Σάββατο 06 Δεκεμβρίου 2025
weather-icon 21o
Skoda Octavia Scout 2.0 FSI: Τετρακίνητη εναλλακτική

Skoda Octavia Scout 2.0 FSI: Τετρακίνητη εναλλακτική

Χρησιμοποιώντας ως βάση την τετρακίνητη εκδοχή της Octavia Combi, η Skoda εξελίσσει ένα τυπικό crossover, με ασφάλτινες προδιαγραφές και αυξημένες εκτός δρόμου δυνατότητες.

Γιάννης Αδάναλης

Έχουμε συνηθίσει να αποκαλούμε SUV οποιαδήποτε τετράτροχη πρόταση διαθέτει κίνηση στους τέσσερις τροχούς και στέκεται μερικά εκατοστά ψηλότερα από το επίπεδο του εδάφους.



Η πραγματικότητα βέβαια είναι διαφορετική, γεγονός που μας το υπενθυμίζει η νέα έκδοση της τετρακίνητης Octavia.



Συγκεντρώνοντας χαρακτηριστικά που την τοποθετούν στην ολιγομελή κατηγορία των crossover, η Octavia Scout θυμίζει SUV, χωρίς ουσιαστικά να είναι κάτι παραπάνω από ένα υπερυψωμένο Station Wagon με κεντρικό διαφορικό και κίνηση στους τέσσερις τροχούς.



Τα σκουρόχρωμα προστατευτικά των θόλων και οι επανασχεδιασμένοι προφυλακτήρες με τις αντίστοιχες προστατευτικές ποδιές προϊδεάζουν για τις εκτός δρόμου δυνατότητές του.



Το… περιπετειώδες παρουσιαστικό, μιας οικογενειακής κατά τ΄άλλα πρότασης, συμπληρώνεται από τους τροχούς των 17 ιντσών, που προσφέρονται στο βασικό του εξοπλισμό.

































Ταυτότητα
Κινητήρας:
1.984 κ.εκ.
Ισχύς:
150 ίπποι/ 6.000 σ.α.λ.
Ροπή:
200 Nm/ 3.500 σ.α.λ.
Επιτάχυνση:
0-100χλμ./ώρα σε 10,0 δλ
Τελ. ταχύτητα:
200 χλμ./ώρα
Tιμή βασικής έκδοσης:
28.490 ευρώ
Τιμή αυτοκινήτου δοκιμής:
28.490 ευρώ


Απέχοντας 18 εκατοστά από το έδαφος, η Octavia Scout έχει σχεδιαστεί ώστε να ξεπερνά εμπόδια με τις μικρότερες δυνατές απώλειες.



Ακόμα και όταν η επαφή είναι αναπόφευκτη, τα εκτεθειμένα μηχανικά μέρη προφυλάσσονται, με τα αντίστοιχα προστατευτικά τμήματα, ώστε να περιορίζονται στο ελάχιστο οι πιθανότητες μιας σοβαρής βλάβης.


Ενισχυμένο, σε σύγκριση με τις δικίνητες εκδόσεις, είναι και το πλαίσιο, γεγονός που του επιτρέπει να ανταποκριθεί, τόσο στην εντός όσο και στην εκτός δρόμου κίνηση.



Εξίσου σημαντική είναι και η παρουσία του κεντρικού διαφορικού. Πρόκειται για Haldex δεύτερης γενιάς, το οποίο αναλαμβάνει να μεταφέρει στους πίσω τροχούς μέρος της ροπής του κινητήρα.



Η διαδικασία αυτή πραγματοποιείται αυτόματα, και μόνο όταν το σύστημα διαχείρισης της τετρακίνησης διαβάσει απώλεια πρόσφυσης των μπροστινών τροχών.



Αν και δεν προσφέρεται η δυνατότητα κλειδώματος της κατανομής, το διαφορικό υδραυλικού συμπλέκτη είναι ικανό να μεταφέρει μέχρι και το 50 % της ροπής στον πίσω άξονα.



Βελτιωμένος σε σχέση με το παρελθόν είναι ο χρόνος αντίδρασής του, ενώ ακόμα μικρότερες είναι οι εξωτερικές του διαστάσεις, ώστε να μην επηρεάζεται η διαμόρφωση του δαπέδου και συνεπώς του θαλάμου των επιβατών.






























Υπέρ
Οδική συμπεριφορά
Χώροι εσωτερικού
Ποιότητα κατασκευής
Κατά
Περιορισμένες εκτός δρόμου δυνατότητες
Συντηρητικό προφίλ
Κατανάλωση
Ολοκληρώνοντας με τα μηχανικά μέρη θα πρέπει να αναφέρουμε την παρουσία του δίλιτρου ατμοσφαιρικού συνόλου των 150 ίππων, ως τη μοναδική βενζινοκίνητη επιλογή στη φτωχή γκάμα της Octavia Scout. Ο κινητήρας άμεσου ψεκασμού του VW Group συνδυάζεται αποκλειστικά με μηχανικό κιβώτιο έξι σχέσεων, που πείθει εξαρχής με την ακρίβεια του επιλογέα και την ισορροπημένη κλιμάκωσή του.



Εξίσου αποτελεσματικές είναι και οι αναρτήσεις, που διατηρούν την ήδη γνωστή διάταξή τους. Στον μπροστινό άξονα παραμένουν τα γόνατα Mc Pherson και στον πίσω οι πολλαπλοί σύνδεσμοι. Την ηλεκτρο-υδραυλική υποβοήθηση έχει διατηρήσει το σύστημα διεύθυνσης, το οποίο ικανοποιεί σε αίσθηση και ακρίβεια.



Συνολικά, δύσκολα μπορεί κανείς να εντοπίσει διαφορές που έχουν να κάνουν με την οδική συμπεριφορά της Octavia Scout, σε σύγκριση πάντα με τις υπόλοιπες εκδόσεις του δημοφιλέστερου Skoda.



O ασφάλτινος προσανατολισμός του αποκαλύπτεται από την πρώτη κιόλας στιγμή και δύσκολα αμφισβητείται, ακόμα και αν επιχειρήσεις να υπερβείς τα συνήθη όρια.



Η οδική συμπεριφορά μένει ανεπηρέαστη από το αυξημένο ύψος του αμαξώματος, θυμίζοντας μια καλοστημένη ασφάλτινη πρόταση. Παράλληλα η υποστροφή ισχύος των μπροστινών τροχών είναι απόλυτα ελεγχόμενη, όπως άλλωστε και το στιγμιαίο γλίστρημα του πίσω άξονα.



Η παρουσία της ηλεκτρονικά ελεγχόμενης τετρακίνησης εξασφαλίζει την ουδετερότητα στον τρόπο κίνησης της Octavia Scout και τη δυνατότητα στον οδηγό να διορθώσει, μένοντας στο γκάζι.



Σε ρόλο… κομπάρσου, το ηλεκτρονικό σύστημα δυναμικής ευστάθειας (ESP) σπάνια επεμβαίνει, προσφέροντας την επιλογή της μερικής απενεργοποίησής του.



Σε ότι αφορά τις επιδόσεις, ο χρόνος των 10 δευτερολέπτων που ανακοινώνει o κατασκευαστής για την επιτάχυνση του τετρακίνητου συνόλου στα 100 χλμ./ώρα, είναι μέσα στα πλαίσια των δυνατοτήτων του δίλιτρου κινητήρα των 150 ίππων, που εκτός των άλλων αποδεικνύεται οικονομικός σε λειτουργία.



Όπως είναι φυσικό βέβαια, στην εκτός δρόμου κίνηση οι προτεραιότητες αλλάζουν. Οι επιδόσεις, η κατανάλωση καυσίμου και, ως ένα σημείο, η οδική συμπεριφορά περνά σε δεύτερη μοίρα.



Αυτό που μετράει είναι η δυνατότητα να περνάς πάνω από τις ανωμαλίες του οδοστρώματος με τη μεγαλύτερη δυνατή άνεση, αλλά και με τις μικρότερες δυνατές… απώλειες.



Χωρίς να αποτελεί μια καθαρόαιμη εκτός δρόμου κατασκευή, η Octavia Scout τα καταφέρνει περίφημα και στο χώμα, αρκεί βέβαια να σεβαστείς τον ασφάλτινο προσανατολισμό της, όπως αυτός διαμορφώνεται από τη ρύθμιση της ανάρτησης και τον τύπο των ελαστικών της Dunlop.



Σε κάθε περίπτωση, πάντως, η απόσταση του αμαξώματος από το έδαφος και η ηλεκτρονικά ελεγχόμενη τετρακίνηση σου εξασφαλίζει την πρόσβαση σε χωμάτινες διαδρομές μέτριας δυσκολίας, ικανοποιώντας και με το παραπάνω τις… εξερευνητικές σου ανησυχίες.



Παράλληλα, το ευρύχωρο εσωτερικό ενός παραδοσιακού Station Wagon καλύπτει τις μεταφορικές ανάγκες μιας τετραμελούς οικογενείας. Εξίσου γενναιόδωρος είναι ο χώρος των αποσκευών, που ξεκινά από τα 580 λίτρα και φτάνει μέχρι τα 1.620, με την αναδίπλωση της πίσω σειράς καθισμάτων.



Πλούσια εξοπλισμένος και με κορυφαία ποιότητα κατασκευής ο θάλαμος επιβατών της Octavia Scout παραπέμπει σε προτάσεις ανώτερης κατηγορίας, χωρίς αυτό, μάλιστα, να επιβαρύνει την προσιτή τιμή των 28.490 ευρώ.



Στον βασικό εξοπλισμό της συγκεκριμένης έκδοσης περιλαμβάνεται ο διζωνικός κλιμαστισμός, οι τέσσερις αερόσακοι, το ABS, το ESP, το ηχοσύστημα, ο ψυχόμενος αποθηκευτικός χώρος στο εσωτερικό του υποβραχιόνιου και οι προβολείς ομίχλης.



Διαφοροποιημένες, σε σύγκριση με τις υπόλοιπες εκδόσεις της Octavia είναι οι επενδύσεις των καθισμάτων, ενώ μια χειρολαβή με το λογότυπο Scout κοσμεί το ταμπλό στην πλευρά του συνοδηγού.



Η τετρακίνητη Octavia Scout καταφέρνει και τα συνδυάζει όλα, γεγονός που της προσφέρει ένα σημαντικό πλεονέκτημα απέναντι στον ανταγωνισμό.



Η ασφάλτινη οδική συμπεριφορά συνοδεύεται από τις αυξημένες εκτός δρόμου δυνατότητές, χωρίς αυτό να συνεπάγεται ουσιαστικές παραχωρήσεις σε επίπεδο άνεσης και ασφάλειας. Εκτός ανταγωνισμού είναι και οι εσωτερικοί χώροι, θυμίζοντας τον οικογενειακό προσανατολισμό μιας Station Wagon έκδοσης.






































Κινητήρας
Κυβισμός1.984 κ.εκ.
Κύλινδροι4 σε σειρά
Ισχύς (ίπποι)150/6.000σ.α.λ.
Ροπή (Νm)200/3.500σ.α.λ.
ΘέσηΕμπρός/εγκάρσια
Μπλοκ/κεφαλήΧυτοσίδηρος/αλουμίνιο
ΤροφοδοσίαΆμεσος ψεκασμός
Διάμετρος x διαδρομή82,5×92,8
Βαλβίδες ανά κύλινδρο4
Εκκεντροφόροι2 ΕΕΚ
Ειδική ισχύς (ίπποι/λίτρο)75,6





































Μετάδοση
ΚίνησηΗλεκτρονικά ελεγχόμενη τετρακίνηση
ΚιβώτιοΜηχανικό έξι σχέσεων
Σχέσεις κιβωτίου/Ταχύτητα ανά 1.000σ.α.λ. (χλμ./ώρα):1/
:1/
:1/
:1/
:1/
Τελική σχέση διαφορικού  











Ανάρτηση
ΕμπρόςΓόνατα McPherson
ΠίσωΠολλαπλοί σύνδεσμοι, αντιστρεπτική ράβδος














Φρένα
ΕμπρόςΑεριζόμενοι δίσκοι
ΠίσωΔίσκοι
ABSΝαι




















Τροχοί
Διαστάσεις7 x 17
ΥλικόΑλουμίνιο
Τύπος ελαστικώνDunlop SP Sport 01
Ελαστικά225/50/17
ΡεζέρβαΚανονικής διαμέτρου

















Σύστημα διεύθυνσης
ΤύποςΚρεμαγιέρα
ΥποβοήθησηΗλεκτρο-υδραυλική
Στροφές τιμονιού3
Διάμετρος στροφής





























Διαστάσεις
Μήκος4,581 μέτρα
Πλάτος1,784 μέτρα
Ύψος1,533 μέτρα
Μεταξόνιο2,578 μέτρα
Μετατρόχιο (Ε/Π σε χιλιοστά)1.534/1.515
Χώρος αποσκευών580 λίτρα
Βάρος1.490 κιλά
Αναλογία κιλών/ίππο9,93




















Κατανάλωση (λίτρα/100 χλμ.)
Πόλη11,9
Εκτός6,9
Μέση8,7
Ρεζερβουάρ (λίτρα)60
Αυτονομία689 χλμ. (θεωρητική μέση)











Επιδόσεις
Τελική ταχύτητα200 χλμ./ώρα
0-100χλμ./ώρα10 δευτερόλεπτα
Συνδυάζοντας τις εκτός δρόμου δυνατότητες ενός σύγχρονου SUV με την οδική συμπεριφορά μιας ασφάλτινης πρότασης και τους εσωτερικούς χώρους ενός τυπικού Station Wagon αμαξώματος, η Octavia Scout στερείται άμεσου ανταγωνισμού. Ξεκινώντας, λοιπόν, από την τιμή των 28.490 ευρώ και όχι από τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του, το νέο Skoda βρίσκει απέναντί του πλήθος τετρακίνητων ανταγωνιστών, που φλερτάρουν με το όριο των 30.000 ευρώ, διεκδικώντας το δικό τους μερίδιο στη δημοφιλή κατηγορία των SUV.















Volkswagen Tiguan 1.4 TSI
hspace=0



















Κυβισμός1.390 κ.εκ.
Ιπποδύναμη150/5.800σ.α.λ.
Ροπή240 Nm/1.750 σ.α.λ.
Επιτάχυνση9,6 δευτ.
Τελική
ταχύτητα
192 χλμ./ώρα
Τιμή26.950-28.650 ευρώ

Πολύ κοντά στα χαρακτηριστικά της Octavia Scout βρίσκεται το νέο VW Tiguan. Προσεγγίζοντας την εικόνα ενός αυθεντικού SUV, το Tiguan διαθέτει την ποιότητα κατασκευής που συνοδεύει τις προτάσεις του γερμανικού ομίλου και τις επιδόσεις που του προσφέρει ο υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας 1.400 κ.εκ., απόδοσης 150 ίππων. Πέρα από την εξαιρετική οδική συμπεριφορά του, το νέο VW εξοπλίζεται με ένα αναβαθμισμένο σύστημα ηλεκτρονικά ελεγχόμενης τετρακίνησης που ενισχύει τις εκτός δρόμου δυνατότητές του.











Toyota RAV4
hspace=0



















Κυβισμός1.998 κ.εκ.
Ιπποδύναμη152/6.000σ.α.λ.
Ροπή194 Nm/4.000 σ.α.λ.
Επιτάχυνση10,6 δευτ.
Τελική
ταχύτητα
185 χλμ./ώρα
Τιμή29.800-37.020 ευρώ

Το best seller της κατηγορίας αποτελεί δίχως αμφιβολία έναν από τους βασικούς ανταγωνιστές της Octavia Scout. Ξεκινώντας από τα 29.800 ευρώ, το Toyota RAV4 εξοπλίζεται με δίλιτρο κινητήρα 152 ίππων και ηλεκτρονικά ελεγχόμενο σύστημα τετρακίνησης. Η γερμανική ποιότητα κατασκευής του VW Group συναντά στην περίπτωση του RAV4 την ιαπωνική αξιοπιστία, αλλά και την εικόνα ενός αυθεντικού SUV. Εφάμιλλες είναι οι επιδόσεις και οι χώροι στο εσωτερικό των δυο προτάσεων.












Nissan X-Trail 2.0
hspace=0



















Κυβισμός1.997 κ.εκ.
Ιπποδύναμη141/6.000σ.α.λ.
Ροπή196 Nm/4.800 σ.α.λ.
Επιτάχυνση11,1 δευτ.
Τελική
ταχύτητα
184 χλμ./ώρα
Τιμή28.850-31.150 ευρώ

Πρόσφατα ανανεωμένο το Nissan X-Trail επέστρεψε με αναβαθμισμένη ποιότητα κατασκευής και βελτιωμένα χαρακτηριστικά κίνησης. Οι αυξημένες εξωτερικές διαστάσεις του δίνουν το προβάδισμα σε ότι αφορά την ευρυχωρία του εσωτερικού, ενώ το σύστημα μετάδοσης προσφέρει τη δυνατότητα επιλογής ανάμεσα στην μπροστινή κίνηση και την κίνηση στους τέσσερις τροχούς. Ταυτόχρονα ο οδηγός μπορεί να κλειδώσει την κατανομή της ροπής ανάμεσα στους δυο άξονες, μέσω του αντίστοιχου περιστροφικού διακόπτη.












Subaru Forester 2.0
hspace=0



















Κυβισμός1.994 κ.εκ.
Ιπποδύναμη158/6.400σ.α.λ.
Ροπή186 Nm/3.200 σ.α.λ.
Επιτάχυνση9,7 δευτ.
Τελική
ταχύτητα
189 χλμ./ώρα
Τιμή28.900-31.900 ευρώ

Η απόσταση των 20 εκατοστών από το έδαφος και η μόνιμη τετρακίνηση με τις σχέσεις υπο-πολλαπλασιασμού ενισχύουν τις εκτός δρόμου δυνατότητες της δίλιτρης έκδοσης του Subaru Forester. Εξίσου ικανό και στην άσφαλτο, το ιαπωνικό μοντέλο υστερεί σε σχέση με την Octavia Scout στο χώρο αποσκευών ενώ παρουσιάζει και αυξημένη κατανάλωση καυσίμου.












Suzuki Grand Vitara 2.0
hspace=0



















Κυβισμός1.995 κ.εκ.
Ιπποδύναμη140/6.000σ.α.λ.
Ροπή183 Nm/4.000 σ.α.λ.
Επιτάχυνση12,5 δευτ.
Τελική
ταχύτητα
175 χλμ./ώρα
Τιμή27.500-33.000 ευρώ

Αντίστοιχων προδιαγραφών με το Subaru Forester είναι και το Suzuki Grand Vitara, το οποίο διαθέτει σχέσεις υπο-πολλαπλασιασμού και αυξημένες εκτός δρόμου δυνατότητες. Απλά επαρκής είναι ο δίλιτρος κινητήρας των 140 ίππων, ενώ υποδεέστερη, σε σχέση με το τετρακίνητο Skoda, είναι η οδική του συμπεριφορά στην άσφαλτο, οι επιδόσεις και η μέση κατανάλωση καυσίμου.


 












Seat Altea Freetrack 2.0 TSI
hspace=0



















Κυβισμός1.984 κ.εκ.
Ιπποδύναμη200/5.100σ.α.λ.
Ροπή280 Nm/1.800 σ.α.λ.
Επιτάχυνση7,5 δευτ.
Τελική
ταχύτητα
214 χλμ./ώρα
Τιμή29.900-30.500 ευρώ

Από τον όμιλο αυτοκινητοβιομηχανιών της VW προέρχεται ένας ακόμα ανταγωνιστής της Octavia Scout. Με κορυφαίες για την κατηγορία επιδόσεις, το Seat Altea Freetrack των 200 ίππων ξεκινά από τα 29.900 ευρώ, διαθέτοντας πλούσιους εσωτερικούς χώρους και ασφάλτινο προσανατολισμό. Μοναδικά μειονεκτήματα η υψηλή κατανάλωση καυσίμου, η περιορισμένη άνεση στις εκτός δρόμου διαδρομές και η αμφιλεγόμενη σχεδίαση του αμαξώματος, που έρχεται σε πλήρη αντίθεση με το συντηρητικό προφίλ του τετρακίνητου Skoda.












Jeep Compass & Patriot
hspace=0



















Κυβισμός2.359 κ.εκ.
Ιπποδύναμη170/6.000σ.α.λ.
Ροπή222 Nm/4.400 σ.α.λ.
Επιτάχυνση9,8 δευτ.
Τελική
ταχύτητα
189 χλμ./ώρα
Τιμή28.500-34.500 ευρώ

Το προφίλ των σύγχρονων SUV προσεγγίζουν τα Jeep Compass και Patriot. Ξεχωρίζοντας για τον ιδιαίτερο σχεδιασμό των αμαξωμάτων τους, εξοπλίζονται με κινητήρα 2,4 λίτρων και ηλεκτρονικά ελεγχόμενο σύστημα τετρακίνησης, που προσφέρει τη δυνατότητα «κλειδώματος» της κατανομής ροπής. Η μέτρια ποιότητα κατασκευής σε σχέση με τον ανταγωνισμό και οι περιορισμένες διαστάσεις του θαλάμου επιβατών αποτελούν τα σημαντικότερα μειονεκτήματα των πανομοιότυπων προτάσεων της Jeep.


auto.in.gr

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ALTER EGO MEDIA A.E.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΚΕΦΟΔΕ ΑΤΤΙΚΗΣ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Σάββατο 06 Δεκεμβρίου 2025
Απόρρητο