Παρασκευή 05 Δεκεμβρίου 2025
weather-icon 21o
Honda Jazz Hybrid: Όλα στο πράσινο!

Honda Jazz Hybrid: Όλα στο πράσινο!

H πρώτη υβριδική πρόταση στην κατηγορία των αυτοκινήτων πόλης και ταυτόχρονα η πιο προσιτή της ευρωπαϊκής αγοράς αποτελεί το νέο στοίχημα της Honda.

Γιάννης Αδάναλης

Στα τέλη της προηγούμενης δεκαετίας η Honda έχασε μια μοναδική ευκαιρία. Οι πληροφορίες που ήθελαν την ιαπωνική φίρμα να περνά στην παραγωγή το πρώτο πραγματικά προσιτό αυτοκίνητο υβριδικής τεχνολογίας σύντομα διαψεύστηκαν.

Ξεκινώντας από τα 19.900 ευρώ, το Insight δεν κατάφερε να οδηγήσει τις εξελίξεις στην κατηγορία του. Το αντίθετο μάλιστα, καθώς πολύ γρήγορα ταυτίστηκε με την -σχεδιαστική και μη- εκκεντρικότητα που μέχρι πρότινος συνήθιζε να κουβαλά κάθε υβριδική πρόταση της ελληνικής αγοράς.

Το ερώτημα γιατί θα πρέπει να ακριβοπληρώσει κάποιος το τίμημα της προστασίας του περιβάλλοντος και της γενικευμένης προσπάθειας περιορισμού των εκπομπών CO2 παρέμεινε αναπάντητο.

Ήταν φυσικό, λοιπόν, τα βλέμματα όλων να στραφούν στο Jazz. Όχι μόνο γιατί το «πολυεργαλείο» της Honda θα αποτελούσε το πρώτο αυτοκίνητο πόλης που θα διεκδικούσε τον τίτλο του υβριδικού, αλλά και γιατί θα έριχνε ακόμη πιο χαμηλά το κόστος απόκτησης ενός φιλικού, προς το περιβάλλον, τετράτροχου.

Υιοθετώντας το παράλληλης διάταξης υβριδικό σύνολο του Insight, το Jazz Hybrid δεν κρύβει εκπλήξεις.

Ο συνδυασμός ενός βενζινοκινητήρα 1,3 λίτρων με ένα ηλεκτρικό μοτέρ αποδίδει 98 ίππους και 17 κιλά ροπής, την διαχείριση των οποίων αναλαμβάνει ένα αυτόματο κιβώτιο συνεχώς μεταβαλλόμενων σχέσεων.

Πέρα από τον ανασχεδιασμό συγκεκριμένων τμημάτων του αμαξώματος, όπως οι προφυλακτήρες, η κεντρική εισαγωγή αέρα και τα φωτιστικά σώματα, στις προδιαγραφές της εν λόγω έκδοσης έχουν προσαρμοστεί και οι ρυθμίσεις των αναρτήσεων.

Συγκεκριμένα το πάχος των αντιστρεπτικών δοκών και η σκληρότητα των αμορτισέρ αυξήθηκε, ώστε το Jazz να αντεπεξέλθει στο επιπλέον βάρος των 70 κιλών που προσθέτουν τα επιμέρους τμήματα του υβριδικού συνόλου.

Ακόμα και έτσι, πάντως, η ποιότητα κύλισης και πολύ περισσότερο η άνεση διατηρείται στα επιθυμητά επίπεδα, υπενθυμίζοντας το αστικό προφίλ του αυτοκινήτου.

Το ίδιο μπορεί κανείς να ισχυριστεί και για τον πενταθέσιο θάλαμο επιβατών, ο οποίος δεν έχει θυσιάσει την ευρυχωρία ή τη χρηστικότητα που τον διακρίνει στο όνομα τη σύνθετης δομής ενός υβριδικού συνόλου.

Τοποθετημένοι στο δάπεδο του χώρου αποσκευών οι συσσωρευτές ηλεκτρικής ενέργειας δεν έχουν περιορίσει τον όγκο του.

Ο τελευταίος ξεκινά από τα 300 λίτρα και μπορεί να φτάσει με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων μέχρι τα 1.320 λίτρα, παραπέμποντας σε μικρομεσαία πρόταση και όχι σε ένα τυπικό αυτοκίνητο πόλης.

Οι ουσιαστικότερες αλλαγές στο εσωτερικό του υβριδικoύ Jazz έχουν να κάνουν με τον εξοπλισμό και εσχάτως με τις χρωματικές επιλογές στο ταμπλό ή τις επιπλέον ενδείξεις του πίνακα οργάνων.

Η αλήθεια είναι ότι η εξοπλιστική πληρότητα του «μικρού» Honda εντυπωσιάζει, προσφέροντας από την βασική έκδοση των 17.890 ευρώ, ηλεκτρονικό κλιματισμό, έξι αερόσακους και σύστημα δυναμικής ευστάθειας.

Στο επόμενο εξοπλιστικό επίπεδο, μεταξύ άλλων, έρχονται να προστεθούν οι προβολείς ομίχλης, οι ζάντες αλουμινίου και το cruise control, ενώ στην κορυφαία έκδοση «Exclusive» ξεχωρίζει η γυάλινη, πανοραμική οροφή.

Επιστρέφοντας στον υβριδικό συνδυασμό της Honda και στα οφέλη που μπορούν προκύψουν από την ενσωμάτωσή του σε ένα αυτοκίνητο πόλης, αργά ή γρήγορα θα μπεις στη διαδικασία σύγκρισης, τόσο της κατανάλωσης καυσίμου όσο και των εκπομπών CO2.

Σύμφωνα με τον Ιάπωνα κατασκευαστή το Jazz Hybrid καταναλώνει σε μικτές συνθήκες 4,5 λίτρα βενζίνης/100 χλμ., την ίδια στιγμή που η συμβατική έκδοση του αυτοκινήτου απαιτεί 5,2 λίτρα καυσίμου για να διανύσει την ίδια απόσταση.

Αντιστοίχως, οι εκπομπές CO2 φτάνουν στην πρώτη περίπτωση τα 104 γρ./χλμ. και τα 128 γρ./χλμ για τη μέχρι σήμερα γνωστή έκδοση των 1.339 κ.εκ.

Κατά τ’ άλλα, ο τρόπος λειτουργίας του υβριδικού συνόλου δεν απαιτεί ιδιαίτερη εξοικείωση, από τη στιγμή μάλιστα που οι δυνατότητες παραμετροποίησής του είναι εξαιρετικά περιορισμένες.

Για την ακρίβεια επιλέγοντας το πρόγραμμα ECON από τον αντίστοιχο διακόπτη περιορίζεις την απόδοση του κινητήρα κατά 4%, μεταβάλλεις τη χαρτογράφηση του CVT κιβωτίου και ενισχύεις την διαδικασία ανάκτησης ενέργειας.

Ακόμη και ο ηλεκτρονικός κλιματισμός προσαρμόζει τη λειτουργία του ώστε να επιτευχθεί η μέγιστη δυνατή οικονομία καυσίμου και το Jazz να δικαιολογήσει τη θέση του στην πολλά υποσχόμενη κατηγορία των υβριδικών οχημάτων.

To Honda Jazz Hybrid με μια ματιά

Διαστάσεις (μέτρα): Μ/Π/Υ: 3,900 / 1,695 / 1,525

Μεταξόνιο (μέτρα): 2,500

Κινητήρας (κ.εκ.): 1.339

Συνδυαστική ισχύς (Ίπποι): 98

Ροπή (Nm): 170

Βάρος (κιλά): 1.162

Κατανάλωση (λίτρα καυσίμου/100 χλμ. στο μικτό κύκλο) : 4,5

Εκπομπή CO2 (γραμ./χλμ.):
104

Επιτάχυνση (0-100χλμ./ώρα):
12,6΄΄

Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα): 177

Τιμή πώλησης (ευρώ): Από 17.890

auto.in.gr

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ALTER EGO MEDIA A.E.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΚΕΦΟΔΕ ΑΤΤΙΚΗΣ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Παρασκευή 05 Δεκεμβρίου 2025
Απόρρητο