Παρασκευή 05 Δεκεμβρίου 2025
weather-icon 21o
Πόσο συμφέρει η αγορά ενός diesel αυτοκινήτου;

Πόσο συμφέρει η αγορά ενός diesel αυτοκινήτου;

Περίπου έξι μήνες μετά την άρση της απαγόρευσης των πετρελαιοκίνητων οχημάτων ιδιωτικής χρήσης στα δύο μεγαλύτερα αστικά κέντρα της χώρας, η επιλογή ανάμεσα σε μία έκδοση βενζίνης και σε μία έκδοση diesel, παραμένει για τους περισσότερους έναν δισεπίλυτο γρίφο. Στην πρώτη περίπτωση η κατά κανόνα πιο προσιτή τιμή αποτελεί ένα αδιαπραγμάτευτο πλεονέκτημα, την ίδια στιγμή […]

Περίπου έξι μήνες μετά την άρση της απαγόρευσης των πετρελαιοκίνητων οχημάτων ιδιωτικής χρήσης στα δύο μεγαλύτερα αστικά κέντρα της χώρας, η επιλογή ανάμεσα σε μία έκδοση βενζίνης και σε μία έκδοση diesel, παραμένει για τους περισσότερους έναν δισεπίλυτο γρίφο. Στην πρώτη περίπτωση η κατά κανόνα πιο προσιτή τιμή αποτελεί ένα αδιαπραγμάτευτο πλεονέκτημα, την ίδια στιγμή που οι πετρελαιοκίνητες προτάσεις υπόσχονται χαμηλότερο κόστος χρήσης και συντήρησης.

Τιμή

Αν το αρχικό κόστος απόκτησης αποτελεί για εσάς το σημαντικότερο κίνητρο για την αγορά ενός αυτοκινήτου, τότε οι εκδόσεις βενζίνης είναι αυτές που σας ταιριάζουν. Έκτος ελαχίστων εξαιρέσεων, μία βενζινοκίνητη πρόταση είναι πιο προσιτή, γεγονός που οφείλεται στο υψηλότερο κόστος εξέλιξης και κατασκευής ενός πετρελαιοκινητήρα και όλων εκείνων των τεχνολογικών ή μη εφαρμογών που τον συνοδεύουν, όπως η αντλία καυσίμου υψηλής πίεσης και το φίλτρο συγκράτησης μικροσωματιδίων.

Κόστος χρήσης

Η αυξημένη αποδοτικότητα που εξασφαλίζουν τα χαρακτηριστικά λειτουργίας ενός κινητήρα πετρελαίου, μεταφράζεται στην πράξη σε χαμηλότερη -συγκριτικά με έναν αντίστοιχου κυβισμού κινητήρα βενζίνης- κατανάλωση καυσίμου. Αν μάλιστα συνυπολογίσουμε τα οικονομικά οφέλη που προκύπτουν από τις περιορισμένες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα και τη διόλου ευκαταφρόνητη διαφορά στην τιμή των καυσίμων (βενζίνης-πετρελαίου), τότε η απόσβεση του επιπλέον κόστους που θα καταβάλλει κανείς για την αγορά ενός πετρελαιοκίνητου οχήματος είναι θέμα χρόνου.

Κόστος συντήρησης

Με δεδομένο ότι η διάρκεια και το κόστος των προγραμματισμένων συντηρήσεων δεν διαφέρουν σημαντικά ανάμεσα σε έναν κινητήρα βενζίνης και σε έναν κινητήρα diesel, δεν μπορεί κανείς να υποστηρίξει με ασφάλεια μία από τις δύο επιλογές. Σε θεωρητικό επίπεδο, βέβαια, ένας κινητήρας diesel διαθέτει μεγαλύτερη διάρκεια ζωής αλλά και πιο ευάλωτα, σε νοθευμένα καύσιμα, εξαρτήματα (βλέπε αντλία καυσίμου), γεγονός που καθιστούν μία βλάβη πιο πιθανή.

Συμπερασματικά

Στις περισσότερες των περιπτώσεων το περιορισμένο κόστος χρήσης που εξασφαλίζει ένας κινητήρας diesel είναι από μόνο του αρκετό ώστε να υπερκαλύψει, έστω και σε βάθος χρόνου, τη διαφορά τιμής που κατά κανόνα χωρίζει μία πετρελαιοκίνητη από μία βενζινοκίνητη πρόταση. Απλοί, μαθηματικοί υπολογισμοί, που λίγο έως πολύ, επιβεβαιώνονται και στην πράξη, επισημαίνουν πως όσο περισσότερα είναι τα χιλιόμετρα που διανύεις τόσο πιο γρήγορα θα επιτευχθεί η πολυπόθητη απόσβεση της «επένδυσης» που θα πραγματοποιήσεις, επιλέγοντας ένα μοντέλο diesel.

auto.in.gr

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ALTER EGO MEDIA A.E.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΚΕΦΟΔΕ ΑΤΤΙΚΗΣ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Παρασκευή 05 Δεκεμβρίου 2025
Απόρρητο