Νέο ενδιαφέρον έδωσε στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα της Formula 1 το Grand Prix της Ιαπωνίας. Η εγκατάλειψη (στον 1ο γύρο) του F. Alonso (Ferrari) και η νίκη του S.Vettel (Red Bull – Renault) άλλαξαν τα δεδομένα στη βαθμολογία των οδηγών.
Όμως ο αγώνας στη Suzuka δικαίωσε τον F. Massa (Ferrari) ο οποίος τερμάτισε δεύτερος ενώ ήταν το καλύτερο Grand Prix στην καριέρα του K.Kobayashi, που ανέβηκε στην τρίτη θέση του podium. Ο Ιάπωνας οδηγός της Sauber – Ferrari έγινε ο πρώτος που τερμάτισε στην πρώτη τριάδα από τον Aguri Suzuki το 1990.
O Sebastian Vettel, κέρδισε και ο Fernando Alonso εγκατέλειψε. Μία απλή (για έναν αγώνα της Formula 1) εξέλιξη η οποία άλλαξε τις ισορροπίες της βαθμολογίας του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Οδηγών.
Το αποτέλεσμα αυτό φέρνει τον οδηγό της Red Bull – Renault 4 βαθμούς πίσω από τον πρωτοπόρο F. Alonso, με πέντε αγώνες να μένουν ως το τέλος του πρωταθλήματος. Μάλιστα ο Ισπανός σχολίασε αμέσως το αποτέλεσμα στο Twitter του: “Μένουν 5 δύσκολοι αγώνες! Αν ο εχθρός σε περιμένει από το βουνό κάνε επίθεση από τη θάλασσα. Αν σε περιμένει από τη θάλασσα κάνε επίθεση από το βουνό”.
Όσο ο F. Alonso έγραφε γνωμικά στρατηγών, ο F. Massa έφερνε τη δεύτερη Ferrari στη 2η θέση (ξεκίνησε 10ος). Αυτός ήταν ο πρώτος του τερματισμός στο podium μετά από σχεδόν δύο χρόνια.
Όμως όλα ήταν ασήμαντα μπροστά στην τρίτη θέση του Kamui Kobayashi (Sauber – Ferrari), ο οποίος την υπερασπίστηκε από τον Jenson Button (McLaren – Mercedes).
H τρίτη νίκη του S. Vettel σε τέσσερις εκκινήσεις στην Ιαπωνία, ήρθε εύκολα, μετά και την εγκατάλειψη των άλλων διεκδικητών της νίκης σε ένα χαοτικό πρώτο γύρο.
Το “μακελειό” άρχισε όταν οι F. Alonso και K. Raikkonen (Lotus – Renault) χτύπησαν μεταξύ τους στην πρώτη στροφή. Αυτό κατέστρεψε το ελαστικό της Ferrari και την έστειλε στην παγίδα της άμμου. Η συνέχεια ήταν μία αλυσιδωτή αντίδραση επαφών η οποία έφερε το αυτοκίνητο ασφαλείας στην πίστα.
Μόλις αυτό μπήκε στα pits, ο S. Vettel ήταν ελεύθερος να επιβάλλει το ρυθμό του και να φτιάξει διαφορά ασφαλείας .
Τα pit stop ξεκίνησαν στο 14ο γύρο με τον Jenson Button να αλλάζει τη μαλακή γόμα με τη σκληρή. Στον ίδιο γύρο μπήκε και ο K. Raikkonen ενώ στον επόμενο ακολούθησε ο Κ. Kobayashi.
Μετά τα πρώτο pit stop η πρώτη 5άδα ήταν S. Vettel, F. Massa, K. Kobayashi, J. Button, K. Raikkonen. Στην κορυφή ο Sebastian Vettel είχε φτιάξει μια διαφορά 10 δευτερολέπτων, από τον Felipe Massa, ο οποίος όμως είχε ανεβάσει την ταχύτητά του και μείωνε τη απόσταση, έστω και με πιο αργό ρυθμό. Ο Kamui Kobayashi ακολουθούσε στην 3η θέση και σιγά-σιγά απομακρυνόταν από τον J. Button, ο οποίος αντιμετώπιζε και πάλι πρόβλημα με το κιβώτιο ταχυτήτων της McLaren.
Ο Kimi Raikkonen ήταν ο πρώτος που μπήκε για τη 2η αλλαγή ελαστικών στον 31ο γύρο με τον Lewis Hamilton να ακολουθεί στον επόμενο. Οι θέσεις των τεσσάρων πρώτων δεν άλλαξαν.
Στο κομμάτι του αγώνα που ακολούθησε, ο S. Vettel έλεγχε με άνεση τη διαφορά του από τον F. Massa αλλά πιο πίσω ο Jenson Button άρχισε να πλησιάζει τον Κ. Kobayashi για να διεκδικήσει την 3η θέση από τον Ιάπωνα της Sauber.
Ο Sebastian Vettel πανηγύρισε μια μεγάλη νίκη, που μάλιστα συνοδεύτηκε από pole position, νίκη, ταχύτερος γύρο και πρωτοπορία σε όλους τους γύρους του αγώνα.
Μετά την Ιαπωνία ο F. Alonso παραμένει επικεφαλής της βαθμολογίας του πρωταθλήματος αλλά μόνο με 4 βαθμούς διαφορά από τον S. Vettel.
Επόμενος αγώνας είναι το Grand Prix στην Κορέα σε μία εβδομάδας, το 3ήμερο 12-14 Οκτωβρίου.