Ενδεχόμενο πρόβλημα, λόγω αστοχίας υλικού, στο σύστημα διεύθυνσης Avensis, Corolla και Prius καθώς και ενδεχόμενη δυσλειτουργία της αντλίας ψύξης του υβριδικού συνόλου του τελευταίου οδηγεί τα ιαπωνικά μοντέλα στα συνεργεία.
Στον προληπτικό έλεγχο 25.749 αυτοκινήτων της στην ελληνική αγορά προχωρά η Toyota Ελλάς A.B.E.E., σε συνεργασία με τη Γενική Γραμματεία Καταναλωτή και τη Διεύθυνση Τεχνικού Ελέγχου.
Σύμφωνα με τη σχετική ανακοίνωση ο προληπτικός έλεγχος αφορά μοντέλα Avensis με ημερομηνία παραγωγής από 21 Αυγούστου 2002 έως 14 Οκτωβρίου 2008, μοντέλα Corolla που έχουν παραχθεί από 6 Ιουλίου 2001 έως 31 Μαρτίου 2004 και Prius με ημερομηνία παραγωγής από 4 Ιουνίου 2003 έως 27 Μαρτίου 2009.
Ως λόγο για τη διενέργεια ελέγχου, η Toyota επικαλείται ενδεχόμενο πρόβλημα που μπορεί να ανακύψει στο σύστημα διεύθυνσης λόγω αστοχίας υλικού σε Avensis, Corolla και Prius, ενώ στην περίπτωση του τελευταίου, ενδέχεται να εμφανιστεί και δυσλειτουργία στην αντλία ψύξης του υβριδικού συνόλου.
Αναλυτικότερα, όπως αναφέρεται στη σχετική ανακοίνωση: «τα μοντέλα Avensis με βενζινοκινητήρα 1,6 και 1,8 λίτρων, τα Corolla ιαπωνικής κατασκευής, καθώς και τα Prius, διαθέτουν ηλεκτρικά υποβοηθούμενο σύστημα διεύθυνσης το οποίο αποτελείται από δύο ενδιάμεσους άξονες και ένα ολισθαίνον πολύσφηνο. Λόγω μη σωστής κατεργασίας του μετάλλου κατασκευής του ενδιάμεσου ρυθμιζόμενου άξονα το πολύσφηνο ένωσής του με την κρεμαγιέρα να παραμορφωθεί, δημιουργώντας διάκενο στο σημείο συναρμογής, που με την πάροδο του χρόνου ενδέχεται να καταλήξει στην ολοκληρωτική καταστροφή του».
«Η επιδείνωση της κατάστασης του πολύσφηνου επιταχύνεται από την επαναλαμβανόμενη βίαιη περιστροφή του τιμονιού στην μέγιστη γωνία στροφής (θέση κλειδώματος) σε συνθήκες οδήγησης με χαμηλή ταχύτητα».
Σε ό,τι αφορά το Prius 2ης γενιάς και τον προληπτικό έλεγχο για ενδεχόμενο πρόβλημα στην αντλία ψύξης του υβριδικού συνόλου, που, σύμφωνα με την Toyota, αφορά 1.130 αυτοκίνητα με ημερομηνία παραγωγής 23 Ιουλίου 2003 έως τις 27 Μαρτίου 2009, η πιθανότητα δυσλειτουργίας περιγράφεται ως εξής:
«Το υβριδικό σύστημα των προαναφερόμενων οχημάτων είναι εξοπλισμένο με ηλεκτρική αντλία ψύξης ο ρόλος της οποίας είναι η κυκλοφορία του ψυκτικού υγρού στα επιμέρους στοιχεία του υβριδικού συστήματος όπως τον αναστροφέα (inverter). Κατά την κατασκευή της ηλεκτρικής αντλίας υπάρχει το ενδεχόμενο η περιέλιξη του ηλεκτρικού της μοτέρ να έχει κάποιο ελάττωμα με αποτέλεσμα να καταστραφεί».
«Σε αυτή την περίπτωση η αντλία σταματάει να λειτουργεί ενώ ταυτόχρονα ενεργοποιούνται διάφορες ενδεικτικές λυχνίες στον πίνακα οργάνων του οχήματος και η απόδοση του κινητήριου συνόλου μειώνεται αισθητά. Σε ελάχιστες περιπτώσεις η καταστροφή της περιέλιξης μπορεί να καταλήξει σε βραχυκύκλωμα που οδηγεί με την σειρά του στην απενεργοποίηση του κυκλώματος από την κεντρική ηλεκτρική ασφάλεια του συστήματος και ως συνέπεια στην παύση λειτουργίας του υβριδικού συστήματος».
Αξίζει να σημειωθεί ότι μέχρι στιγμής δεν έχει αναφερθεί καμία περίπτωση ατυχήματος, που να σχετίζεται με τα παραπάνω ζητήματα.
Οι ιδιοκτήτες των προς ανάκληση αυτοκινήτων θα ενημερωθούν εγγράφως μέσω επιστολής, ώστε να προσέλθουν στο δίκτυο εξουσιοδοτημένων επισκευαστών αυτοκινήτων Toyota σε όλη την Ελλάδα, για να γίνουν οι απαραίτητοι προληπτικοί έλεγχοι, χωρίς καμία οικονομική επιβάρυνση.
Οι καταναλωτές που επιθυμούν περισσότερες πληροφορίες ή διευκρινίσεις μπορούν να επικοινωνήσουν με την Τoyota Ελλάς – Τμήμα Εξυπηρέτησης Πελατών στο τηλέφωνο 210 2808000 (ώρες λειτουργίας από 09.00πμ έως 05:00μμ).