Σάββατο 06 Δεκεμβρίου 2025
weather-icon 21o
Fiat Linea: Επιστροφή στα sedan

Fiat Linea: Επιστροφή στα sedan

Ενα μοντέρνο όχημα τριών όγκων φιλοδοξεί να αποτελέσει το νέο διαβατήριο της Fiat, με ισχύ όχι μόνο στη γηραιά ήπειρό αλλά και στις περισσότερες αγορές του πλανήτη.

Μιχάλης Κατωπόδης

Είναι γεγονός ότι -επί ευρωπαϊκού, τουλάχιστον, εδάφους- η πάλαι ποτέ κραταιά κατηγορία των sedan περνάει μία σχετική κρίση. Hatchback, τετράθυρα coupe, MPV, SUV και άλλα λήγοντα εις… V ροκάνισαν με τα χρόνια τις αξίες της κλασικής κούρσας, με μόνη εξαίρεση στις μεγαλύτερες κατηγορίες, όπου η διατήρηση του τρίτου όγκου αποτελεί θέμα τιμής.



Η όποια, ωστόσο, συρρίκνωση δεν σημαίνει αυτόματα και εγκατάλειψη της συγκεκριμένης σχεδιαστικής φιλοσοφίας. Πόσο μάλλον όταν το έδαφος είναι πρόσφορο για συνεργασίες και η αγορά παύει να περιορίζεται σε συγκεκριμένα γεωγραφικά πλαίσια.



Αυτό ακριβώς ισχύει στην περίπτωση του νέου Linea. Η εξέλιξή του από την Tofas -μία κοινοπραξία της Fiat με την Koc Holding- και η παραγωγή αρχικά στην Τουρκία και εν συνεχεία σε Κίνα, Βραζιλία, Ινδία και Ρωσία, δεν περιορίζει μόνο το κόστος κατασκευής αλλά εξασφαλίζει και μία παγκόσμια υπόσταση, με ο,τι αυτό συνεπάγεται.



Τυπικά, το συγκεκριμένο μοντέλο ανήκει στη μικρομεσαία κατηγορία. Ασπαζόμενο όμως τις σύγχρονες δυτικές τάσεις -όπως ακριβώς και ο υπόλοιπος ανταγωνισμός- δεν διστάζει να προσθέσει κάτι παραπάνω στη σιλουέτα του, φτάνοντας τελικά σε μήκος τα 4,56 μέτρα.



Αντίστοιχα το πλάτος αγγίζει τα 1,73, ενώ το ύψος τα 1,50 μέτρα. Με βάση αυτά, αλλά και με ένα μεταξόνιο 2,60 μέτρων, όχι μόνο καταφέρνει να γεμίσει το μάτι με τον όγκο του αλλά ταυτόχρονα εξασφαλίζει και άφθονους χώρους για τις μετακινήσεις μίας ολόκληρης οικογένειας.



Σχεδιαστικά, το μπροστινό μέρος φέρνει κάπως στο αδερφό Grande Punto, όχι όμως σε βαθμό που να θεωρηθεί αντίγραφο αυτού. Το Linea διαθέτει τις δικές του γραμμές, οι οποίες είναι απόλυτα σύμφωνες με τα σύγχρονα ευρωπαϊκά πρότυπα και ταυτόχρονα συμβατές με τον οικουμενικό προσανατολισμό του.



Αντίστοιχα ισχύουν και για το εσωτερικό. Μία συγκρατημένη δόση δυναμισμού, ένα σπορ τριάκτινο τιμόνι και ένα εργονομικά μελετημένο ταμπλό, με μοντέρνο χρωματισμό και αξιοπρεπή υλικά, είναι σε θέση να καλύψουν τις όποιες απαιτήσεις.



Με το κάθισμα και το τιμόνι να ρυθμίζονται πλήρως, ο οδηγός δεν θα δυσκολευτεί να βρει την ιδανική γι΄ αυτόν θέση οδήγησης. Αντίστοιχα άνετα θα νιώσει και ο συνοδηγός, με τους υπόλοιπους επιβάτες, λόγω των μεγάλων εσωτερικών διαστάσεων. Οσο για τις λοιπές μεταφορικές δυνατότητες, αρκεί να αναφέρουμε ότι το διαμέρισμα των αποσκευών είναι χωρητικότητας 500 λίτρων, νούμερο που εύκολα ανεβαίνει στα 1.175 λίτρα, με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων.



Αλλάζοντας τώρα θέμα, οι κινητήρες που θα απαρτίζουν, αρχικά, τη γκάμα του είναι δύο. Ενα οκταβάλβιδο σύνολο 1,4 λίτρων, 77 ίππων και ο πολυαναμενόμενος T-Jet των 120 ίππων. Ο συγκεκριμένος κινητήρας είναι υπερτροφοδοτούμενος, 1,4 λίτρων και σύντομα θα διατεθεί και σε άλλα μοντέλα της Fiat, όπως το Grande Punto.



Χάρη στο light turbo που διαθέτει δεν παρουσιάζει ιδιαίτερη υστέρηση -lag- και χαρακτηρίζεται από ιδιαίτερη γραμμικότητα. Ο τρόπος λειτουργίας του είναι απόλυτα πολιτισμένος, ενώ η ακουστική του υπογραφή δεν υπερβαίνει σχεδόν πουθενά τα όρια.



Με τη μέγιστη ροπή των 194 Nm να αποδίδεται μόλις από τις 1.750 σ.α.λ. δεν χρειάζεται κανείς να επιμένει στο γκάζι, ούτε και να καταφεύγει συχνά στον επιλογέα των 5 σχέσεων. Με βάρος που δεν υπερβαίνει τα 1.200 κιλά, το Linea 1.4 T-Jet επιταχύνει από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε 9 δευτερόλεπτα, εξασφαλίζοντας τελική ταχύτητα 200 χλμ./ώρα. Οι αντίστοιχες τιμές για την έκδοση 1.4 των 77 ίππων ανέρχονται στα 14,6 δευτερόλεπτα και στα 165 χλμ./ώρα.



Στο δρόμο η συμπεριφορά των γονάτων McPherson εμπρός και του ημιάκαμπτου άξονα πίσω θα μπορούσε να χαρακτηριστεί ανάλογη των περιστάσεων. Με ρυθμίσεις λίγο πιο σκληρές από ότι θα περίμενε κανείς από ένα αμιγώς οικογενειακό όχημα, το Linea προσφέρει μία συμπαθητική αίσθηση στον οδηγό.



Το σύστημα διεύθυνσης, χωρίς να εντυπωσιάζει, δεν στερείται πληροφόρησης. Αντίστοιχα, οι αντιδράσεις του αυτοκινήτου είναι, σε γενικές γραμμές, ουδέτερες και προοδευτικές, είτε αυτό εφοδιάζεται με ESP, είτε όχι.



Το τελευταίο διατίθεται προαιρετικά, μαζί με διάφορα άλλα καλούδια, όπως το σύστημα Blue&Μe που μέσω Bluetooth συνδέει το κινητό τηλέφωνο του χρήστη με το ηχοσύστημα και, επιπροσθέτως, διαθέτει έξοδο USB που υποστηρίζει εξωτερικές συσκευές ήχου.



Στον τομέα του εξοπλισμού, ανάλογα με την έκδοση, θα διατίθεται απλός ή αυτόματος κλιματισμός, 6 αερόσακοι, ράδιο-CD με MP3, cruise control, καθώς επίσης και οι γνωστές ηλεκτρικές ευκολίες.



Τιμές δεν έχουν ανακοινωθεί ακόμα, καθώς η έλευση του αυτοκινήτου στην ελληνική αγορά δεν αναμένεται πριν από τα τέλη Οκτωβρίου. Ενδεικτικά, αυτές θα ξεκινούν από τα 13.500 ευρώ, κόστος αρκετά τίμιο για τα όσα προσφέρει αλλά και για την κατηγορία που απευθύνεται.

auto.in.gr

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ALTER EGO MEDIA A.E.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΚΕΦΟΔΕ ΑΤΤΙΚΗΣ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Σάββατο 06 Δεκεμβρίου 2025
Απόρρητο