Παρασκευή 05 Δεκεμβρίου 2025
weather-icon 21o
BMW C600 Sport & C650 GT: Σημεία των καιρών

BMW C600 Sport & C650 GT: Σημεία των καιρών

Οι αστικές ανάγκες οδήγησαν τη BMW Motorrad στη δημιουργία ενός mega scooter, σε δύο παραλλαγές: την πιο δυναμική C600 Sport και την περισσότερο λειτουργική και τουριστική C650 GT.


Ο συλλογισμός της BMW Motorrad για την αντιμετώπιση των αστικών προβλημάτων (κυκλοφοριακό, αυξημένο κόστος καυσίμων, περισσότερες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα) εμφάνισε στον ορίζοντά της τη δημιουργία ενός mega scooter. Η βαυαρική εταιρεία, μάλιστα, αποφάσισε να το κατασκευάσει σε δύο εκδοχές: Μία για σπορ και δυναμική οδήγηση (C600 Sport) και μια με περισσότερο τουριστικό προσανατολισμό (C650 GT).

Το νέο scooter στις δύο παραλλαγές του παρουσιάστηκε στην έκθεση EICMA 2011 του Μιλάνου ακολουθώντας ακριβώς το ρεύμα της εποχής, που θέλει τα νέα mega scooter ενισχυμένα με στοιχεία από μοτοσικλέτα (όπως, π.χ., συμβαίνει με τα νέα Honda Integra και Yamaha T-Max).

Ομοιότητες
Τα BMW C600 Sport και C650 GT έχουν τα ίδια μηχανικά μέρη. Κινούνται από τον δικύλινδρο σε σειρά κινητήρα των 647 κ.εκ., που αποδίδει 60 ίππους στις 7.500 σ.α.λ. και 66 Nm ροπής στις 6.000 σ.α.λ., ο οποίος κατά τη BMW είναι ο ισχυρότερος της κατηγορίας. Ο ηλεκτρονικός ψεκασμός βελτιώνει την κατανάλωσή του και καλύπτει τις προδιαγραφές ρύπων Euro4, που δεν έχουν τεθεί ακόμα σε εφαρμογή.

Ο κινητήρας είναι φέρον τμήμα του πλαισίου, ενώ η χαμηλή τοποθέτηση και η γεωμετρία του μειώνουν το κέντρο βάρους, τους κραδασμούς και το θόρυβο. Για το σύστημα ανάρτησης εμπρός η BMW επέλεξε αντεστραμμένο τηλεσκοπικό πιρούνι διαμέτρου 40 χιλ. και πίσω μονό αμορτισέρ πίσω – και τα δύο με διαδρομή 115 χιλ.

Τα παραπάνω, μαζί με το σύστημα πέδησης (δύο δισκόφρενα εμπρός, ένα πίσω -όλα με διάμετρο 270 χιλ.- και στάνταρ ABS) συμβάλλουν στην προσπάθεια των Βαυαρών να πετύχουν για τα δύο scooter σταθερότητα στις μεγάλες ταχύτητες αλλά και ευελιξία στην πόλη, καλή πληροφόρηση στον αναβάτη και, γενικότερα, συμπεριφορά μοτοσικλέτας.

Η μετάδοση γίνεται με αλυσίδα και μέσω του κιβωτίου συνεχώς μεταβαλλόμενης σχέσης (CVT), ενώ το χειρόφρενο στα δύο scooter ενεργοποιείται αυτόματα, με το άνοιγμα του πλαϊνού σταντ.

Διαφορές
Οι διαφορές μεταξύ των BMW C600 Sport και C650 GT ξεκινούν, φυσικά, από την εμφάνιση. Το C600 Sport έχει πολύ πιο δυναμικά χαρακτηριστικά και αιχμηρό σχέδιο στα πλαστικά, στενή ουρά με ανοδική κλίση, «σπαρτιάτικη» εμφάνιση.

Αντίθετα, το C650 GT είναι συντηρητικό αισθητικά και πιο ογκώδες, για να προσφέρει στους αναβάτες μεγαλύτερους χώρους για τους ίδιους και τις αποσκευές τους και περισσότερη προστασία από τον αέρα ή τη βροχή.

Η έκδοση GT έχει πιο άνετη θέση οδήγησης με ρυθμιζόμενη πλάτη για τον αναβάτη, το τιμόνι τοποθετημένο ψηλότερα, διαφορετικά footrest και μεγαλύτερη ζελατίνα, που ρυθμίζεται ηλεκτρικά σε διαδρομή 10 εκατοστών. Στην έκδοση Sport η ζελατίνα ρυθμίζεται μηχανικά, σε τρεις διαφορετικές θέσεις.

Αντίστοιχα, η έκδοση C600 Sport έχει πιο δυναμική θέση οδήγησης, επίπεδο τιμόνι και ύψος σέλας που φτάνει τα 810 χιλ. – ενώ στο C650 GT αυτή βρίσκεται στα 780 χιλ.

Όσο για το χώρο, η έκδοση τουρισμού διαθέτει 60 λίτρα κάτω από τη σέλα, ενώ σε αυτό τον τομέα η σπορ έκδοση αντιπαραθέτει το πανέξυπνο σύστημα FlexCase. Πρόκειται για μια πτυσσόμενη βαλίτσα στο κάτω μέρος της ουράς, που μπορεί να αναπτυχθεί όταν το scooter είναι σταματημένο για να χωρέσει π.χ. και δεύτερο κράνος.

auto.in.gr

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ALTER EGO MEDIA A.E.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΚΕΦΟΔΕ ΑΤΤΙΚΗΣ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Παρασκευή 05 Δεκεμβρίου 2025
Απόρρητο