H Mercedes GP επιβεβαίωσε ότι ο Γερμανός δεν μπορεί να περάσει πολύ χρόνο στον προσομοιωτή, αλλά αρνήθηκε ότι αυτό το πρόβλημα επηρέασε δυσμενώς τον 42χρονο οδηγό στην προετοιμασία του για τα Grands Prix του 2010.
Μια από τις σημαντικές αιτίες της αποτυχίας του Michael Schumacher στην πρώτη χρονιά της επιστροφής του στη Formula 1, το 2010, αποκαλύφθηκε: Ο Γερμανός πάσχει από ναυτία κάθε φορά που χρησιμοποιεί τον προσομοιωτή της Mercedes GP.
Η απαγόρευση δοκιμών στη διάρκεια της αγωνιστικής χρονιάς ανάγκασε τις ομάδες της F1 να εξελίξουν προηγμένους προσομοιωτές. Σε αυτούς, οι οδηγοί όχι μόνο αποκτούν σαφή αίσθηση της πίστας του επόμενου αγώνα, αλλά και μπορούν να κάνουν κανονικές ρυθμίσεις των μονοθεσίων τους.
Σύμφωνα με φήμες, το 2010 ο Nico Rosberg –που περνούσε πολλές ώρες στον προσομοιωτή- έφτανε στις ελεύθερες δοκιμές κάθε πίστας με τις ρυθμίσεις του μονοθεσίου του σχεδόν ολοκληρωμένες, ενώ ο M. Schumacher ξεκινούσε το τριήμερο με τις βασικές ρυθμίσεις.
Παράλληλα, ακούστηκε ότι ο Γερμανός επτά φορές παγκόσμιος πρωταθλητής της F1 απέκτησε το πρόβλημα της ναυτίας μετά την πτώση του σε αγώνα μοτοσικλετών τον Φεβρουάριο του 2009, αλλά η Mercedes GP ανέφερε ότι ο «Schumi» είχε αυτό το πρόβλημα ανέκαθεν στην καριέρα του.
Η ανακοίνωση της ομάδας του Brackley ανέφερε, συγκεκριμένα: «Σε όλη την καριέρα του, ο Michael ήταν επιρρεπής για ναυτία στον προσομοιωτή και αυτό τον περιόριζε να τον χρησιμοποιεί. Αυτό είναι συχνό φαινόμενο για πολλούς ανθρώπους σε κάθε είδους προσομοιωτές, συμπεριλαμβανομένων των στρατιωτικών και αεροπορικών.
Ο Michael δεν μειονεκτεί, διότι μαζί με τους μηχανικούς του έχουν κάνει το χρόνο που περνά στον προσομοιωτή να είναι αποδοτικός. Αυτή η κατάσταση δεν επηρέαζε δυσμενώς την προετοιμασία του Michael για τους αγώνες ή την ανταγωνιστικότητά του, σε σχέση με τον ομόλογό του.
Αυτή η περίσταση επιδεινώθηκε από το επίπεδο της τεχνολογίας του υπάρχοντος προσομοιωτή μας. Για πολλούς λόγους, επενδύσαμε σε έναν ποιοτικότερο και πιο ρεαλιστικό προσομοιωτή, ο οποίος θα ολοκληρωθεί και θα διατεθεί στους οδηγούς μας σύντομα».
Πάντως ο αγωνιστικός διευθυντής της Mercedes GP, Ross Brawn, είχε πει παλιότερα ότι ο νέος προσομοιωτής δεν θα είναι πλήρως λειτουργικός πριν το 2012.