Σάββατο 06 Δεκεμβρίου 2025
weather-icon 21o
Mercedes-Benz E-Class 350 CGI: Διαχρονική αξία

Mercedes-Benz E-Class 350 CGI: Διαχρονική αξία

Η διαδικασία ωρίμανσης συνεχίζεται για την E-Class. Η γερμανική μπερλίνα αφήνει πίσω της το παρελθόν, ισχυροποιώντας την θέση της απέναντι στον ομοεθνή ανταγωνισμό.

Γιάννης Αδάναλης

































Ταυτότητα
Κινητήρας:
3.498 κ.εκ.
Ισχύς:
292 ίπποι/6.400 σ.α.λ.
Ροπή:
365 Nm/3.000 σ.α.λ.
Επιτάχυνση:
0-100χλμ./ώρα 6.3 δλ
Τελ. ταχύτητα:
250 χλμ./ώρα
Tιμή βασικής έκδοσης:
62.694 ευρώ
Τιμή αυτοκινήτου δοκιμής:
82.441 ευρώ

Το ξέσπασμα του Α΄Παγκοσμίου πολέμου και η οικονομική κρίση που έπληξε μετά το τέλος του την Γερμανία, οδήγησε αρκετές από τις αυτοκινητοβιομηχανίες της χώρας σε μαρασμό.



Συνθήκες που παραπέμπουν στο σήμερα εξώθησαν την Benz & Cie και την Daimler Motoren Gesellschaft σε συνθηκολόγηση. Tα χρόνια που ακολούθησαν και πριν το τέλος της δεκαετίας του 1920 η νεοσύστατη φίρμα μετρούσε, ήδη, αρκετές αγωνιστικές και όχι μόνο επιτυχίες.



Η κατασκευαστική αρτιότητα και η πολυτέλεια συνόδευαν από τότε τα υπερτροφοδοτούμενα και μη τετράτροχα της Mercedes-Benz, διαμορφώνοντας ένα αναπόσπαστο τμήμα του γενετικού της κώδικα.



Οι καινοτόμες τεχνολογικές εφαρμογές ήρθαν ως φυσικό συμπλήρωμα, παγιώνοντας ένα ουσιαστικό προβάδισμα, που ακόμη και σήμερα μπορείς να διακρίνεις πίσω από το αυστηρό και σε κάθε περίπτωση εκλογικευμένο προφίλ των προτάσεων της.



Η αναπόφευκτη καταξίωση, βέβαια, δεν σήμανε και το τέλος της εξελικτικής διαδικασίας.
























Υπέρ
Ποιότητα κατασκευής
Ανεση
Προηγμένος τεχνολογικά εξοπλισμός
Κατά
Πρακτικότητα εσωτερικού
Κόστος προαιρετικού εξοπλισμού
Ανάμεσα στην… τετράγωνης λογικής E του 1984 και τη σημερινή E-Class, το… νερό που έχει κυλήσει στο αυλάκι αρκεί για να… υδροδοτήσει την ελληνική επικράτεια ακόμη και σε περιόδους απόλυτης ξηρασίας.



Στην πραγματικότητα η νέα μπερλίνα της Mercedes-Benz επιχειρεί να διαγράψει οριστικά το πρόσφατο παρελθόν της, υιοθετώντας -ως ένα σημείο τουλάχιστον- τη σχεδιαστική εκκεντρικότητα που με επιτυχία φόρεσε ο ανταγωνισμός.



Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελούν τα φωτιστικά σώματα του μπροστινού τμήματος, τα οποία παραμένουν διαιρεμένα σε δύο τμήμα, ωστόσο, το γνώριμο κυκλικό τους μοτίβο έχει αντικατασταθεί από γωνιώδεις γεωμετρικούς σχηματισμούς.



Η ίδια λογική έχει ακολουθηθεί και στις υπόλοιπες επιφάνειες του αμαξώματος, οδηγώντας στον πλήρη αφανισμό τις καμπύλες που συναντούσε κανείς στο απερχόμενο μοντέλο.



Το παρουσιαστικό της γερμανική μπερλίνας ολοκληρώνεται από τα παραλληλόγραμμα φωτιστικά σώματα του πίσω τμήματος, που μεταξύ άλλων αναδεικνύουν τη σχεδιαστική της συγγένεια με τη, μικρότερων διαστάσεων, C-Class.



Στο εσωτερικό, τώρα, οι απαράβατοι κατασκευαστικοί κανόνες της Mercedes-Benz είναι αυτοί που για μια ακόμη φορά έχουν οριοθετήσει τις σχεδιαστικές και όχι μόνο διαθέσεις των δημιουργών του αυτοκινήτου.



Οι επίπεδες επιφάνειες δημιουργούν ένας συμπαγές σύνολο, που συνδυάζει το λιτό σχεδιαστικό του προφίλ με την αδιαπραγμάτευτη ποιότητα κατασκευής και τη λειτουργικότητα.



Παράλληλα το φινίρισμα αλουμινίου που κυριαρχεί στην έκδοση Avantgarde προσδίδει έναν καλοδεχούμενο τόνο δυναμισμού, που σπάει το συντηρητισμό και υποκαθιστά τις απομιμήσεις ξύλου.



Κατά παράδοση η κεντρική κονσόλα είναι αυτή που φιλοξενεί τη συντριπτική πλειοψηφία των χειριστηρίων, αν και ο χειρισμός του ηλεκτρονικού εξοπλισμού -με εξαίρεση αυτόν του διζωνικού κλιματισμού- μπορεί να πραγματοποιηθεί από το σύστημα κεντρικής διαχείρισης COMMAND PLUS.



Πρωταγωνιστικός είναι και ο ρόλος της έγχρωμης οθόνης υγρών κρυστάλλων των 5,8 ιντσών, στην οποία μεταφέρεται, μεταξύ άλλων, η εικόνα από την κάμερα οπισθοπορείας.



Πέρα από τα προφανή, ωστόσο, όπως το δορυφορικό σύστημα πλοήγησης, η νέα E-Class διαθέτει ένα σημαντικό αριθμό ηλεκτρονικών βοηθημάτων με σκοπό να περιοριστεί -όσο αυτό είναι δυνατό- η πιθανότητα ανθρώπινου λάθους.



Ξεκινώντας από το Attention Assist, το οποίο ανήκει στον βασικό εξοπλισμό και χρησιμοποιεί αισθητήρες που διαβάζουν περισσότερες από 70 παραμέτρους κινητοποιώντας τον οδηγό σε περίπτωση που αυτός αφαιρεθεί και φτάνοντας στο Blind Spot Assist.



Το τελευταίο αναλαμβάνει να ενημερώσει τον οδηγό -ηχητικά και με ενδείξεις στους πλευρικούς καθρέπτες- για την ύπαρξη οχήματος σε σημείο που καθιστά επικίνδυνη την αλλαγή λωρίδας.



Σε επίπεδο παθητικής ασφάλειας η νέα E-Class φροντίζει όχι μόνο για τους επιβάτες στο εσωτερικό της -με τους επτά αερόσακους που διαθέτει-, αλλά και τους πεζούς.



Πιο συγκεκριμένα σε περίπτωση σύγκρουσης το πίσω τμήμα του καπό ανασηκώνεται κατά 5 εκατοστά, δημιουργώντας ένα σημαντικό κενό ανάμεσα στις μεταλλικές επιφάνειες και τον κινητήρα, που λειτουργεί ως ζώνη παραμόρφωσης.



Αν σε όλα τα παραπάνω προσθέσουμε τη δεδομένη, για ένα sedan 4,86 μέτρων, ευρυχωρία του πενταθέσιου θαλάμου επιβατών και τη συνήθη πολυτέλεια, όπως αυτή υπογραμμίζεται από τις δερμάτινες επενδύσεις των καθισμάτων, τότε ένα μεγάλο τμήμα του πολυσύνθετου γερμανικού παζλ συμπληρώνεται.



Τα τελευταία ερωτηματικά έχουν να κάνουν με την προσπάθεια της Mercedes-Benz να παντρέψει τα πληθωρικά χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου με τις φιλικές προς το περιβάλλον προδιαγραφές που η ίδια έχει υιοθετήσει, αναβαθμίζοντας ταυτόχρονα και το οδηγικό του προφίλ.



Η νωχελικότητα που διακρίνει τις αντιδράσεις της E 350 CGI ΒlueEFFICIENCY αρκούν για να προσδιορίσουν τον προσανατολισμό της έκδοσης.



Το εξακύλινδρο μοτέρ άμεσου ψεκασμού των 3,5 λίτρων εκπλήσσει ευχάριστα με την πολιτισμένη λειτουργία του, αν και η ισχύς των 298 ίππων και πολύ περισσότερο η μέγιστη ροπή των 365 Nm υποτάσσεται στο διόλου ευκαταφρόνητο βάρος των 1.735 κιλών.



Κατασταλτικός, ωστόσο, είναι και ο ρόλος του αυτόματου κιβωτίου των επτά σχέσεων καθώς οι συχνές αλλαγές στο πρόγραμμα λειτουργίας Comfort δεν επιτρέπουν στο κινητήρα να αναδείξει τις πραγματικές του δυνατότητες, αυξάνοντας το ρυθμό περιστροφής του.



Η λειτουργία της επτατάχυτης μονάδας διαφοροποιείται επιλέγοντας το πρόγραμμα Sport, ενώ στη χειροκίνητη διαμόρφωσή της αυτό που τη χαρακτηρίζει είναι η απόλυτη ομαλότητα στην αλλαγή των σχέσεων μέσω των paddles που βρίσκονται τοποθετημένα στο τετράκτινο τιμόνι.



Εξίσου σημαντικός είναι και ο ρόλος των ηλεκτρονικά ελεγχόμενων αμορτισέρ, προσαρμόζοντας αυτόματα τη λειτουργία τους, με σκοπό να εξασφαλιστεί η μέγιστη δυνατή άνεση κάτω από τις δεδομένες συνθήκες κίνησης.



Συμπληρωματικά λειτουργεί η αερανάρτηση, η οποία ανήκει στον προαιρετικό εξοπλισμό της έκδοσης των 3,5 λίτρων, προσφέροντας στον οδηγό τη δυνατότητα να μεταβάλλει την απόσταση του αμαξώματος από το έδαφος και την ανοχή του πλαισίου στις ανωμαλίες του οδοστρώματος.



Όπως και να έχει τα αποτελέσματα του παραπάνω συνδυασμού είναι εντυπωσιακά, μιας και η γερμανική μπερλίνα δεν κουράζει, ακόμη και σε κακής ποιότητας άσφαλτο, υποστηρίζοντας στην πράξη την… αριστοκρατική της καταγωγή.



Εμφανώς αναβαθμισμένα, σε σχέση πάντα με το παρελθόν, είναι και τα χαρακτηριστικά του ηλεκτρικά υποβοηθούμενου συστήματος διεύθυνσης. Η αίσθηση που αποκομίζεις από το τιμόνι ικανοποιεί, ενώ η επιθυμητή ακρίβεια διατηρείται ανεξάρτητα από την ταχύτητα κίνησης.



Ανεση και ασφάλεια. Δύο έννοιες που η E-Class του 2009… εξαντλεί, μετατρέποντας ακόμη και τον πιο δύσπιστο της παρέας σε θερμό υποστηρικτή της. Είναι προφανές ότι το γερμανικό sedan δεν αφήνει πολλά περιθώρια στον ανταγωνισμό, αν και σε επαρχιακές διαδρομές η δυσφορία που προκαλούν οι επιβλητικές του διαστάσεις σε συνδυασμό με τη συνήθη πρακτική των ηλεκτρονικών βοηθημάτων να καταστέλλουν άμεσα οποιαδήποτε προσπάθεια ανεξαρτητοποίησης του πίσω άξονα σε βάζουν σε δεύτερες σκέψεις ή αν προτιμάτε σε διαδικασίες σύγκρισης με τις οδηγοκεντρικές προτάσεις της ελληνικής αγοράς.



Η Mercedes-Benz E-Class και η άλλη…



Μπορεί τα χρόνια να έχουν περάσει για τη Σειρά 5 της BMW -το Σεπτέμβριο αναμένεται να παρουσιαστεί ο αντικαταστάτης της-, ωστόσο, η βαυαρική μπερλίνα αποτελεί το μοναδικό αξιόλογο αντίπαλο της νέας E-Class.



Ο ιδιαίτερος σχεδιασμός του αμαξώματος παραμένει σύγχρονος και ελκυστικός, η ποιότητα κατασκευής ακολουθεί τα πρότυπα της κατηγορίας, ενώ η συμπεριφορά της στην άσφαλτο παραπέμπει σε κάτι… μικρότερο και σαφέστατα πιο διασκεδαστικό από ένα πολυτελές sedan.



Στην εξακύλινδρη έκδοση των 3,0 λίτρων η Σειρά 5 της BMW αποδίδει 272 ίππους και 320 Nm ροπής, ξεκινώντας από τα 59.715 ευρώ.






































Κινητήρας
Κυβισμός3.498 κ.εκ.
Κύλινδροι6 σε διάταξη V
Ισχύς (ίπποι)292/6.400σ.α.λ.
Ροπή (Νm)365/3.000σ.α.λ.
ΘέσηΕμπρός/στο διαμήκη άξονα
Μπλοκ/κεφαλήΑλουμίνιο/αλουμίνιο
ΤροφοδοσίαΑμεσος ψεκασμός
Διάμετρος x διαδρομή92,9×86
Βαλβίδες ανά κύλινδρο4
Εκκεντροφόροι2 ΕΕΚ
Ειδική ισχύς (ίπποι/λίτρο)83,5















































Μετάδοση
ΚίνησηΠίσω
ΚιβώτιοΑυτόματο επτά σχέσεων
Σχέσεις κιβωτίου/Ταχύτητα ανά 1.000σ.α.λ. (χλμ./ώρα):1/4.38
:1/2.86
:1/1.92
:1/1.37
:1/1.00
:1/0.82
:1/0.73
Τελική σχέση διαφορικού 3.27 











Ανάρτηση
ΕμπρόςΓόνατα McPherson
ΠίσωΠολλαπλοί σύνδεσμοι














Φρένα
ΕμπρόςΑεριζόμενοι διάτρητοι δίσκοι
ΠίσωΔίσκοι
ABSΝαι




















Τροχοί
Διαστάσεις
ΥλικόΑλουμίνιο
Τύπος ελαστικώνBridgestone Potenza
Ελαστικά235/45/18-265/35/18
ΡεζέρβαΚανονικής διαμέτρου

















Σύστημα διεύθυνσης
ΤύποςΚρεμαγιέρα
ΥποβοήθησηΗλεκτρική
Στροφές τιμονιού2,7
Διάμετρος στροφής11,25





























Διαστάσεις
Μήκος4,868 μέτρα
Πλάτος1,854 μέτρα
Ύψος1,470 μέτρα
Μεταξόνιο2,874 μέτρα
Μετατρόχιο (Ε/Π σε χιλιοστά)1.600/1.619
Χώρος αποσκευών540 λίτρα
Βάρος1.735 κιλά
Αναλογία κιλών/ίππο5,94




















Κατανάλωση (λίτρα/100 χλμ.)
Πόλη12,5
Εκτός6,6
Μέση8,8
Ρεζερβουάρ (λίτρα)80
Αυτονομία909 χλμ. (θεωρητική μέση)











Επιδόσεις
Τελική ταχύτητα250 χλμ./ώρα
0-100χλμ./ώρα6,3 δευτερόλεπτα

auto.in.gr

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ALTER EGO MEDIA A.E.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΚΕΦΟΔΕ ΑΤΤΙΚΗΣ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Σάββατο 06 Δεκεμβρίου 2025
Απόρρητο