Με νέους, τρικύλινδρους κινητήρες βενζίνης, πολυχρηστικά χαρακτηριστικά και μήκος που φτάνει τα 3,54 μέτρα, το συμβατικότερο του αναμενομένου up! θα αποτελέσει τη νέα πρόταση της VW στην κατηγορία των αυτοκινήτων πόλης.
Οι αρχικές σκέψεις για το νέο αυτοκίνητο πόλης της VW ήταν πραγματικά επαναστατικές. Ακόμη και τα πρώτα σκίτσα που έδωσε η γερμανική φίρμα στο φως της δημοσιότητας άφηναν να εννοηθεί ότι το up! θα διαφοροποιηθεί από το αυστηρό ύφος των προτάσεων του ομίλου VW, συνδυάζοντας τη σχεδιαστική φρεσκάδα με τις καινοτόμες εφαρμογές.
Νέοι κινητήρες βενζίνης τοποθετημένοι στον πίσω άξονα θα χάριζαν στο up! πρωτόγνωρα, για την κατηγορία του, χαρακτηριστικά και έναν εξαιρετικό λόγο για να το συνδέσει κανείς με το θρυλικό Beetle.
Η πρεμιέρα του πρωτότυπου up! στη Διεθνή Έκθεση Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης το 2007 άφησε υποσχέσεις, τις οποίες σήμερα καλείται να εκπληρώσει η έκδοση παραγωγής.
Τέσσερα χρόνια μετά, το μεσογειακό ταμπεραμέντο του Walter de’ Silva έδωσε τη θέση του στο γνώριμο εταιρικό προφίλ του Γερμανού κατασκευαστή και η συμβατική αρχιτεκτονική -ο κινητήρας και συνεπώς η μετάδοση της κίνησης επέστρεψαν στον μπροστινό άξονα- εξασφάλισε ένα μεγάλο αριθμό άμεσων ανταγωνιστών.
Χάνοντας, λοιπόν, το πλεονέκτημα του αιφνιδιασμού, το up! του 2012 θα πρέπει -μεταξύ άλλων- να αντιμετωπίσει και τη μέτρια παράδοση της VW στην κατηγορία, όπως αυτή διαμορφώθηκε από την παρουσία των Lupo και Fox στην ευρωπαϊκή αγορά.
Βασικό του γνώρισμα θα αποτελέσουν οι συμπαγείς διαστάσεις. Οι ακροβολισμένοι τρόχοι στις τέσσερις άκρες του αμαξώματος μεγιστοποιούν το μήκος του μεταξονίου (2,42 μέτρα), περιορίζοντας στο ελάχιστο δυνατό τους μη αξιοποιήσιμους προβόλους.
Με μήκος 3,54 μέτρων, ο «μικρός γίγαντας» της VW μπορεί να φιλοξενήσει με ευκολία τέσσερις επιβάτες και 251 λίτρα αποσκευών, ενώ σε περίπτωση που αναδιπλώσει κανείς τα πίσω καθίσματα ο όγκος του χώρου αποσκευών φτάνει τα 951 λίτρα.
Πέρα από τις πολυχρηστικές ιδιότητες του εσωτερικού, εντύπωση προκαλούν οι χρωματισμένες επιφάνειες που καλύπτουν ένα σημαντικό μέρος του ταμπλό και των θυρών.
Ακολουθώντας το χρώμα του αμαξώματος και το επίπεδο του εξοπλισμού, τα συνθετικά panels ενισχύουν το νεανικό προφίλ του αυτοκινήτου και το διαφοροποιούν από τις μεγαλύτερες προτάσεις του κατασκευαστή.
Ανάλογο είναι και το παράδειγμα ενός προηγμένου συστήματος ενημέρωσης και ψυχαγωγίας, το οποίο συνοδεύεται από μία αποσπώμενη ψηφιακή οθόνη και έχει τη δυνατότητα να υποστηρίξει πλήθος εφαρμογών εξατομίκευσης των λειτουργιών του.
Ανάμεσα στα εξοπλιστικά στοιχεία που ξεχωρίζουν θα πρέπει να προσθέσουμε και το ενεργό σύστημα αποφυγής συγκρούσεων, το οποίο σε ταχύτητες κάτω των 30 χλμ./ώρα ενεργοποιεί -σε περίπτωση που ο οδηγός δεν αντιδράσει εγκαίρως- αυτόματα το σύστημα πέδησης, αποτρέποντας το ενδεχόμενο πρόσκρουσης με το προπορευόμενο όχημα.
Το συγκεκριμένο σύστημα (City Emergency Braking) τοποθετείται για πρώτη φορά σε αυτοκίνητο της κατηγορίας, χωρίς ωστόσο να έχει γίνει γνωστό αν θα ανήκει στον βασικό εξοπλισμό ή θα προσφέρεται προαιρετικά.
Αντιθέτως, σίγουρη θα πρέπει να θεωρείται η παρουσία ενός νέου, τρικύλινδρου κινητήρα βενζίνης χωρητικότητας 1,0 λίτρου, ο οποίος θα αποδίδει 60 ή 75 ίππους και στην έκδοση BlueMotion θα καταναλώνει μόλις 4,2 λίτρα ανά 100 χλμ.
Ανεξάρτητα από την ισχύ, ο κινητήρας των 1,0 λίτρων εκπέμπει λιγότερα από 100 γραμμάρια διοξειδίου του άνθρακα ανά χιλιόμετρο, ενώ θα υπάρξει και έκδοση φυσικού αερίου, απόδοσης 68 ίππων, η οποία θα καταναλώνει 3,2 κιλά/100 χλμ. και θα εκλύει 79 γρ. CO2/χλμ.
Το up! θα διατεθεί στην ευρωπαϊκή αγορά στο τέλος του χρόνου, ξεκινώντας κάτω από τα 10.000 ευρώ, ενώ στο μέλλον αναμένονται περισσότεροι τύποι αμαξωμάτων καθώς και μία ηλεκτροκίνητη έκδοση.