Παρασκευή 05 Δεκεμβρίου 2025
weather-icon 21o
in.gr

Συνεντεύξεις – ΒΟΡΓΙΑΣ-Athens College of fine art


Βοργίας – Athens College of fine art

Προφίλ, σπουδές του Ιωάννη Βοργία, ιδρυτή του κολεγίου: BORGIAS – ATHENS COLLEGE OF FINE ART. , άλλες δραστηριότητες του οργανισμού στον εκπαιδευτικό χώρο (ή και αλλού)

Γεννήθηκε στη Μυτιλήνη το 1947 και από τα παιδικά του χρόνια ασχολείτο με τις τέχνες, ιδιαίτερα με την ζωγραφική. Παρακολουθεί στα εφηβικά του χρόνια εργαστήρια εικαστικών σπουδών. Μετά το λύκειο φεύγει στην Ιταλία όπου σπουδάζει Ναυπηγική στη “Scuola Polytecnica di Navale” στην Γένοβα & παράλληλα Ζωγραφική με δάσκαλο τον Μichelle Cascela (Γένοβα). Επιστρέφοντας στην Ελλάδα, ασχολείται τόσο με την Ναυπηγική, όσο και με τη Ζωγραφική. Εώς το 1982 εργάζεται στην μελετητική εταιρεία της INGECO του Μιλάνο, έως ότου η εταιρεία σταματά τις δραστηριότητες της και μεταφέρεται στην Ελβετία. Ιδρύει στην Αθήνα δική του μελετητική εταιρεία, την PROJECT ΕΠΕ, η οποία απασχολούσε Έλληνες και Ευρωπαίους μελετητές.
Η εταιρεία είχε μία αξιόλογη πορεία, αλλά μετά από περίπου 5 χρόνια αποφάσισε να την κλείσει για να αφοσιωθεί αποκλειστικά στην ζωγραφική, με μέντορα τον Εικαστικό Δημήτρη Περδικίδη. Ο Ι. Βοργίας έχει 7 ατομικές εκθέσεις & συμμετοχές σε περισσότερες από 30 ομαδικές. (Οι 6 ήταν στο Salon des Independants, στο Grand Palais, όπου είναι μέλος από το 1993). Από το 1990-1994, διετέλεσε δημοτικός Σύμβουλος στο δήμο του, ως επικεφαλής της Οικολογικής ομάδας “ΑΥΤΟΝΟΜΗ ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΗ ΚΙΝΗΣΗ”, όπου η ομάδα ανέπτυξε εξαιρετική δράση σε όλο το λεκανοπέδιο. Με το τέλος της θητείας του στο δημοτικό Συμβούλιο παρέδωσε τη σκυτάλη και παρέμεινε απλό μέλος της ομάδας για να μπορεί να ασχολείται απερίσπαστα με τη Ζωγραφική. Το 1993, ίδρυσε στο Π. Φάληρο το “Εργαστήρι της Τέχνης”, κέντρο εικαστικών σπουδών και αναζητήσεων.
Όμως, οι μαθητές αυξήθηκαν πολύ και το εργαστήριο εξελίχθηκε σε Κέντρο Ελευθέρων Σπουδών, με αρκετά τμήματα Εικαστικών Τεχνών. Από το 2003, το κέντρο, αρχίζει συνεργασία με το κρατικό Πανεπιστήμιο του Bolton της Μ. Βρεττανίας. Το 2008, οι πρώτοι σπουδαστές του τμήματος, παρέλαβαν τα πτυχία τους από το Πανεπιστήμιο, με το σύνολο των σπουδών τους να έχει διεκπεραιωθεί στην Ελλάδα. Πιστεύει ότι το Kολέγιο έχει υλοποιήσει το στόχο του, δηλαδή να γίνει ένας χώρος για σπουδές εικαστικών Τεχνών με ισχυρό πολιτιστικό υπόβαθρο, όπου διαμορφώνεται αβίαστα ο καλλιτέχνης του αύριο…

Προφίλ, σπουδές του John Bicknell, διευθυντή σπουδών

Ο John Bicknell γεννήθηκε και σπούδασε στη M. Βρετανία. Παρακολούθησε το προπαρασκευαστικό τμήμα (foundation course) στο West Surrey of Art and Design, πήρε το BA (hons.) στις Καλές Τέχνες από το North East London Polytechnic (East London University) και ολοκλήρωσε τις μεταπτυχιακές του σπουδές στη ζωγραφική στο Slade School, University College London. Στο UCL τιμήθηκε με το βραβείο Slade και την υποτροφία Boise για εκπαιδευτικό ταξίδι στην Ιταλία. Έχει εκθέσει ευρέως τη δουλειά του στη M. Βρετανία και την Ευρώπη, έχει γράψει κείμενα για καταλόγους, ήταν επιμελητής σε εκθέσεις, έχει συμμετάσχει σε συνέδρια και έχει διδάξει σε όλες τις εκπαιδευτικές βαθμίδες. Ήταν επισκέπτης λέκτορας στο Slade School of Fine Art, το Chelsea School of Art, το North East London Polytechnic, το Sunderland Polytechnic, το Lancaster University, και το Leeds Polytechnic. Έχει εργαστεί ως «εταίρος» (fellow) στο Leeds Polytechnic, μεταπτυχιακός δάσκαλος (ΜΑ tutor) στο Wimbledon School of Art, και μόνιμος λέκτορας (Senior Lecturer) στο School of Art Architecture and Design του Leeds Metropolitan University. Συμμετείχε στην έκδοση του Ευρωπαϊκού συμπόσιου Καλών Τεχνών του Λήντς: Artists from Europe (επιμέλεια Kevin O’ Brien, Leeds Metropolitan University), και το συνέδριο του Warwick University: Meaning and vision in British painting (πρόεδρος ο διευθυντής της Tate St Ives, Mike Tooby). Άλλες διακρίσεις συμπεριλαμβάνουν: 2ο βραβείο South Bank, Royal Festival Hall, Λονδίνο. Βραβείο ζωγραφικής στo John Moores Liverpool Exhibition. Greater London Arts Award.

Επαγγελματική αποκατάσταση σπουδαστών

Παρέχετε συμβουλευτικές ή άλλες υπηρεσίες στους σπουδαστές σας, για την επιστημονική τους εξέλιξη (περαιτέρω σπουδές) και τη σύνδεση με την αγορά εργασίας; Υποστηρίζετε τη δημιουργία/λειτουργία σωματείου/συλλόγου κ.λπ.;

Παρέχονται συμβουλευτικές υπηρεσίες στους σπουδαστές μέσω του μαθήματος με κύρια έμφαση να δίνεται στο ήθος του καλλιτέχνη που αφορά στην αφοσίωση και ειλικρίνεια που απαιτείται για να γίνει κάποιος πραγματικός καλλιτέχνης. Δίδεται ιδιαίτερη έμφαση στην ποιοτική εξέλιξη του. Βεβαίως εντοπίζονται και τα πρακτικά προβλήματα για να σταδιοδρομήσει ο σπουδαστής μας.

Έτσι έχει δοθεί έμφαση για την γνωστοποίηση του χώρου μας σε επαγγελματικούς χώρους, όπως: Θέατρα, πινακοθήκες, εκδοτικοί οίκοι, Μ.Μ.Ε., γκαλερί και άλλε ς συναφείς εταιρίες για την μελλοντική συνεργασία των απόφοιτων μας. Από τον Νοέμβριο θα εκδοθεί διμηνιαία εφημερίδα του κολεγίου μας, όπου μαθητές και αναγνώστες θα μπορούν να εκφράσουν την γνώμη τους για την σύγχρονη καλλιτεχνική σκηνή και τα διάφορα προβλήματα που αντιμετωπίζουν. Σκέψη μας είναι η ίδρυση εικαστικού συλλόγου με πρώτα μέλη της σπουδαστές και φίλους της Τέχνης για προώθηση των αναγκών του κλάδου.

Ποιων Επιστημονικών Περιοχών (Προγρ/των Σπουδών) οι απόφοιτοι βρίσκουν σε συντομότερο χρόνο εργασία; Έχετε στοιχεία για την τελευταία 2/3/5ετία;

Σύντομη επαγγελματική εξέλιξη έχουν οι μαθητές του κοσμήματος, κυρίως όμως, οι σπουδαστές του Πανεπιστημιακού τμήματος BA Fine Arts (Hons), γιατί έχουν στα χέρια τους ένα πτυχίο για να σταδιοδρομήσουν στον απαιτητικό κόσμο της Τέχνης. Μπορούν να διακριθούν σε ατομικές εκθέσεις ή και σε πολλούς άλλους τομείς.

Ποιων Επιστημονικών Περιοχών (Προγρ/των Σπουδών) οι απόφοιτοι (ανεξάρτητα από τον αρχικό χρόνο ένταξης/μετάβασης στην εργασία) φαίνεται να έχουν καλύτερη εξέλιξη (προοπτικές);

Δεν διακρίνουμε στις σπουδές που διδάσκουμε κάποιον τομέα με καλύτερες προοπτικές, επειδή είναι γνωστό ότι στο χώρο μας η σταδιοδρομία είναι συνάρτηση όχι μόνο της εικαστικής δημιουργίας αλλά και της ευχέρειας προσέγγισης των κατάλληλων χώρων.

Καθορισμός προγράμματος σπουδών

Ποιοι και πώς λαμβάνουν αποφάσεις για τα Προγρ/τα Σπουδών που προσφέρετε; Κάθε πότε το επικαιροποιείτε (κάθε Έτος; ή άλλο διάστημα;)

Η διεύθυνση του Κολεγίου και το Κρατικό Πανεπιστήμιο του Bolton, της Μεγάλης Βρετανίας, αποφασίζουν για το Πρόγραμμα Σπουδών του ΒΑ (Ηons) in Fine Art του Πανεπιστημιακού Τμήματος.

Για τα υπόλοιπα προγράμματα “Certificate” που παρέχουμε αποφασίζει ομάδα αποτελούμενη από τον Διευθυντή σπουδών, Καθηγητές και από τον Διευθυντή του Κολεγίου.

Τα υπόλοιπα προγράμματα είναι:

· Αρχιτεκτονική και Διακόσμηση Εσωτερικών Χώρων
· Φωτογραφία
· Αγιοραφία
· Σκηνογραφία – Ενδυματολογία
· Εικονογράφηση – Comic
· Iστορία & Αρχές Φιλοσοφίας της Τέχνης
· Γλυπτική – Πλαστική
· Θεατρική Αγωγή
· Αdvanced Painting
· Eικαστικό Κόσμημα

Συνεργάζεσθε με φορείς (ιδρύματα Τριτ/θμιας Εκπ/σης) που δεν έχουν έδρα χώρα μέλος της ΕΕ; Τι ποσοστό του συνόλου των συνεργασιών καλύπτουν και πώς ελέγχετε/πιστοποιείτε την ακαδημαϊκή τους επάρκεια (τι είδους πιστοποιήσεις υποβάλλονται);

Όχι .

Ποιες μορφές συνεργασίας υιοθετείτε με κάθε πανεπιστήμιο ξεχωριστά: δικαιοχρησία / συνεργασία στην προσφορά του εκπαιδευτικού προγράμματος / στην έκδοση τίτλων σπουδών;

Συνεργαζόμαστε μόνο με το Πανεπιστήμιο του Bolton της Μεγάλης Βρετανίας, όπου πλέον από τις 3 Σεπτεμβρίου του 2008 είμαστε VALIDATED και υπάρχει συνεργασία στην προσφορά εκπαιδευτικού προγράμματος και στην έκδοση τίτλων σπουδών. Υπάρχουν ανταλλαγές σπουδαστών και κοινές εκθέσεις.

Ποιός είναι ο αριθμός διοικητικού και εκπαιδευτικού προσωπικού:.
4.. και …18

Ποιότητα εκπαιδευτικού προσωπικού:

Μόνιμο εκπ/κό προσωπικό: (α) αριθμός …18… (β) τυπικά και ουσιαστικά προσόντα … ΒΑ, ΜΑ & PHD στο πεδίο των Τεχνών

Εκπαιδευτικοί (συνεργάτες): (α) αριθμός … 16…. (β) τυπικά και ουσιαστικά προσόντα …. ΒΑ, ΜΑ & PHD στο πεδίο των Τεχνών.

Κατάλογος Προγραμμάτων Σπουδών με στοιχεία για διάρκεια σπουδών, σύνδεση με συνεργαζόμενο φορέα (περαιτέρω σπουδές, παρεχόμενο Τίτλο Σπουδών και επίπεδο – Certificate, Diploma, BSc ή άλλο) και πρακτική άσκηση.

ΙΝΤΕRIOR DESIGN = 3 ΕΤΗ (CERTIFICATE)

EIKOΝΟΓΡΑΦΗΣΗ – COMIC = 3 ETH (CERTIFICATE)

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ = 2 ΕΤΗ (CERTIFICATE)

ΣΚΗΝΟΓΡΑΦΙΑ – ΕΝΔΥΜΑΤΟΛΟΓΙΑ = 2 ETH (CERTIFICATE)

ADVANCED PAINTING = 3 ETH (CERTIFICATE)

ΘΕΑΤΡΙΚΗ ΑΓΩΓΗ = 1 ΕΤΟΣ (CERTIFICATE)

IΣΤΟΡΙΑ ΚΑΙ ΑΡΧΕΣ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑΣ ΤΕΧΝΗΣ = 1 ΕΤΟΣ (CERTIFICATE)

EIΚΑΣΤΙΚΟ ΚΟΣΜΗΜΑ = 1 ΕΤΟΣ (CERTIFICATE

AΓΙΟΓΡΑΦΙΑ = 2 ΕΤΗ (CERTIFICATE)

Δειτε αναλυτικά (Full time)

Δείτε αναλυτικά (Part time)

Προβλήματα και προοπτικές

Ποιες προοπτικές βλέπετε για τη μη κρατική Τριτοβάθμια Εκπ/ση στην Ελλάδα; Ποια προβλήματα/θέματα θα έπρεπε να αντιμετωπισθούν κατά προτεραιότητα, ώστε να βελτιωθεί το προφίλ της ποιότητας των εκπαιδευτικών φορέων που δραστηριοποιούνται στον χώρο, απέναντι και στους συνεργαζόμενους φορείς από το εξωτερικό; Τι θα μπορούσαν να κάνουν γι’ αυτό οι ίδιοι οι φορείς που δραστηριοποιούνται ήδη στον χώρο;
Οι προοπτικές για τη μη κρατική Τριτοβάθμια Εκπαίδευση στην Ελλάδα είναι ιδιαίτερα θετικές διότι πολλοί Έλληνες αναγκάζονται να φύγουν στο εξωτερικό να σπουδάσουν. Αυτό θα μειωθεί αρκετά γιατί τώρα το Ευρωπαϊκό Πανεπιστήμιο έρχεται στον Έλληνα σπουδαστή. Δεν χρειάζεται πλέον να μετακινηθεί στο εξωτερικό, το οποίο είναι και αποχωρισμός του παιδιού από το σπίτι για μεγάλο διάστημα, (μία πάρα πολύ ακριβή υπόθεση).
Τα Κολέγια θα πρέπει να είναι άκρως ανταγωνιστικά σε ποιότητα σπουδών με τα κρατικά πανεπιστήμια διότι μόνο έτσι θα αναγκάσουν και τα κρατικά να “συνέλθουν” από το “λήθαργο” που έχουν πέσει τις τελευταίες δεκαετίες.
Τα κολέγια πρέπει να έχουν αξιόλογα, δυνατά προγράμματα, συνεχή ροή προγραμμάτων, (δίχως απεργίες κ.τ.λ.), να έχουν εξωτερικούς εξεταστές για να μπορέσουν να κερδίσουν την εμπιστοσύνη του κόσμου με ένα υψηλό επίπεδο σπουδών. Να απομακρυνθούν οι κερδοσκόποι από το χώρο μας.
Τα Κολέγια πρέπει επίσης να έχουν:
α) Οργάνωση
β) Στιβαρή Διοίκηση
γ) Άριστα Προγράμματα Σπουδών, ανταγωνιστικά των κρατικών Πανεπιστημίων.
Προβλήματα / θέματα που θα έπρεπε να αντιμετωπισθούν είναι πρωτίστως η υψηλή εγγύηση των 500.000 € που απαιτείται από το κράτος.

Είναι απόλυτα σημαντικό να τονιστεί ότι τέτοιο τεράστιο ποσό δημιουργεί μεγάλο πρόβλημα, λαμβάνοντας υπόψη ότι η ιδιωτική εκπαίδευση, είναι ιδιωτική και δεν έχει την δημόσια οικονομική υποστήριξη. Τέτοια ποσά και άλλες παρόμοιες υψηλά κοστολογημένες απαιτήσεις αποθαρρύνουν την λειτουργία του χώρου και βεβαίως αυτό αναπόφευκτα θα έχει συνέπεια και αντίκτυπο στα δίδακτρα σπουδαστών, (αν τελικά ξεπεραστεί). Θα θέλαμε να τονίσουμε ότι το ρυθμιστικό πλαίσιο της ιδιωτικής εκπαίδευσης δεν θα έπρεπε να είναι λόγος να μειωθεί η ποιότητα εκπαίδευσης στην Δημόσια Εκπαίδευση. Η Δημόσια Εκπαίδευση θα πρέπει να παραμείνει δυνατή. Επίσης τα κριτήρια αξιολόγησης της Ιδιωτικής Εκπαίδευσης θα πρέπει να είναι αυστηρά για την εξασφάλιση ποιότητας στην Εκπαίδευση

Τι είδους ρυθμιστικό πλαίσιο αναμένετε από την πολιτεία, για την ακαδημαϊκή αναγνώριση των τίτλων σπουδών που δεν προσφέρονται από ελληνικά, κρατικά ιδρύματα Τριτ/θμιας Εκπ/σης; Συνεργάζεστε με τους αρμόδιους φορείς γι’ αυτό;

Έχουμε ενημερωθεί για το ρυθμιστικό πλαίσιο της αναγνώρισης των τίτλων σπουδών από Ευρωπαϊκά Πανεπιστήμια, εκτός από τα Ελληνικά.
Έχουμε διαβάσει τη νομοθεσία και περιμένουμε την έγκριση του από την Ευρωπαϊκό δικαστήριο, όπου και θα λάβουμε θέση εάν κάποιες απαιτήσεις δεν είναι εφικτές.
Πιστεύουμε ότι πρέπει να δοθεί έμφαση στην αναγνώριση των πιστοποιητικών που θα παρέχουν τα κολέγια και να οδηγούν σε επαγγελματικό προσανατολισμό. Μόνο έτσι θα προσελκύσουμε σπουδαστές και από γειτονικές χώρες.

Ποια τα σχέδια του οργανισμού σας για το μέλλον, ιδιαίτερα στον τομέα της Τριτοβάθμιας Εκπ/σης; Ποιες άλλες δραστηριότητες ο φορέας σας έχει, ιδιαίτερα στον τομέα της Εκπαίδευσης;

Εντός ολίγων μηνών θα αρχίσουμε να παρέχουμε Master και Διδακτορικό μέσω από το Πανεπιστήμιο του Βolton και θα ζητήσουμε περισσότερα προγράμματα στα οποία να αποδίδεται πτυχίο BA (Hons) από αυτά που σήμερα είναι σε επίπεδο “Certificate”.

Θα συνεχίσουμε να δραστηριοποιούμαστε στον τομέα της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης σε θέματα Τέχνης, με έμφαση στην Σύγχρονη Τέχνη, σε πανεπιστημιακό επίπεδο με προπτυχιακά και μεταπτυχιακά προγράμματα.

Βοργίας – Athens College of fine art


in.gr

Headlines:
Δείτε όλες τις Τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο in.gr

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ALTER EGO MEDIA A.E.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΚΕΦΟΔΕ ΑΤΤΙΚΗΣ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Παρασκευή 05 Δεκεμβρίου 2025
Απόρρητο