Σάββατο 06 Δεκεμβρίου 2025
weather-icon 21o
Skoda Superb 2006: Μεγάλες προσδοκίες

Skoda Superb 2006: Μεγάλες προσδοκίες

Περνώντας δυναμικά στην αντεπίθεση η Skoda ανανεώνει αισθητικά τη Superb, ανεβάζει την ιπποδύναμη από τους 150 στους 193 ίππους και δίνει ένα καλό λόγο για προβληματισμό στον ανταγωνισμό.

Μιχάλης Κατωπόδης

Εάν κάτι ευθύνεται για τους χαμηλούς τόνους που έχει κρατήσει μέχρι στιγμής η Skoda Superb, αυτό δεν έχει να κάνει με τον ίδιο το χαρακτήρα του αυτοκινήτου αλλά είναι ξεκάθαρα θέμα πολιτικής της εταιρίας. Οι καιροί, ωστόσο, αλλάζουν και μαζί με την ανανέωση της ναυαρχίδας της, η Skoda αποφάσισε να επανατοποθετήσει ορισμένα πράγματα σε νέες βάσεις.



Η αρχή έγινε από την εξωτερική εμφάνιση, με αλλαγές που ανέδειξαν, χωρίς όμως να μεταβάλλουν, την αισθητική του αυτοκινήτου. Πιο συγκεκριμένα τοποθετήθηκαν νέα φωτιστικά σώματα εμπρός και πίσω, πλευρικοί καθρέφτες με ενσωματωμένους δείκτες αλλαγής πορείας, μία ελαφρά επανασχεδιασμένη μάσκα και νέες ζάντες ελαφρού κράματος.



Ησσονος σημασίας διαφοροποιήσεις παρατηρούνται και στο εσωτερικό, κυρίως στα υλικά των επενδύσεων και στο φωτισμό του πίνακα οργάνων. Ησσονος για την έκδοση Exclusive, καθώς με την πρωτοεμφανιζόμενη Laurin & Klement το τοπίο δείχνει να αλλάζει αισθητά.



Χρησιμοποιώντας τα ονόματα των ιδρυτών της, η Skoda αποφάσισε να παρουσιάσει μία νέα, ακόμα πιο πλούσια έκδοση, εξοπλισμένη με ειδικά επεξεργασμένα δέρματα, φιλέτα πραγματικού ξύλου και ένα υπερπλήρες επίπεδο εξοπλισμού που περιλαμβάνει θερμαινόμενα εμπρός και πίσω καθίσματα, ESP, αυτόματο κλιματισμό, προβολείς Bi-Xenon και όλες τις γνωστές ηλεκτρικές ευκολίες.



Kαλά εξοπλισμένη μπορεί να θεωρηθεί και η -βασική πλέον- έκδοση Exclusive, καθώς περιλαμβάνει ηλεκτρικά παράθυρα και καθρέφτες, αυτόματο κλιματισμό, εσωτερικές επενδύσεις αλουμινίου και υποδομή για την τοποθέτηση ράδιο-CD με 8 ηχεία.



Κλείνοντας με το συγκεκριμένο θέμα, αξίζει να αναφερθεί ότι η πρόταση της Skoda εξοπλίζεται προαιρετικά και με ορισμένα στοιχεία που θα εκτιμηθούν δεόντως από τους οπαδούς της μεγάλης κατηγορίας. Η ύπαρξη ψυγείου στα πίσω καθίσματα, τα αντίστοιχα υποπόδια, η οθόνη προβολής DVD στην οροφή και το ολοκληρωμένο σύστημα πληροφοριών και ψυχαγωγίας με ενσωματωμένο δέκτη τηλεόρασης είναι μερικά από αυτά.



Τα ανωτέρω, σε συνδυασμό με την ιδιαίτερα δελεαστική τιμολογιακή πολιτική, θα αρκούσαν από μόνα τους να δώσουν νέα ώθηση στην ανανεωμένη Superb. Παρόλα αυτά η ελληνική αντιπροσωπεία της Skoda δεν περιορίστηκε εκεί αλλά φρόντισε η κύρια ώθηση να έρθει εκ των έσω.



Εδώ βεβαίως αναφερόμαστε στο γνωστό υπερτροφοδοτούμενο σύνολο των 1,8 λίτρων του ομίλου VW, το οποίο διατίθεται πλέον αποκλειστικά με απόδοση 193 έναντι 150 ίππων. Αυτοί οι 43 επιπλέον ίπποι έχουν σχεδόν μεταμορφώσει το χαρακτήρα και τις δυνατότητες του αυτοκινήτου, προσφέροντας επιδόσεις ανάλογες της κορυφαίας εξακύλινδρης έκδοσης των 2,8 λίτρων.



Χαρακτηριστικά, τα πρώτα 100 χλμ./ώρα έρχονται από στάση σε μόλις 8,9 δευτερόλεπτα -10,3 για την έκδοση Tiptronic- ενώ η τελική ταχύτητα έχει αυξηθεί στα 216 χλμ./ώρα. Η ζωντάνια και η δύναμη του κινητήρα είναι εμφανής σε όλο σχεδόν το φάσμα των στροφών και σίγουρα θα εκτιμηθεί δεόντως, ακόμα και υπό φυσιολογικές συνθήκες.



Ένα θέμα που προκύπτει έχει να κάνει με τα φρένα και τις αναρτήσεις, οι οποίες παρέμειναν ως είχαν, χωρίς ουσιαστικές μετατροπές. Αυτό έγινε αφενός για λόγους μείωσης του κόστους και αφετέρου γιατί κάτι τέτοιο δεν κρίθηκε σκόπιμο, με βάση την προσφερόμενη οδική συμπεριφορά.



Πράγματι η αύξηση αυτή της ισχύος δεν επηρεάζει αισθητά την ευστάθεια και τη γενικότερη ασφάλεια του αυτοκινήτου, δυσκολεύει όμως τους κινητήριους τροχούς να περάσουν ομαλά την επιπλέον δύναμη στην άσφαλτο.



Το πρόβλημα αυτό παρουσιάζεται μόνο στην έκδοση Exclusive, που δεν διαθέτει σύστημα ελέγχου της ευστάθειας. Ως εκ τούτου θα προτείναμε σε όσους ενδιαφέρονται να μην διστάσουν να καταβάλλουν τα 600 επιπλέον ευρώ που απαιτεί η τοποθέτηση του ESP.



Κατά τα άλλα, η Superb παραμένει ένα απόλυτα ικανοποιητικό και αξιόλογο για τα μέτρα της κατηγορίας μοντέλο. Μπορεί να μην συγκρίνεται με τις κραταιές προτάσεις των Mercedes-Benz, BMW, Lexus και Audi, επιτυγχάνει όμως απόλυτα το στόχο της, να βρεθεί ποιοτικά ακριβώς πίσω από αυτές.



Με μήκος 4,80, πλάτος 1,89 και ύψος 1,47 μέτρα διαθέτει όσο όγκο χρειάζεται, ενώ επιπροσθέτως εξασφαλίζει ένα ιδιαίτερα άνετο εσωτερικό, με άφθονους χώρους για πέντε ενήλικες και τις αποσκευές τους.



Η καλή ηχομόνωση της καμπίνας, σε συνδυασμό με την ποιότητα κύλισης των αναρτήσεων, εξασφαλίζουν ένα ευχάριστο περιβάλλον, ιδανικό για πολύωρες μετακινήσεις.



Η θέση οδήγησης ρυθμίζεται ιδανικά στο σωματότυπο του οδηγού, προσφέροντας ταυτόχρονα καλή περιμετρική ορατότητα. Το ταμπλό είναι εργονομικά σχεδιασμένο και απόλυτα λειτουργικό ενώ τα καθίσματα, χωρίς να υστερούν σε πλευρική στήριξη, αποδεικνύονται ιδιαίτερα άνετα.



Όλα αυτά, το κύρος, οι επιδόσεις, ο εξοπλισμός και οι μεταφορικές δυνατότητες που προσφέρει η ανανεωμένη Superb αποτελούν σημαντικές παραμέτρους για την μετέπειτα εμπορική της πορεία.



Υπολογίζοντας μάλιστα και το κόστος, που ξεκινάει από τα 22.990 ευρώ για την έκδοση Exclusive και ανεβαίνει στα 27.990 ευρώ για την Laurin & Klement, το τελικό αποτέλεσμα δεν είναι απλά δελεαστικό αλλά και σε θέση να τραβήξει κόσμο που, υπό φυσιολογικές συνθήκες, θα στρεφόταν σε πλούσια εξοπλισμένες προτάσεις της αμέσως μικρότερης κατηγορίας.

auto.in.gr

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ALTER EGO MEDIA A.E.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΚΕΦΟΔΕ ΑΤΤΙΚΗΣ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Σάββατο 06 Δεκεμβρίου 2025
Απόρρητο