Παρασκευή 05 Δεκεμβρίου 2025
weather-icon 21o
BMW X3 xDrive20i: Όταν η υπεροχή συνάντησε την αποδοτικότητα

BMW X3 xDrive20i: Όταν η υπεροχή συνάντησε την αποδοτικότητα

Αν και τα 44.200 ευρώ της δίλιτρης και υπερτροφοδοτούμενης X3 δεν μπορούν να θεωρηθούν "λίγα", οι κορυφαίες προδιαγραφές του βαυαρικού SUV δικαιολογούν το υψηλό, για τα σημερινά δεδομένα, κόστος απόκτησής του.

Γιάννης Αδάναλης

Η υπερβολή είναι μία έννοια απολύτως σχετική. Πριν από μία πενταετία ένα SUV στις διαστάσεις της σημερινής X3 θα περνούσε απαρατήρητο. Σήμερα, με δυσκολία θα αποφύγει τα πικρόχολα σχόλια των περαστικών.

Μέχρι «χθες» το εξακύλινδρο μοτέρ των 306 ίππων αποτελούσε τη μοναδική επιλογή στην βενζινοκίνητη γκάμα της X3. Σήμερα ένας επίσης υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας βενζίνης 2,0 λίτρων «πλασάρεται» ως το ακλόνητο φαβορί.

Τι και αν η ισχύς του, σε σχέση με τον «straight six» των 3,0 λίτρων, υπολείπεται κατά 122 ίππους. Τι και αν οι επιδόσεις δεν διαθέτουν πια την εκρηκτικότητα που τις χαρακτήριζε στο παρελθόν.

Κρατώντας ασφαλείς αποστάσεις από τον ανταγωνισμό, η X3 παραμένει μία από τις ικανότερες προτάσεις στην κατηγορία της.

Όπως προαναφέραμε, αφετηρία για την πιο προσιτή -μέχρι σήμερα- έκδοση του βαυαρικού SUV αποτελεί ένας δίλιτρος κινητήρας βενζίνης, ο οποίος συνδυάζει την τεχνολογία του άμεσου ψεκασμού, με έναν υπερσυμπιεστή καυσαερίων μεταβλητής γεωμετρίας και το μεταβλητό χρονισμό των βαλβίδων.

Η μέγιστη ισχύς των 184 ίππων αποκαλύπτει τη μισή μόνο αλήθεια, καθώς η άλλη μισή κρύβεται πίσω από τα 270 Nm ροπής, τα οποία μάλιστα κάνουν την εμφάνισή τους ακόμη και κάτω από τις 1.500 σ.α.λ.

Θα πρέπει, λοιπόν, να θεωρήσουμε δεδομένη την απουσία υστέρησης «χαμηλά» ή κόπωσης «ψηλότερα», από τη στιγμή μάλιστα που το αυτόματο κιβώτιο των οκτώ σχέσεων (προαιρετικός εξοπλισμός) έχει τον τρόπο να μεγιστοποιεί -ανεξαρτήτως συνθηκών- τις δυνατότητες του κινητήρα.

Κάπως έτσι, το βάρους 1.700 κιλών SUV της BMW επιταχύνει από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε 8,6 δευτερόλεπτα, «κρύβοντας» με την ευελιξία και την ευκολία κίνησης που του εξασφαλίζουν τα επιμέρους χαρακτηριστικά του, τις πραγματικές του διαστάσεις.

Ακόμη και οι ρυθμοί κατανάλωσης καυσίμου απέχουν από τις επιβλητικές προδιαγραφές της X3. Έχοντας στο «πλευρό» σου το σύστημα ανάκτησης ενέργειας κατά την πέδηση, το start&stop και την ιδανική -για κάθε περίσταση- σχέση μετάδοσης, δεν θα χρειαστείς περισσότερα από 10 λίτρα βενζίνης ώστε να διανύσεις μία απόσταση 100 χιλιομέτρων μέσα στην πόλη.

Με το οκτατάχυτο κιβώτιο στην αυτόματη διαμόρφωση να αναλαμβάνει όλη τη «βρώμικη δουλειά», εσύ δεν έχεις παρά να προσαρμόσεις τις οδηγικές σου συνήθειες στο βάρος της X3.

Αυτό σημαίνει ότι θα πρέπει να λειτουργήσεις προνοητικά και συγχρόνως αποφασιστικά κατά την επιβράδυνση του αυτοκινήτου, ξεκινώντας την όλη διαδικασία νωρίτερα απ’ ότι μέχρι σήμερα συνήθιζες.

Το ίδιο ισχύει και για τις αντιδράσεις του αυτοκινήτου στο επαρχιακό -κατά κύριο λόγο- δίκτυο. Παρά την αμεσότητα και την ακρίβεια του συστήματος διεύθυνσης, τη σφικτή ανάρτηση και τους τροχούς των 18 ιντσών, η X3 δεν συμπαθεί τις απότομες αλλαγές κατεύθυνσης και γενικότερα τις οριακές καταστάσεις.

Αν και θα πρέπει να προσπαθήσεις πολύ ώστε να την αποσταθεροποιήσεις, παρακάμπτοντας τόσο το σύστημα τετρακίνησης όσο και το ηλεκτρονικό σύστημα δυναμικής ευστάθειας, είναι σχεδόν βέβαιο ότι τα 1.700 κιλά της δίλιτρης X3 θα σε φέρουν σε δύσκολη θέση αν το παρακάνεις.

Αντιθέτως, επιλέγοντας τη ρύθμιση Sport+ μέσω του διακόπτη οδηγικής εμπειρίας (η απόκριση του γκαζιού βελτιώνεται, η υποβοήθηση στο σύστημα διεύθυνσης περιορίζεται και το Dynamic Stability Control μετριάζει την παρεμβατικότητά του) έχεις την ευκαιρία να αυξήσεις σταδιακά το ρυθμό σου, χωρίς μάλιστα να θυσιάσεις την άνεση που είναι ικανό να προσφέρει το εσωτερικό της.

Το τελευταίο παραμένει συνεπές στις υποχρεώσεις του, υποστηρίζοντας με την ποιότητα κατασκευής και την εξοπλιστική πληρότητα που διαθέτει τις premium καταβολές του βαυαρικού SUV. Αντιστοίχως, οι χώροι κινούνται στα επίπεδα που ορίζουν οι διαστάσεις του αμαξώματος και συγκεκριμένα το αυξημένο -σε σχέση με το παρελθόν- μήκος των 4,65 μέτρων.

Επιλέγοντας τη δίλιτρη και υπερτροφοδοτούμενη X3 των 184 ίππων, τα συγκριτικά πλεονεκτήματα που προκύπτουν, σε σχέση με την αντίστοιχη έκδοση των 3,0 λίτρων, είναι δίχως καμία αμφιβολία περισσότερα από τους συμβιβασμούς -κυρίως σε επίπεδο επιδόσεων- που επιβάλλει.

Μπορεί η τιμή των 44.200 ευρώ να παραμένει για τους περισσότερους απαγορευτική, ωστόσο, το περιορισμένο κόστος χρήσης -όπως αυτό προκύπτει από την χαμηλή κατανάλωση καυσίμου- σε κάνει να κοιτάξεις με περισσότερη συμπάθεια ένα, κατά παράδοση, πολυτελές SUV.

auto.in.gr

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ALTER EGO MEDIA A.E.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΚΕΦΟΔΕ ΑΤΤΙΚΗΣ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Παρασκευή 05 Δεκεμβρίου 2025
Απόρρητο