Σάββατο 06 Δεκεμβρίου 2025
weather-icon 21o
Toyota Hilux 2006: Όνομα και πράγμα!

Toyota Hilux 2006: Όνομα και πράγμα!

Με μαύρη ζώνη στην κατηγορία των επαγγελματικών αυτοκινήτων, η έκτη γενιά Hilux αναμένεται προσεχώς στην ελληνική αγορά με αναβαθμισμένη ποιότητα κατασκευής και αυξημένη πρακτικότητα.

Νίκος Μαρινόπουλος

Αρκετοί, προφανώς, γνωρίζετε πως το μοντέλο της Toyota με τον μεγαλύτερο όγκο πωλήσεων παγκοσμίως είναι η Corolla. Ωστόσο, λίγοι θα ξέρετε ποιο έρχεται δεύτερο. Ποιο είναι αυτό; Το Hilux! Το γεγονός αυτό προκαλεί, τουλάχιστον, έκπληξη αλλά οι αριθμοί για το ιαπωνικό pick-up μιλούν από μόνοι τους: πέντε γενιές και 12 εκατομμύρια πωλήσεις σε 164 χώρες. Προφανώς, δεν χρειάζεται να πούμε τι σημαίνει το συγκεκριμένο μοντέλο για την Toyota η οποία προχώρησε στην παραγωγή της έκτης γενιάς Hilux που αναμένεται να κυκλοφορήσει στους ελληνικούς δρόμους τις επόμενες ημέρες.

Λόγω του ιδιαίτερου χαρακτήρα του, η εξέλιξη του ιαπωνικού pick-up έγινε σε αντίξοες συνθήκες περιβάλλοντος και σε διαφορετικά σημεία του πλανήτη, από το οροπέδιο του Περού μέχρι το καυτό Dubai. Ένα από τα ζητούμενα για τους Ιάπωνες ήταν η εξωτερική εμφάνιση του αυτοκινήτου η οποία όφειλε να εναρμονίζεται με την υπόλοιπη γκάμα και συγχρόνως να δελεάζει τον υποψήφιο αγοραστή. Μελέτες που έχουν κάνει οι Ιάπωνες, έδειξαν πως τα pick-up μπορεί να θεωρούνται εργαλεία δουλειάς αλλά ο ιδιοκτήτης τους δίνει, τα τελευταία χρόνια, ιδιαίτερη βαρύτητα και στην σχεδίαση του αμαξώματος.

Για να αυξηθεί η χρηστικότητα του αυτοκινήτου το σχεδιαστικό τμήμα προχώρησε στην αύξηση των διαστάσεων του αμαξώματος. Ενδεικτικά, αναφερόμαστε στο μονοκάμπινο Hilux το οποίο έχει αυξηθεί κατά 34 εκατοστά σε μήκος -συνολικά 5,13 μέτρα, κατά 6 εκατοστά σε πλάτος -1,760 μέτρα-και κατά 5,5 εκατοστά σε ύψος -1,68 μέτρα. Σύμφωνα με την Toyota, η καμπίνα των επιβατών είναι μεγαλύτερη κατά 14% ενώ η καρότσα κατά 15%. Σημειώστε πως το Hilux διατίθεται σε τρεις διαφορετικούς τύπους αμαξωμάτων, με την μακριά καρότσα -το λεγόμενο αγροτικό, με την έξτρα καμπίνα -extra cab- και με την πίσω σειρά καθισμάτων -διπλοκάμπινο.

Στο πλαίσιο της παρουσίασης του νέου Hilux, που έγινε σε ισπανικό έδαφος, οδηγήσαμε την τετρακίνητη, διπλοκάμπινη, έκδοση. Στο εσωτερικό η εικόνα του ταμπλό θυμίζει περισσότερο ένα κανονικό επιβατικό αυτοκίνητο και λιγότερο ένα pick-up. Το ίδιο ισχύει και για τους χώρους για τους επιβάτες οι οποίοι είναι άνετοι και σχετικά μεγάλοι.

Στην άσφαλτο, η αίσθηση πως οδηγείς ένα pick-up είναι έντονη καθώς η θέση οδήγησης βρίσκεται σχετικά ψηλά. Ωστόσο, η ποιότητα κύλισης φάνηκε βελτιωμένη και οι πλεύσεις του αμαξώματος περιορισμένες, απόρροια του νέου πλαισίου τύπου σκάλας με βελτιωμένο βαθμό ακαμψίας κατά 45%.

Στο χώμα, το τετρακίνητο Hilux τα καταφέρνει περίφημα και με την βοήθεια του κιβωτίου υποπολλαπλασιασμού των σχέσεων προσφέρεται και για σκληρό off-road, ενώ η άνεση που προσφέρει η ανάρτηση μάλλον ξεπερνά τα στάνταρ των περισσοτέρων SUV. Σημειώστε, δε, πως η διαδρομή της ανάρτησης έχει αυξηθεί στα μοντέλα 4×4, οι γωνίες ράμπας και διαφυγής έχουν βελτιωθεί, η απόσταση του αμαξώματος από το έδαφος έχει αυξηθεί στα 22,7 εκατοστά ενώ το Hilux μπορεί να διασχίσει ποτάμια με δυνατότητα βύθισης έως και 70 εκατοστά.


Το σημείο που επισκιάζει τις δυνατότητες του Hilux έχει να κάνει με την απόδοση του κινητήρα diesel των 2,5 λίτρων που αποδίδει μόλις 102 ίππους στις 3.600σ.α.λ. την ώρα που ο αντίστοιχος του νέου Nissan Navara αποδίδει 175 ίππους! Η ροπή στις εκδόσεις 2×4 φτάνει τα 200Nm από τις 1.400σ.α.λ. ενώ στις 4×4 ανέρχεται στα 260Nm από τις 1.600σ.α.λ. Σύμφωνα με τους ιθύνοντες της Toyota, η ιπποδύναμη του Hilux είναι ικανοποιητική για το αγοραστικό κοινό που απευθύνεται.

Ίσως διότι θεωρούν ότι το Hilux είναι ένα pick-up και οι επιδόσεις περνούν σε δεύτερη μοίρα. Ωστόσο, τι γίνεται στην περίπτωση που στην καρότσα υπάρχει πλήρες φορτίο; Από την άλλη πλευρά ο ανταγωνισμός έχει να αντιπαραθέσει προτάσεις με ιπποδύναμη αρκετά μεγαλύτερη από εκείνη του νέου Hilux. Η Toyota, πάντως, γνωρίζει το εν λόγω ζήτημα και στο μέλλον σκοπεύει να εισάγει μια ισχυρότερη diesel έκδοση.

To νέο Hilux θα διατίθεται στην ελληνική αγορά από τις αρχές Οκτωβρίου σε τρεις εκδόσεις εξοπλισμού, εκ των οποίων η βασική περιλαμβάνει μεταξύ άλλων δύο αερόσακους, air-condition, ABS, ράδιο-CD και ελαστικά διαστάσεων 205/70 με ζάντες 16 ιντσών. Οι τιμές πώλησης για το δικίνητο μονοκάμπινο Hilux ξεκινούν από τα 15.750 ευρώ -από 19.250 ευρώ το 4×4-, για την έκδοση extra-cab από τα 19.550 ευρώ -από 23.050 ευρώ το 4×4-και για το αποκλειστικά τετρακίνητο διπλοκάμπινο από τα 24.200 ευρώ.



Corolla Verso D-4D

Παράλληλα με το νέο Hilux είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε και τη νέα έκδοση D-4D της Corolla Verso η οποία εξοπλίζεται με τον καινοτομικό diesel κινητήρα των 2,2 λίτρων που εμφανίστηκε για πρώτη φορά στο Avensis. H ειδοποιός διαφορά του συγκεκριμένου diesel από τους υπόλοιπους αφορά στο σύστημα D-CAT το οποίο αναδεικνύει τον D-4D ως τον πιο πράσινο κινητήρα στην κατηγορία του.



Για την Corolla Verso υπάρχουν δύο διαφορετικές παραλλαγές με διαφορετική ιπποδύναμη, η μικρότερη με 135 ίππους και η μεγαλύτερη με 180 ίππους. Εμείς οδηγήσαμε την ισχυρότερη για την οποία έχουμε μόνο για θετικά σχόλια. Η δύναμη του μοτέρ είναι πανταχού παρούσα και οι ρεπρίζ εντυπωσιακές. Στην Ελλάδα, βέβαια, υπάρχει λιγοστό ενδιαφέρον για τις diesel εκδόσεις, με αποτέλεσμα η εισαγωγή -έστω και κατόπιν παραγγελίας- της Corolla Verso D-4D να μην είναι άμεση.

auto.in.gr

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ALTER EGO MEDIA A.E.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΚΕΦΟΔΕ ΑΤΤΙΚΗΣ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Σάββατο 06 Δεκεμβρίου 2025
Απόρρητο