MotoGP Μαλαισίας 2011, ΕΔ1-2: Dani Pedrosa vs Casey Stoner στη Sepang
Ο Ισπανός ήταν εκθαμβωτικά γρήγορος στις ελεύθερες δοκιμές της Sepang και άφησε τον Casey Stoner οκτώ δέκατα του δευτερολέπτου πίσω του, αλλά ο Αυστραλός υποστηρίζει ότι έχει πολύ καλό ρυθμό με τη σκληρή γόμα ενόψει του αγώνα.
Ο Dani Pedrosa ήταν ο απόλυτος κυρίαρχος της πρώτης ημέρας ελεύθερων δοκιμών του 17ου και προτελευταίου φετινού MotoGP, στη Sepang της Μαλαισίας, σπάζοντας το ρεκόρ της πίστας με χρόνο ταχύτερο από εκείνον της περσινής pole position και με διαφορά οκτώ δεκάτων από τον πρωταθλητή Casey Stoner!
Ο Ισπανός της Honda ήταν ταχύτερος και στις δύο περιόδους των δοκιμών, καθώς το απόγευμα σημείωσε χρόνο κατά επτά δέκατα ταχύτερο από τον πρωινό. Η Honda, αντίστοιχα, κυριάρχησε όλη την ημέρα στις πρώτες θέσεις, εκμεταλλευόμενη και την απουσία του Jorge Lorenzo (Yamaha) – μετά τον τραυματισό του Ισπανού στο αριστερό του χέρι, στις δοκιμές προθέρμανσης του Phillip Island.
Αν και οι σημερινές επιδόσεις του D. Pedrosa ήταν εκθαμβωτικές, ο C. Stoner παραμένει αισιόδοξος για την έκβαση του τριημέρου καθότι ο ρυθμός του στην προσομοίωση αγώνα που συμπλήρωσε ήταν αρκετά καλός.
Συγκεκριμένα, ο D. Pedrosa είπε: «Σήμερα ήμασταν πολύ γρήγοροι και με σταθερό γυρολόγιο, παρότι η πίστα δεν ήταν τόσο καθαρή. Κάναμε καλή δουλειά, αλλά θα ήθελα να βελτιώσουμε λίγο αγώνα το πλαίσιο για να αισθανθώ πιο άνετα με την αίσθηση του μπροστινού μέρους και για να επιλέξω τα σωστά ελαστικά για τον αγώνα».
Ο C. Stoner, από την πλευρά του, είπε: «Όλα πήγαν αρκετά καλά σήμερα, δεν ήμουν μακριά από τον κορυφαίο ρυθμό με τα ελαστικά του αγώνα καθώς κάναμε προσομοίωση αγώνα σήμερα και είμαι αρκετά χαρούμενος με τους χρόνους που πετύχαμε με τη μαλακή γόμα.
Στη συνέχεια τοποθετήσαμε τη σκληρή γόμα και τη βρήκαμε λίγο καλύτερη, πετυχαίνοντας σταθερότερο γυρολόγιο. Θα πρέπει να δούμε πως θα είναι οι συνθήκες αύριο, αλλά προς το παρόν είμαστε πολύ χαρούμενοι με την αίσθηση της μοτοσικλέτας.
Υπάρχουν ορισμένοι τομείς στους οποίους μπορούμε να βελτιωθούμε. Πρέπει να κάνουμε τη μοτοσικλέτα λίγο καλύτερη στην είσοδο της στροφής, στη σταθερότητα κατά το φρενάρισμα και στην πρόσφυση. Αν κάνουμε αυτές τις βελτιώσεις θα φτάσουμε ένα βήμα πιο κοντά».
Οι Andrea Dovizioso, Marco Simoncelli και Hirosi Aoyama με τους αμέσως επόμενους χρόνους ολοκλήρωσαν την κυριαρχία της Honda, ενώ η πρώτη διαφορετική μοτοσικλέτα, η Yamaha M1 του Colin Edwards, έφτασε μέχρι την 6η θέση.
Η Yamaha δεν αντιμετωπίζει μόνο το πρόβλημα της απουσίας του Jorge Lorenzo, αλλά και του τραυματισμού του Ben Spies. Ο Τεξανός είχε μια σφοδρότατη πτώση -με 270 χλμ./ώρα- στις δοκιμές κατάταξης στο Phillip Island, η οποία τον άφησε με πολλαπλούς μώλωπες και έντονο πόνο στα πλευρά.
«Ήταν πολύ δύσκολη η επιστροφή μου μετά το ατύχημα στην Αυστραλία. Είμαι πολύ χτυπημένος και δεν μπορώ να οδηγήσω τη μοτοσικλέτα με τον τρόπο που επιθυμώ κι αυτό φαίνεται. Κάνουμε ό,τι μπορούμε αλλά νιώθω ότι πασχίζω», δήλωσε ο Αμερικανός.
Την ίδια στιγμή, ο αντικαταστάτης του J. Lorenzo και δοκιμαστής της Yamaha, Katsuyuki Nakasuga, είχε πτώσεις -χωρίς σοβαρές συνέπειες- και στις δύο περιόδους των δοκιμών. Ο team manager της Yamaha, Wilco Zeelenberg, είπε ότι ο Ιάπωνας πίεσε πάρα πολύ τον εαυτό του και οι πτώσεις του προήλθαν από υπερβολική προσπάθεια.
Τρίτη δύναμη σήμερα ήταν η διαρκώς ανελισσόμενη Suzuki, καθώς ο Alvaro Bautista άφησε ξανά πίσω του τις Ducati! Ταχύτερος από την αρμάδα των ιταλικών μοτοσικλετών ήταν ο Randy de Puniet της Pramac Ducati, ενώ ο Valentino Rossi περιορίστηκε στην 13η θέση.
Ο Ιταλός είπε: «Αναμφίβολα δεν είμαστε όσο γρήγοροι θα θέλαμε. Κάναμε μια αλλαγή στην πίσω ανάρτηση προς το τέλος κι αυτή βελτίωσε λίγο την αίσθηση της μοτοσικλέτα, αλλά δεν προοδεύσαμε τόσο από άποψη χρόνων.
Αύριο θα δούμε αν μπορούμε να τα καταφέρουμε καλύτερα, με λίγη περισσότερη πρόσφυση. Το φρενάρισμα δεν ήταν τόσο κακό σήμερα, αλλά δεν είμαι σε θέση να στρίβω γρήγορα, ειδικές στις στροφές υψηλής ταχύτητας. Ειλικρινά ελπίζω να καταφέρω να χρησιμοποιήσω τα σκληρά ελαστικά στον αγώνα, διότι αυτή είναι η σωστή επιλογή», κατέληξε.
Στο μεταξύ, στη σέλα μιας άλλης Ducati GP11, επέστρεψε ο Hector Barbera. O Ισπανός δεν αγωνίστηκε στο Phillip Island, έπειτα από το ατύχημα που τον άφησε με σπασμένη κλείδα στο Motegi. Σήμερα έκανε 4 γύρους πριν επιστρέψει στο ιατρικό κέντρο της πίστας της Sepang για περαιτέρω εξετάσεις. MOTOGP ΜΑΛΑΙΣΙΑΣ 2011 ΕΛΕΥΘΕΡΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ 1 1. Pedrosa (Honda) 2:01.916 2. Stoner (Honda) 2:02.557 +0.641 3. Dovizioso (Honda) 2:02.590 +0.674 4. Simoncelli (Gresini Honda) 2:03.311 +1.395 5. Bautista (Suzuki) 2:03.558 +1.642 6. Spies (Yamaha) 2:03.586 +1.670 7. De Puniet (Pramac Ducati) 2:03.760 +1.844 8. Edwards (Tech3 Yamaha) 2:03.778 +1.862 9. Aoyama (Gresini Honda) 2:03.908 +1.992 10. Rossi (Ducati) 2:04.280 +2.364 11. Abraham (Cardion Ducati) 2:04.345 +2.429 12. Hayden (Ducati) 2:04.474 +2.558 13. Capirossi (Pramac Ducati) 2:04.521 +2.605 14. Hopkins (Suzuki) 2:04.609 +2.693 15. Crutchlow (Tech3 Yamaha) 2:04.666 +2.750 16. Elias (LCR Honda) 2:04.890 +2.974 17. Nakasuga (Yamaha) 2:05.390 +3.474 18. Barbera (Aspar Ducati) 2:06.199 +4.283 ΕΛΕΥΘΕΡΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ 2 1. Pedrosa (Honda) 2:01.250 2. Stoner (Honda) 2:02.070 +0.820 3. Dovizioso (Honda) 2:02.664 +1.414 4. Simoncelli (Gresini Honda) 2:02.823 +1.573 5. Aoyama (Gresini Honda) 2:02.951 +1.701 6. Edwards (Tech3 Yamaha) 2:02.991 +1.741 7. Bautista (Suzuki) 2:03.123 +1.873 8. De Puniet (Pramac Ducati) 2:03.159 +1.909 9. Spies (Yamaha) 2:03.312 +2.062 10. Abraham (Cardion Ducati) 2:03.318 +2.068 11. Hayden (Ducati) 2:03.445 +2.195 12. Capirossi (Pramac Ducati) 2:03.595 +2.345 13. Rossi (Ducati) 2:03.677 +2.427 14. Hopkins (Suzuki) 2:03.885 +2.635 15. Crutchlow (Tech3 Yamaha) 2:03.901 +2.651 16. Elias (LCR Honda) 2:04.071 +2.821 17. Barbera (Aspar Ducati) 2:04.603 +3.353 18. Nakasuga (Yamaha) 2:05.996 +4.746