Η Audi θριάμβευσε για 10η φορά στην ιστορία της στο διάσημο αγώνα αντοχής σπορ πρωτοτύπων με τους Benoit Treluyer, Andre Lotterer, Marcel Fassler κερδίζοντας με ένα μεγάλο στρατηγικό ρίσκο την Peugeot. Δύο άλλοι οδηγοί της γερμανικής ομάδας, οι Allan McNish και Mike Rockenfeller, επιβίωσαν από δύο τρομακτικά ατυχήματα.
Οι Benoit Treluyer, Andre Lotterer, Marcel Fassler και η Audi με το R18 ήταν οι θριαμβευτές του φετινού διάσημου αγώνα σπορ πρωτοτύπων αντοχής των 24 Ωρών του LeMans, με διαφορά μόλις 14 δευτερολέπτων από το Peugeot 908 των Simon Pagenaud, Sebastien Bourdais και Pedro Lamy! Αυτή η διαφορά, μεταξύ των δύο πρώτων, ήταν η τέταρτη μικρότερη της ιστορίας του αγώνα της Γαλλίας.
Ο αγώνας ξεκίνησε με το τρομακτικό ατύχημα του Allan McNish, με ένα από τα εργοστασιακά Audi R18, την πρώτη ώρα. Ο Σκοτσέζος πέρασε τον ομόλογό του Timo Bernhard και προσπάθησε να κάνει ακριβώς το ίδιο στον Anthony Beltoise, αγωνιζόμενο μικρότερης κατηγορίας.
Τα δύο αυτοκίνητα ήρθαν σε επαφή και ο A. McNish βγήκε με πολύ μεγάλη ταχύτητα από το δρόμο και προσέκρουσε σφοδρά στη μπαριέρα. Το Audi R18 συνετρίβη, ωστόσο ο κλωβός του κόκπιτ παρέμεινε άθικτος και ο Σκοτσέζος δεν υπέστη τον παραμικρό τραυματισμό.
Στην όγδοη ώρα του αγώνα, όμως, έμελλε να συμβεί ένα ακόμα πιο τρομακτικό ατύχημα. Ο Mike Rockenfeller της Audi συνάντησε υπό το φως των προβολέων μια άλλη Ferrari, του Robert Kaufmann. Τα δύο αυτοκίνητα είχαν επαφή και ο πρώτος έχασε τον έλεγχο, με ταχύτητα σχεδόν 300 χλμ./ώρα.
Το Audi R18 του Mike Rockenfeller καταστράφηκε ολοσχερώς καθώς συνετρίβη ολοσχερώς στις μπαριέρες. Ευτυχώς και αυτό το ατύχημα είχε αίσιο τέλος, καθώς η επιβίωση του Γερμανού απέδειξε το εκπληκτικό επίπεδο ασφάλειας που έχει επιτευχθεί στις ανώτερες βαθμίδες του παγκόσμιου motorsport.
Μιλώντας για το ατύχημά του, ο Allan McNish τόνισε: «Από το κόκπιτ δεν μπορούσα καν να φανταστώ ότι θα γινόταν ατύχημα. Κατά την άποψή μου, δεν ρίσκαρα. Ο Anthony είπε ότι δεν με είδε καν. Δεν έμεινα πολύ κοντά του, ήθελα μόνο να εκμεταλλευτώ το κενό που υπήρχε.
Δεν μπορείς να κατηγορήσεις κανέναν, ένα συμβάν σαν αυτό είναι μέρος των αγώνων. Είναι έμπειρος και καλός οδηγός. Δεν αναζητώ υπεύθυνους, κάτι τέτοιο δεν θα ήταν σωστό, αν σκεφτούμε τι θα μπορούσε να είχε συμβεί. Νομίζω ότι πρέπει να είμαστε θετικοί για την τελική έκβαση».
Ο αγωνιστικός διευθυντής της Audi, Dr. Wolfgang Ullrich, αρνήθηκε ότι το νέο, κλειστό κόκπιτ του R18 αποτέλεσε μία από τις αιτίες των ατυχημάτων: «[Όταν συνέβη του ατύχημα του Rockenfeller] καθόμουν στο χώρο φιλοξενίας της ομάδας δίπλα στον Allan, που σώθηκε από ένα φρικτό ατύχημα. Το μόνο που ήθελα να μάθω ήταν ότι ο Mike ήταν κι εκείνος καλά.
Προφανώς το κλειστό κόκπιτ δεν προσφέρει τόσο καλή ορατότητα, όσο το ανοιχτό. Όμως υπάρχουν τεχνικοί κανονισμοί που πρέπει να ακολουθούμε στην κατασκευή των αυτοκινήτων και οι οδηγοί συμμετείχαν στο σχεδιασμό από τα πρώτα στάδια εξέλιξης. Δεν νομίζω ότι τα ατυχήματα σχετίζονται με την ορατότητα».
Στην αρχή του αγώνα ο Benoit Treluyer, που εκκίνησε από την pole position, άνοιξε μικρή διαφορά από τους Timo Bernhardt, Franck Montagny, Allan McNish, Sebastien Bourdais και Alex Wurz. Ο A. McNish κατάφερε να περάσει τον F. Montagny και στην προσπάθεια να περάσει τον T. Bernhardt είχε το ατύχημά του.
Ακολούθησε μια μακρά περίοδος πίσω από το Όχημα Ασφαλείας, για να επισκευαστεί η μπαριέρα. Μετά την επανεκκίνηση του αγώνα και στις πρώτες νυχτερινές ώρες, η πρωτοπορία άλλαξε χέρια αρκετές φορές ανάμεσα στα κορυφαία Audi και Peugeot.
Ένα λάθος του Alex Wurz του κόστισε 11 λεπτά και άφησε τον Αυστριακό εκτός μάχης για τη νίκη και τις πρώτες πρωινές ώρες της Κυριακής (12/06) απέμειναν να διεκδικούν τη νίκη τα πληρώματα των δύο αυτοκινήτων που τελικά τερμάτισαν στις δύο πρώτες θέσεις.
Οι οδηγοί της Audi πίεζαν στο απόλυτο όριο για να εκματελλευτούν το πλεονέκτημα μικρότερης κατανάλωσης καυσίμου και μεγαλύτερης αυτονομίας του Peugeot 908. Οι πρώτοι χρειάστηκαν, μάλιστα, να οδηγήσουν με ελαστικά για στεγνό στις σύντομες περιόδους βροχής.
Ο Andre Lotterer χρειάστηκε σαράντα λεπτά πριν το τέλος να αλλάξει ένα ελαστικό που έχανε τον αέρα του και να ανεφοδιαστεί με καύσιμα και βγήκε από τα pits μόλις είκοσι δευτερόλεπτα μπροστά από τον Simon Pagenaud με το Peugeot 908! Η σπουδαία, οριακή μάχη που ακολούθησε έληξε τελικά υπέρ του πρώτου.
Το βάθρο έκλεισαν οι Nicolas Minassian, Stephane Sarrazin και Franck Montagny με Peugeot 908. Τη νίκη στην κατηγορία LMP2 κατέκτησαν οι Tom Kimber-Smith και Olivier Lombard, με το πρωτότυπο Zytek-Nissan.
Μιλώντας για το 10ο θρίαμβο της Audi στο διασημότερο αγώνα αντοχής, ο Dr. Wolfgang Ullrich είπε ότι η νίκη κρίθηκε από την ικανότητα της ομάδας, των οδηγών και του R18 να κάνουν τέσσερις ανεφοδιασμούς στα pits χωρίς να αλλάξουν ελαστικά, καθώς τα Peugeot 908 μπορούσαν να κάνουν τουλάχιστον έναν παραπάνω γύρο πριν τους ανεφοδιασμούς τους χάρη στο πλεονέκτημα μειωμένης κατανάλωσής τους.
«Οι αντίπαλοί μας της Peugeot ήταν δυνατοί όσο ποτέ, με τέσσερα αυτοκίνητα εναντίον μας. Έπρεπε να ζητήσω από τους οδηγούς μας να κάνουν κάτι πολύ δύσκολο: να οδηγήσουν όσο το δυνατόν ταχύτερα, αλλά χωρίς να ρισκάρουν.
Ξέραμε από τις δοκιμές ότι μπορούσαμε να κάνουμε τέσσερις συνεχείς ανεφοδιασμούς με ένα σετ ελαστικών και είναι η στρατηγική που μας επέτρεψε να κερδίσουμε. Ζητήσαμε πολλά από τους οδηγούς μας. Έπρεπε να πάρουμε ένα στρατηγικό ρίσκο. Οι οδηγοί της Peugeot έκαναν τη δουλειά τους τέλεια», τόνισε ο Γερμανός.
Διαβάστε εδώ, στην επίσημη ιστοσελίδα των 24 Ωρών του LeMans, τα αναλυτικά αποτελέσματα του φετινού αγώνα.