Παγκόσμια ανάκληση 2,77 εκ. αυτοκινήτων από την Toyota – 496.000 στην Ευρώπη
Ενδεχόμενο πρόβλημα στο σύστημα διεύθυνσης και στην αντλία νερού, υπεύθυνη για την ψύξη εξαρτημάτων στα οχήματα υβριδικής τεχνολογίας, στέλνουν αυτοκίνητα της ιαπωνικής φίρμας, παλαιότερης γενιάς, στα ανά τον κόσμο συνεργεία της.
Τον έλεγχο και αν κριθεί απαραίτητο την επισκευή, 2,77 εκατομμυρίων αυτοκινήτων –μεταξύ των οποίων Avensis, Corolla, Auris και Prius- δρομολογεί η ιαπωνική φίρμα σε παγκόσμιο επίπεδο, λόγω ενδεχόμενων προβλημάτων που μπορεί να εμφανιστούν στο σύστημα διεύθυνσης ή, στην περίπτωση των υβριδικών μοντέλων, στις ηλεκτρικές αντλίες νερού.
Στην πρώτη περίπτωση, σχετικά με το πρόβλήμα του συστήματος διεύθυνσης, η ανάκληση αφορά 496.000 αυτοκίνητα στην Ευρώπη, πάνω από 670.000 στις ΗΠΑ και περίπου 1,5 εκατομμύριο στην Ιαπωνία.
Όσον αφορά το πρόβλημα με την ηλεκτρική αντλία νερού, η ανάκληση αφορά συνολικά 630.000 υβριδικής τεχνολογίας αυτοκίνητα που o κύριος όγκος τους εντοπίζεται στον παγκόσμιο χάρτη με 350.000 μονάδες στις ΗΠΑ, 175.000 στην Ιαπωνία.
Αξίζει να σημειωθεί ότι πολλά από τα προς ανάκληση αυτοκίνητα μπορεί να εμφανίσουν και τα δύο προβλήματα, ενώ όπως χαρακτηριστικά σημειώνει η ιαπωνική φίρμα πρόκειται για αυτοκίνητα παλαιότερης γενιάς τα οποία πλέον δεν διατίθενται προς πώληση.
Ενδεικτικά αναφέρεται ότι σύμφωνα με τη σχετική ανακοίνωση από την Toyota UK πρόκειται για Avensis, Corolla και Prius (δεύτερης γενιάς) που έχουν παραχθεί μεταξύ του 2001 και του 2009.
Επισημαίνεται ότι σε ορισμένες αγορές της Ευρώπης το Corolla διατίθετο ως Auris.
Σχετικά με τους λόγους που οδηγούν την ιαπωνική φίρμα στο μέτρο αυτό, σύμφωνα με τη σχετική ανακοίνωση της, όσον αφορά την περίπτωση του προβλήματος στο σύστημα διεύθυνσης: «πιθανή ανεπαρκής επεξεργασία σκλήρυνσης των μετάλλων στους άξονες που χρησιμοποιούνται για την επέκταση του συστήματος διεύθυνσης, μπορεί να οδηγήσει στην παραμόρφωσή τους, ειδικά αν εξαντλείται συχνά η διαδρομή του τιμονιού είτε προς τη μία είτε προς την άλλη κατεύθυνση σε χαμηλές ταχύτητες».
Αυτό, σύμφωνα με την ανακοίνωση της ιαπωνικής φίρμας, μπορεί να προκαλέσει θόρυβο ή και μείωση της απόκρισης του συστήματος διεύθυνσης.
Σε κάθε περίπτωση, η Toyota ανακοινώνει ότι τα αυτοκίνητα που τυχόν εμφανίσουν το συγκεκριμένο πρόβλημα είναι ασφαλή, ενώ αν και έχουν επισημανθεί εννέα περιπτώσεις στην Ευρώπη με αυτοκίνητα που εμφάνισαν το συγκεκριμένο πρόβλημα δεν έχει αναφερθεί κανένα ατύχημα που να οφείλεται σε αυτό.
Όσον αφορά το πρόβλημα στις ηλεκτρικές αντλίες νερού, σύμφωνα με την Toyota, εντοπίζεται αποκλειστικά στα υβριδικά της μοντέλα, και ενδέχεται να προκαλέσει τη διακοπή στη λειτουργία της αντλίας νερού.
Αναλυτικά, όπως αναφέρει η ιαπωνική φίρμα στην ανακοίνωσή της: «Το ηλεκτρικό μοτέρ το οποίο είναι υπεύθυνο για την αντλία νερού, που με τη σειρά της ψύχει τα εξαρτήματα του υβριδικού συνόλου, μπορεί να σταματήσει να λειτουργεί με αποτέλεσμα αφενός την εμφάνιση προειδοποιητικών ενδείξεων στο ταμπλό και αφετέρου, σε εξαιρετικές περιπτώσεις, στη διακοπή λειτουργίας του υβριδικού συνόλου εν κινήσει».
Όσον αφορά το συγκεκριμένο πρόβλημα έχουν αναφερθεί τρία περιστατικά στην Ευρώπη, χωρίς όμως να έχει σημειωθεί κάποιο ατύχημα που να σχετίζεται με το συγκεκριμένο πρόβλημα.