνάδελφό του Τσάρλι Μπούρμαν κι ένα τηλεοπτικό συνεργείο έκαναν το «Μεγάλο Ταξίδι» από το Λονδίνο στη Ν. Υόρκη με BMW R1150 GS Αdventure.
Ο Μακ Γκρέγκορ είναι ο ίδιος συλλέκτης Μοto Guzzi. Διαθέτει ήδη δέκα από αυτές στο γκαράζ του και ως κεντρικό πρόσωπο πλέον της καμπάνιας «My Bike, My Pride» θα συμπληρώσει τη συλλογή του και με μια California 1400.
Η Moto Guzzi California 1400 απευθύνεται φυσικά στην ελίτ που μπορεί να διαθέσει 17.770 ευρώ για την Custom ή 19.700 ευρώ για την Touring (οι τιμές συνοδεύονται από ένα ολοκληρωμένο πακέτο after sales υπηρεσιών) για μια ιδιαίτερη, από όλες τις απόψεις, μοτοσικλέτα που όπως και όλα τα cruisers δεν προσφέρεται για καθημερινή μετακίνηση.
Η Harley Davidson έχει πλέον ευρωπαϊκό αντίπαλον δέος: την πιο «αμερικανική» και σύγχρονη εκδοχή της Moto Guzzi με το απαράμιλλο ιταλικό στιλ, την ωμή δύναμη και τις αξιαγάπητες ιδιοτροπίες. Και αυτό είναι σπουδαίο.
auto.in.gr
- Νικολά Σαρκοζί: Μαρτυρία σε fast forward
- Μπρουνέλο Κουτσινέλι: Αστέρες του Χόλιγουντ τίμησαν τον Ιταλό μεγιστάνα της μόδας
- Απόδραση: Η επιστήμη ξέρει με ποιον είναι καλύτερο να πας ένα ταξίδι
- Περισσότερα από 6.000 ιατρικά λάθη κάθε χρόνο
- Η Μάιλι Σάιρους δήλωσε ότι το δαχτυλίδι των αρραβώνων της ήταν «προσφορά Black Friday»
- Κυβέρνηση: Οι τρεις καυτοί φάκελοι που θα ανοίξουν μετά τις κάλπες
- Δημογραφικό: Ζητούνται εργασίες «φιλικές για ηλικιωμένους» – Η άνοδος των age friendly jobs
- «Διαίρει και βασίλευε» – Ο Πούτιν, η Ευρώπη και το «δόγμα Τραμπ»
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις






![Άκρως Ζωδιακό: Τα Do’s και Don’ts στα ζώδια σήμερα [Κυριακή 07.12.2025]](https://www.in.gr/wp-content/uploads/2025/12/milky-way-4006343_1920-1-315x220.jpg)


















































![Μάλι: Νέα επίθεση τζιχαντιστών εναντίον οχηματοπομπής που μετέφερε καύσιμα [Βίντεο]](https://www.in.gr/wp-content/uploads/2025/12/jinim-3-315x220.jpg)


![Τουλάχιστον 23 νεκροί εξαιτίας πυρκαγιάς σε νυχτερινό κέντρο στην Ινδία στο κρατίδιο της Γκόα [βίντεο]](https://www.in.gr/wp-content/uploads/2025/12/goa-fire-315x220.jpg)

















Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442