Σάββατο 06 Δεκεμβρίου 2025
weather-icon 21o
Mercedes-Benz CL 2006: TGV πολυτελείας…

Mercedes-Benz CL 2006: TGV πολυτελείας…

Με ιδιαίτερο σχεδιασμό που δεν κρύβει τον όγκο της και hi-tech προσέγγιση εφ΄όλης της ύλης, η νέα CL δεν είναι τίποτε λιγότερο από μια κορυφαία M-B στην κατηγορία της.

N. Καραγιαννόπουλος

Πολλοί ίσως αναρωτιούνται το λόγο ύπαρξης δίθυρων μοντέλων που πλησιάζουν ή και ξεπερνούν τα 5 μέτρα σε μήκος, τη στιγμή που υπάρχουν ήδη και τα οικογενειακά μοντέλα στα οποία βασίζονται. Η απάντηση είναι διττή: ο πρώτος λόγος αφορά στον πιο σπορ και δυναμικό σχεδιασμό και ο άλλος, και ίσως πιο σημαντικός, αφορά στον διαχωρισμό από τα πιο συντηρητικά οικογενειακά πρότυπα και την μοναδικότητα που προσφέρει η αφαίρεση των δύο θυρών, χωρίς να θυσιάζονται οι διαθέσιμοι χώροι.

Πιστή λοιπόν στην παράδοσή της η Mercedes-Benz, δημιούργησε τη νέα CL, η οποία βρίσκεται πλέον στην έβδομη γενιά της, με ημερομηνία εκκίνησης το 1952 με την 300 S Coupe, αν και όχι με την ίδια ονομασία. Ταυτόχρονα αντικαθίσταται και το πιο ηλικιωμένο μοντέλο της γκάμας της γερμανικής εταιρείας, που έχει αλλάξει πλήρως τα μοντέλα της από το 2000.



Οι επιρροές από τη ναυαρχίδα της Mercedes-Benz, στην οποία άλλωστε βασίζεται η CL, είναι εμφανείς, αλλά και με τις απαραίτητες διαφοροποιήσεις. Τα τονισμένα μπροστινά και πίσω φτερά, το χαμηλότερο ύψος του αμαξώματος και η τοξοειδής οροφή, σίγουρα συνθέτουν ένα επιθετικό, αλλά αρμονικό, σύνολο που δεν του λείπει φυσικά η άμεση αναγνωρισιμότητα, κρίσιμο στοιχείο για την κατηγορία που απευθύνεται.

Το πίσω μέρος, είναι μάλλον πιο καλαίσθητο από εκείνο της S-Class, αφού λείπουν οι έντονες νευρώσεις του οικογενειακού μοντέλου, ενώ τα φωτιστικά σώματα φαίνεται να δένουν καλύτερα με το υπόλοιπο σύνολο.

Στο πνεύμα των καιρών και της διόγκωσης των νέων μοντέλων, η νέα CL είναι πιο μακριά από την προκάτοχό της κατά 7,5 εκατοστά, ξεπερνώντας μάλιστα το ψυχολογικό όριο των 5 μέτρων, φτάνοντας τα 5,06 μέτρα, με πλάτος 1,87 μέτρα και ύψος 1,418 μέτρα, δηλαδή μόλις 2 εκατοστά ψηλότερη από το προηγούμενο μοντέλο, ενώ το μεταξόνιο πλησιάζει τα… 3 μέτρα -2,955 μέτρα για την ακρίβεια. Αυτό που σίγουρα δεν θα ενοχλήσει είναι η αύξηση του χώρου αποσκευών κατά 40 λίτρα, φτάνοντας πλέον τα 490 λίτρα.

Στο εσωτερικό κυριαρχεί η πολυτέλεια και η επίδειξη υψηλής τεχνολογίας, ενώ δεν νομίζουμε να μπορεί να προσάψει κάτι κανείς για την ποιότητα κατασκευής. Ο εξοπλισμός άνεσης είναι κορυφαίος, με πληθώρα συστήματων που κάνουν ευκολότερη -ή μήπως τελικά πιο πολύπλοκη;- τη ζωή του οδηγού και των συνεπιβατών του.

Ενδεικτικά αναφέρουμε τις ξύλινες επενδύσεις, τα δερμάτινα ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα καθίσματα, -με δυνατότητα… εξαερισμού και… μασάζ!- το δορυφορικό σύστημα πλοήγησης COMAND, -με δυνατότητα φωνητικών εντολών- τον ηλεκτρονικά ελεγχόμενο κλιματισμό τεσσάρων ζωνών, το σύστημα φουσκώματος των καθισμάτων στις στροφές για καλύτερη πλευρική στήριξη, το προσαρμοζόμενο cruise control που σταματά επίσης και το αυτοκίνητο στην κίνηση, το προαιρετικό σύστημα νυκτερινής όρασης με υπέρυθρες ακτίνες, το σύστημα στάθμευσης με κάμερα οπισθοπορείας και αισθητήρες και πολλά άλλα, περισσότερο ή λιγότερο χρήσιμα gadgets.



Στον τομέα των κινητήρων, η CL αρχικά θα εφοδιάζεται με δύο σύνολα, ένα V8 5,5 λίτρων με απόδοση 388 ίππους για τη CL 500 και έναν V12, επίσης 5,5 λίτρων, αλλά με δύο τούρμπο και απόδοση 517 ίππους, αλλά και… 830 Nm ροπής για τη CL 600. Ο αριθμός δηλαδή δεν έχει σχέση με τη χωρητικότητα του κινητήρα όπως συνέβαινε στο παρελθόν.



Oι επιδόσεις είναι -ασφαλώς- καλύτερες από εκείνες του προηγούμενου μοντέλου, αφού η CL 500 επιταχύνει από στάση στα πρώτα 100χλμ./ώρα σε 5,4 δευτερόλεπτα -έναντι 6,3΄΄- και η CL 600 σε 4,6 δευτερόλεπτα, έναντι 4,8΄΄. Η κίνηση μεταδίδεται φυσικά στους πίσω τροχούς μέσω του επτατάχυτου ημιαυτόματου κιβωτίου 7G-TRONIC της γερμανικής εταιρείας που αποτελεί βασικό εξοπλισμό όλων των εκδόσεων. Οι αναρτήσεις αποτελούνται από διάταξη τεσσάρων συνδέσμων στον μπροστινό άξονα και αρχιτεκτονική πολλαπλών συνδέσμων στον πίσω.



Ο ηλεκτρονικός εξοπλισμός ασφάλειας περιλαμβάνει πολλά στοιχεία, εκτός από τα κλασικά πλέον ESP με ABS και BAS, σύστημα ενεργών αναρτήσεων Active Body Control, το γνωστό πλέον PRE SAFE της Mercedes-Benz, ενώ πλέον εξοπλίζεται και με το Intelligent Light System, που διαθέτει πέντε διαφορετικές διαβαθμίσεις φωτεινότητας, ανάλογα με τον καιρό και την ώρα της ημέρας, ενσωματώνει παράλληλα και τα ενεργά φωτιστικά σώματα, αλλά και τον ειδικό φωτισμό για κίνηση σε αυτοκινητόδρομους ή επαρχιακούς δρόμους.



Στην ελληνική αγορά το κορυφαίο coupe της γερμανικής φίρμας αναμένεται το ερχόμενο φθινόπωρο με τιμές που δεν έχουν ακόμη ανακοινωθεί αλλά θα είναι… αντάξιες των δυνατοτήτων και της παράδοσης του μοντέλου.

auto.in.gr

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ALTER EGO MEDIA A.E.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΚΕΦΟΔΕ ΑΤΤΙΚΗΣ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Σάββατο 06 Δεκεμβρίου 2025
Απόρρητο