Ράλλυ Νέας Ζηλανδίας 2012 – Α’ Σκέλος: Όνειρο για τη Citroen, εφιάλτης για την Ford
Με πρωτοπόρους τους Sebastien Loeb και Mikko Hirvonen (και οι δύο με Citroen DS3 WRC) ξεκίνησε το ράλλυ Νέας Ζηλανδίας την 3η θέση έχει ο Evgeny Novikov (Ford Fiesta RS WRC.
Η πρώτη ημέρα του Ράλλυ Νέας Ζηλανδίας ήταν η καλύτερη δυνατή για την Citroen με τους δύο οδηγούς της στις δύο πρώτες θέσεις.
Όπως αποδείχθηκε, στις Ειδικές Διαδρομές, ήταν εκείνοι οι οποίοι έκαναν σωστές επιλογές στη σειρά εκκίνησης αντίθετα με τους συναθλητές τους στη Ford.
Στην πρώτη ειδική της Παρασκευής ο Jari-Matti Latvala (Ford Fiesta RS WRC) ήταν ταχύτατος και ευνοήθηκε από την κατάσταση του δρόμου (στεγνό οδόστρωμα) και μπορούσε να κινηθεί πιο γρήγορα από όλους.
Στη 2η Ειδική Διαδρομή ο καιρός άλλαξε, αλλάζοντας και την τύχη του Φινλανδού. Η λάσπη σε συνδυασμό με μία λάθος επιλογή ελαστικών (σκληρή γόμα) τον άφησαν πίσω από τα Citroen.
Η κορύφωση του δράματος (βλπ ατυχία) για τον J. M. Latvala ήρθε στην 7η Ειδική Διαδρομή ειδική όταν βγήκε εκτός δρόμου και χτύπησε το Ford Fiesta του σε έναν φράκτη χάνοντας περισσότερα από 4 λεπτά.
Ο J. M. Latvala δήλωσε: για το ατύχημα που τον έφερε στο τέλος της ημέρας στην 9η θέση γενικής κατάταξης:
«Είμαι πολύ απογοητευμένος. Δεν θυμάμαι να είμαι τόσο απογοητευμένος εδώ και αρκετό καιρό. Ήταν ένας συνδυασμός δεξιάς και αριστερής στροφής, αλλά όλοι την έκοβαν».
«Προσπάθησα να κάνω το ίδιο αλλά τα αυτοκίνητα μπροστά μου είχαν δημιουργήσει μια τρύπα στην εσωτερική και ο εμπρός τροχός μου έπεσε εκεί».
«Έκανα τετ α κε και έπεσα σε συρμάτινο φράκτη. Δεν μπορούσαμε να κουνηθούμε. Έπρεπε να περιμένουμε μέχρι ένας αγρότης να φέρει κόφτη και να μας απεγκλωβίσει αλλά μέχρι εκείνη τη στιγμή είχαμε χάσει 4 λεπτά».
Η εξέλιξη αυτή βοήθησε ακόμη περισσότερο τους οδηγούς της Citroen οι οποίοι έφτιαξαν διαφορά ασφαλείας.
Ο Sebastien Loeb μόλις στην τελευταία ειδική κατάφερε να πάρει την πρωτοπορία στη Γενική πραγματοποιώντας ένα πολύ καλό δεύτερο loop. Ο Γάλλος της Citroen έκλεισε λοιπόν την ημέρα στην πρώτη θέση έχοντας τον Mikko Hirvonen Πίσω του στα 4 δευτερόλεπτα.
«Η επιλογή των μαλακών ελαστικών το πρωί ήταν σίγουρα η καλύτερη και η επιλογή μου το απόγευμα ήταν πολύ καλή. Αλλά έχουμε αρκετό δρόμο ακόμα μπροστά μας και οι Ειδικές Διαδρομές του 2ου σκέλους είναι πιο τεχνικές. Δεν είναι εύκολος αγώνας θα δούμε τι θα γίνει αύριο» δήλωσε ο S.Loeb.
Ο Μ. Hirvonen από τη μεριά του έκανε όλες τις σωστές επιλογές και στο πρώτο loop ήταν ο απόλυτος κυρίαρχος του αγώνα.
Το απόγευμα όμως άρχισε να δέχεται την πίεση του teammate του και τελικά υποχώρησε στη δεύτερη θέση.
Εκτός από τον Jari-Matti Latvala, πολλά προβλήματα την Παρασκευή είχε και ο Petter Solberg με το δεύτερο εργοστασιακό Ford Fiesta RS.
Ο Νορβηγός έκανε λάθος στην επιλογή των ελαστικών του με αποτέλεσμα να χάσει πάρα πολύ χρόνο στις ειδικές με πολλή λάσπη και να μείνει στο τέλος της ημέρας στην 4η θέση Γενικής, ένα λεπτό και 39 δευτερόλεπτα μακριά από τον πρώτο.
Στην 3η θέση της γενικής κατάταξης βρέθηκε ο Evgeny Novikov, ο οποίος απέφυγε τα λάθη και έφερε το Ford του ψηλά, ενώ πίσω του ήταν ο Ott Tanak με το Ford της M-Sport και ο Thierry Neuville με το Citroen της Qatar WRT.
Ο Dani Sordo με το Mini της Prodrive είχε αρκετά προβλήματα με το κιβώτιο ταχυτήτων και έμεινε στην 7η θέση, ενώ τη δεκάδα έκλεισαν οι Araujo, Latvala και Block.
Ο αγώνας συνεχίζεται το Σάββατο με 7 ειδικές διαδρομές.