Ανήκει σε μία κατηγορία αυτοκινήτων που «χτυπήθηκε» από την παγκόσμια οικονομική κρίση και τη γενικευμένη προσπάθεια περιορισμού των εκπομπών CO2, κινδυνεύοντας να αποτελέσει συνώνυμο της υπερβολής και της αλόγιστης σπατάλης.
Αν και τα SUV θέλησαν πολύ γρήγορα να προσαρμόσουν τις προδιαγραφές του στο «σήμερα», περιορίζοντας μεταξύ άλλων και τις διαστάσεις τους, δεν είναι λίγοι αυτοί που συνεχίζουν να τα αντιμετωπίζουν καχύποπτα.
Αυτό ίσως να δικαιολογεί και τα περίεργα βλέμματα, που η δεύτερη γενιά της ΒΜW X3 κατάφερε, χωρίς ιδιαίτερη προσπάθεια, να συγκεντρώσει πάνω της.
Όπως αποδείχθηκε η σχεδιαστική μετριοπάθεια που χαρακτηρίζει τις μεταλλικές της επιφάνειες δεν στάθηκε αρκετή καθώς το βαυαρικό SUV δεν θα μπορούσε να περάσει απαρατήρητο ακόμη και αν όλοι όσοι το συναντούσαν στο διάβα τους «στεκόντουσαν» στις υπαρκτές ομοιότητές του με τη μεγαλύτερων διαστάσεων X5.
Άλλωστε το αυξημένο, κατά 8,3 εκατοστά, μήκος του το οποίο αγγίζει πλέον τα 4,65 μέτρα, μόνο προς αυτήν την κατεύθυνση μπορεί να οδηγήσει.
Πριν ακόμη, λοιπόν, απολαύσεις την πολυτέλεια και την κατασκευαστική αρτιότητα του πενταθέσιου εσωτερικού, η νέα X3 έχει φροντίσει να «δηλώσει» τις εξεζητημένες προδιαγραφές της.
Αποφεύγοντας τα λάθη του πρόσφατου παρελθόντος, ο πενταθέσιος θάλαμος επιβατών διακρίνεται για την ευρυχωρία και την πρακτικότητα του είτε βρεθείς στην πίσω σειρά καθισμάτων είτε κληθείς να διαχειριστείς τα 550 λίτρα του επίπεδου χώρου αποσκευών.
Κάτι παραπάνω από αισθητή είναι και η βελτίωση της ποιότητας κατασκευής, με ό,τι μπορεί να σημαίνει αυτό για τα συνθετικά υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί στο ταμπλό και την απουσία τριγμών που εξασφαλίζει η άψογη συναρμογή τους.
Αν σε όλα αυτά προσθέσεις και τις άπειρες εξοπλιστικές επιλογές που κατά παράδοση προσφέρει μια premium κατασκευή, τότε συνειδητοποιείς γιατί το εσωτερικό της νέας X3 φαντάζει ως το ιδανικό περιβάλλον «εργασίας».
Μιλώντας για άνεση, πρωταγωνιστικός είναι και ο ρόλος της ηλεκτρονικά ελεγχόμενης ανάρτησης, η οποία ανήκει στον προαιρετικό εξοπλισμό του αυτοκινήτου, προσαρμόζοντας τη σκληρότητα των αμορτισέρ στις δεδομένες συνθήκες κίνησης.
Φυσικά υπάρχει και η δυνατότητα παραμετροποίησης της συγκεκριμένης λειτουργίας από τον οδηγό, επιλέγοντας κάποιο από τα προγράμματα οδήγησης που είναι διαθέσιμα (Normal, Sport, Sport +) και μεταβάλλοντας παράλληλα την απόκριση του κινητήρα και την παρεμβατικότητα του συστήματος δυναμικής ευστάθειας.
Σε κάθε περίπτωση η ποιότητα κύλισης της νέας X3 μπορεί να συγκριθεί μόνο με αυτή μιας πολυτελούς μπερλίνας. Οι μεγαλύτερες διαδρομές των αναρτήσεων προσφέρουν άλλωστε ένα σαφές πλεονέκτημα, το οποίο γίνεται άμεσα αντιληπτό τόσο εντός όσο και εκτός δρόμου.
Από τη στιγμή μάλιστα που το βαυαρικό SUV καταφέρνει να διαχειριστεί αποτελεσματικά το βάρος του και να μην θυμίζει με τη συμπεριφορά του στο δρόμο τις «προϊστορικές» κατασκευές της κατηγορίας, τότε μπορείς να αισθάνεσαι σίγουρος ότι η δυναμική των 306 «υπερτροφοδοτούμενων» ίππων δεν θα πάει χαμένη.
Μπορεί οι αυξημένες διαστάσεις του αμαξώματος να μην βοηθούν και η ηλεκτρική, πλέον, υποβοήθηση του συστήματος διεύθυνσης να έχει μεταβάλλει την αίσθηση που αποκομίζει κανείς από το τιμόνι μιας αυθεντικής, κατά τ’ άλλα, BMW, ακόμα και έτσι ωστόσο δύσκολα θα βρεις ψεγάδι στις αντιδράσεις της X3 στην άσφαλτο.
Το περίσσευμα ισχύoς του εξακύλινδρου κινητήρα των 3,0 λίτρων σε συνδυασμό με την αφοπλιστική ομαλότητα στη λειτουργία του οκτατάχυτου αυτόματου κιβωτίου απλοποιεί τις διαδικασίες.
Η αλήθεια είναι ότι δεν χρειάζεται και μεγάλη προσπάθεια ώστε να πειστείς για την αποδοτικότητα του συνόλου. Το βύθισμα του δεξιού πεντάλ ολοκληρώνει τη διαδικασία «0-100 χλμ./ώρα» σε 5,7 δευτερόλεπτα και η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 245 χλμ./ώρα.
Την ίδια στιγμή ο υπερσυμπιεστής μεταβλητής γεωμετρίας, ο άμεσος ψεκασμός καυσίμου το σύστημα μεταβλητού χρονισμού των βαλβίδων και το πακέτο τεχνολογιών εξοικονόμησης ενέργειας που περιλαμβάνει το EfficientDynamics της BMW, φροντίζουν ώστε η μέση τιμή της κατανάλωσης καυσίμου να διατηρείται σε λογικά -για τα δεδομένα της κατηγορίας- επίπεδα.
Σε πραγματικές συνθήκες αυτό μεταφράζεται σε περίπου 11 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα, τιμή απόλυτα ανταγωνιστική, συνυπολογίζοντας όχι μόνο τις διαστάσεις του αμαξώματος ή την απόδοση του τρίλιτρου κινητήρα, αλλά και το γεγονός ότι η κίνηση μεταδίδεται μόνιμα και στους τέσσερις τροχούς.
Υπό κανονικές συνθήκες, το σύστημα xDrive της BMW μεταφέρει το 40% της παραγόμενης ροπής στον πίσω άξονα, ωστόσο, όταν τα πράγματα δυσκολέψουν ο μπροστινός ή ο πίσω άξονας δέχεται το 100% της ροπής του κινητήρα.
Με αυτόν τον τρόπο και σε απόλυτη συνεργασία με τα ηλεκτρονικά βοηθήματα που διαθέτει, η X3 μεγιστοποιεί τις δυνατότητές της σε άσφαλτο και χώμα.
Αν και δεν πρόκειται για το ικανότερο off roader της ευρωπαϊκής αγοράς, δικαιολογεί απόλυτα τον τίτλο του SUV, φροντίζοντας να ξεπεράσει με τη μέγιστη δυνατή άνεση και ευκολία τα εμπόδια που θα συναντήσει στο δρόμο του.
Και όλα αυτά διατηρώντας το αρχοντικό στυλ μιας BMW και το οδηγοκεντρικό προφίλ μιας ασφάλτινης πρότασης, που δεν θα ξαφνιάσει, θα προβληματίσει ή θα απογοητεύσει όσους αναζητήσουν τα πραγματικά της όρια.