Grand Prix Κορέας 2012: Τακτική δύο pit-stop, προβλέπει η Pirelli
Η εξέλιξη των μονοθέσιων αλλά και οι υψηλές, για την εποχή, θερμοκρασίες καταδεικνύουν -σύμφωνα με τους μηχανικούς της Pirelli- πως οι ομάδες θα ακολουθήσουν στρατηγική δύο pit stop.
Με τους L. Hamilton (McLaren – Mercedes) και S. Vettel (Red Bull – Renault) να είναι οι ταχύτεροι στα δύο ελεύθερα δοκιμαστικά της Παρασκευής, οι μηχανικοί της Pirelli συλλέγουν δεδομένα και πιστεύουν πως οι ομάδες θα ακολουθήσουν πρακτική δύο στάσεων για αλλαγή ελαστικών.
Οι θερμοκρασίες περιβάλλοντος και πίστας ήταν υψηλότερες από ό,τι πέρυσι, (21 βαθμούς Κελσίου στον αέρα και 31 βαθμούς Κελσίου στον ασφαλτοτάπητα) και έτσι οι συνθήκες που είχαν να αντιμετωπίσουν οι ομάδες έδωσαν διαφορετικές πληροφορίες.
Θυμίζουμε πως η πίστα στη Yeongam περιλαμβάνει μεγάλη ποικιλία χαρακτηριστικών. Ξεκινά με ένα γρήγορο και ανοικτό τμήμα στην αρχή του γύρου. Ακολουθεί ένα σφιχτό και τεχνικό κομμάτι που θυμίζει έντονα διαδρομή σε δρόμο πόλης. Μέσα από αυτά τα κομμάτια οι ομάδες προσπαθούν να συγκεντρώσουν όσα περισσότερα δεδομένα μπορούν ώστε να τα χρησιμοποιήσουν για τις κατατακτήριες δοκιμές και τον αγώνα.
Η τακτική τους στα δύο πρώτα ελεύθερα δοκιμαστικά για το Κορεάτικο Grand Prix ακολούθησε την κανονική της μορφή: στην πρώτη περίοδο επικεντρώθηκαν στη χρήση της μαλακής γόμας (κίτρινα διακριτικά), χρησιμοποιώντας μόνο ένα σετ πολύ μαλακών ελαστικών (κόκκινα διακριτικά). Η δεύτερη περίοδος έγινε κάτω από συνθήκες οι οποίες πλησίασαν αυτές που θα επικρατούν στον αγώνα. Έτσι οι ομάδες αξιολόγησαν την πολύ μαλακή supersoft / κόκκινη γόμα των ελαστικών.
Η προτεραιότητά τους ήταν να συγκεντρώσουν πληροφορίες με τα μονοθέσια να κινούνται με γεμάτες αλλά και άδειες τις δεξαμενές καυσίμων, προκειμένου να διαπιστωθεί το ποσοστό της φθοράς αλλά και τα σημεία της, στο πέλμα των ελαστικών. Τα στοιχεία αυτά είναι ζωτικής σημασίας για τη στρατηγική του αγώνα.
Στα πρώτα ελεύθερα δοκιμαστικά ο οδηγός της McLaren–Mercedes Lewis Hamilton ήταν ταχύτερος -χρησιμοποιώντας το P Zero Yellow- με χρόνο 1:39,148 επισκιάζοντας τις επιδόσεις του αντίστοιχου session τις χρονιές 2010 και 2011(αν και πέρυσι τα ελεύθερα δοκιμαστικά έγιναν υπό βροχή).
Ο Fernando Alonso (Ferrari) ήταν ταχύτερος σε ένα μεγάλο μέρος της πρώτης περιόδου, με τον L. Hamilton να «γράφει» και αυτός τον ταχύτερο χρόνο, προς το τέλος της πρώτης περιόδου.
Κάτω από τις ίδιες συνθήκες πραγματοποιήθηκε και η δεύτερη περίοδος, με τον ταχύτερο χρόνο της ημέρας 1:38,832 να καταγράφεται στο ενεργητικό του Sebastien Vettel με την Red Bull-Renault και την supersoft γόμα των ελαστικών. Σε αυτό το session οι μηχανικοί έλεγξαν τις αντιδράσεις των ελαστικών ακολουθώντας το πρόγραμμα οδήγησης πολλών γύρων χωρίς διακοπή. Οι οδηγοί πιέζουν σκληρά για ένα γύρο και στη συνέχεια μειώνουν ρυθμό για τον επόμενο για να δουν αν θα μπορούσαν να αναπαράγουν την επίδοσή τους με τα φθαρμένα ελαστικά.
Στα τελευταία 40 λεπτά της περιόδου, οι περισσότεροι από τους πρωτοπόρους χρησιμοποίησαν το «P Zero Red supersoft», με τον S. Vettel να σημειώνει τον ταχύτερο γύρο.
Ο αγωνιστικός διευθυντής της Pirelli Paul Hembery σχολίασε: «Με τις υψηλότερες θερμοκρασίες που επικρατούν αυτή τη φορά στην Κορέα, τα ελαστικά μας αντιμετωπίζουν μια πρόκληση – ιδιαίτερα η supersoft γόμα -, η οποία διαχειρίζεται τα μεγαλύτερα φορτία ενέργειας σε όλη τη σεζόν. Οι ομάδες εργάστηκαν μέσω των προγραμμάτων τους, όπως ακριβώς περιμέναμε.
Σε αντίθεση με πέρυσι, περιμένουμε πως θα έχουμε το θερμότερο καιρό όλο το Σαββατοκύριακο και πιθανότατα αυτό να είναι το θερμότερο Grand Prix της Κορέας στη σύντομη ιστορία του. Λογικά θα πρέπει να δούμε δύο pit-stops στον αγώνα και η διαφορά ανάμεσα στις δύο γόμες να είναι περίπου στο ½ δευτερόλεπτο. Αυτό είναι πιθανόν να προσφέρει πολλές ευκαιρίες για τη στρατηγική, η οποία έχει γίνει ένα πραγματικό θέμα συζήτησης φέτος».
Οι αριθμοί της ημέρας:
Σετ ελαστικών που χρησιμοποιήθηκαν συνολικά:
Μαλακή γόμα: 48
Πολύ μαλακή γόμα: 24
Ενδιάμεση: 0
Για βρεγμένη πίστα: 0
Συνολικός αριθμός γύρων ανά γόμα:
Μαλακή γόμα: 839
Πολύ μαλακή γόμα: 317
Ενδιάμεση: 0
Για βρεγμένη πίστα: 0
Μεγαλύτερη χρήση ανά γόμα:
Μαλακή γόμα: 13 (J. E. Vergne)
Πολύ μαλακή γόμα: 13 (N. Rosberg, M. Webber)
Ενδιάμεση: 0
Για βρεγμένη πίστα: 0
Η επισήμανση της ημέρας από την Pirelli:
Η ευθεία μεταξύ των στροφών δύο και τρία στην πίστα Yeongam είναι η μεγαλύτερη σε μήκος (1,2 χιλιόμετρα). Όταν όμως οι οδηγοί βγαίνουν από τα pits έχουν να καλύψουν μικρότερη απόσταση -και με χαμηλή ταχύτητα- με αποτέλεσμα συχνά να δυσκολεύονται να ζεστάνουν τα ελαστικά τους.
Στην ίδια ευθεία οι οδηγοί αναπτύσσουν ταχύτητα μεγαλύτερη από 320 χλμ./ώρα λίγο πριν τη επιβράδυνση για την τρίτη στροφή, δημιουργώντας τα υψηλότερα φορτία ενέργειας που αντιμετωπίζουν τα supersoft ελαστικά όλο το χρόνο.
auto.in.gr
- Μένης Κουμανταρέας: Μάχη ανάμεσα στο Καλό και το Κακό
- Μαθητής συνελήφθη με μεγάλη χασίς στην Κρήτη
- Σκύλος στο αεροπλάνο – Προετοιμάστε τον για να έχετε ένα ομαλό ταξίδι
- Κακοκαιρία Byron: «Πνίγηκε» στη λάσπη η Μονή Επανωσήφη – Δυνατοί άνεμοι σάρωσαν καταστήματα στον Άγιο Νικόλαο
- Κακοκαιρία Byron: Ήχησε το 112 στην περιοχή «Ποντιακά» Ελευσίνας – Πιθανή υπερχείλιση του ποταμού
- Ο Μανδάς αναφέρθηκε στο μέλλον του: «Δεν έχω μιλήσει με κανέναν»
- Ο Κουέντιν Ταραντίνο τελικά «δεν αντέχει» τους μισούς ηθοποιούς του Χόλιγουντ – Και πιο πολύ τον Όουεν Γουίλσον
- Πούτιν: Θερμή υποδοχή του Ρώσου προέδρου στην Ινδία – Στο επίκεντρο το πετρέλαιο, υπό την πίεση των ΗΠΑ
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις






![Άκρως Ζωδιακό: Τα Do’s και Don’ts στα ζώδια σήμερα [Παρασκευή 05.12.2025]](https://www.in.gr/wp-content/uploads/2025/12/pexels-kammeran-gonzalez-keola-3137381-9559884-315x220.jpg)


























































Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442