Η Subaru είναι μία από τις αυτοκινητοβιομηχανίες η οποία συνηθίζει να ανανεώνει -ένα-ένα ή ομαδικά- τα μοντέλα της, ακόμη και δύο φορές προτού αυτά ολοκληρώσουν τον κύκλο ζωής τους. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι αυτό του Impreza, του πιο διάσημου μοντέλου της Subaru, το οποίο πρόσφατα δέχθηκε το δεύτερο -και τελευταίο- face-lift καθώς στα τέλη του 2006 αναμένεται να εμφανισθεί η επόμενη, ολοκαίνουργια, γενιά.
Το σημείο στο οποίο οι σχεδιαστές της Subaru χρειάστηκε να επέμβουν για ακόμη μια φορά ήταν το εμπρός μέρος του αυτοκινήτου, που στο παρελθόν είχε κατακριθεί από την κοινή γνωμή. Έτσι, τα φωτιστικά σώματα, η μάσκα και οι προφυλακτήρες ξανασχεδιάσθηκαν, με αποτέλεσμα το νέο Impreza να διαφοροποιείται αρκετά από το προηγούμενο, τουλάχιστον όταν το κοιτάς από εμπρός.
Με σκοπό την βελτίωση του αεροδυναμικού συντελεστή και της ευστάθειας του Impreza WRX STi στις υψηλές ταχύτητες, οι Ιάπωνες ανασχεδίασαν ορισμένα σημεία του αμαξώματος ενώ δίπλα από την εξάτμιση και κάτω από το σασί τοποθέτησαν ένα είδος διαχύτη, προκειμένου να αυξηθεί το μέγεθος της αρνητικής άντωσης. Τώρα, σε ό,τι αφορά το εσωτερικό, μην προσπαθήσετε να αναζητήσετε κάτι νέο, καθώς το ταμπλό του αυτοκινήτου παραμένει ίδιo.
Οποιαδήποτε αισθητική ανανέωση είναι πάντα ευπρόσδεκτη αλλά όταν έχεις να κάνεις με μοντέλα όπως αυτά της Subaru είναι φυσικό αυτή να περνά σε δεύτερη μοίρα σε σύγκριση με τις αλλαγές που υπάρχουν κάτω από το καπό. Σχετικά με το Impreza, αίσθηση προκαλεί το γεγονός πως η μικρότερη έκδοση των 1.600κ.εκ και οι δίλιτρες turbo έχουν καταργηθεί και αντικατασταθεί από την επίσης δίλιτρη, αλλά ατμοσφαιρική, έκδοση που αποδίδει 160 ίππους στις 6.400σ.α.λ. και 186Nm ροπής στις 3.200σ.α.λ.
Οπότε αν επιθυμείτε καυτές επιδόσεις -όχι ότι οι 160 ίπποι είναι λίγοι, το αντίθετο μάλιστα- θα πρέπει να προσανατολιστείτε στην μεγαλύτερη έκδοση WRX η οποία πλέον εξοπλίζεται με κινητήρα 2.457κ.εκ. που αποδίδει 230 ίππους στις 5.600σ.α.λ. και 320Nm ροπής στις 3.600σ.α.λ.. Η κορυφαία έκδοση φέρει τα διακριτικά STi με μοτέρ που αποδίδει 280 ίππους στις 5.600σ.α.λ. και στα 392Nm ροπής στις 4.000σ.αλ. Οι ίδιοι κινητήρες ισχύουν και για τις νέες εκδόσεις Sports Wagon ενώ η μικρότερη με τους 160 ίππους συνδυάζεται και με κοντό κιβώτιο ταχυτήτων.
Αξιόλογες αλλαγές έχουν γίνει και στο σύστημα τετρακίνησης DCCD του STi το οποίο διαθέτει πλέον δυνατότητα ρύθμισης της κατανομής της ροπής -έως και σε αναλογία 41/59 εμπρός/πίσω- που μεταδίδεται ανάμεσα στα τρία διαφορικά, εκ των οποίων το εμπρός και το πίσω είναι μπλοκέ. Ο οδηγός μπορεί να ρυθμίσει την λειτουργία της τετρακίνησης από έναν διακόπτη που βρίσκεται στην κεντρική κονσόλα, μερικά εκατοστά εμπρός από το χειρόφρενο, ενώ οι σχετικές ενδείξεις απεικονίζονται στον πίνακα οργάνων.
Σε ανάλογο μοτίβο κυμαίνεται και η αναβάθμιση του Forester, του μοντέλου που σημειώνει τις περισσότερες πωλήσεις στην ελληνική αγορά από κάθε άλλο Subaru. Και στην περίπτωση του ιαπωνικού SUV, η ανανέωση αφορά στο εμπρός μέρος του αμαξώματος, χωρίς να υπάρχουν ουσιαστικές αλλαγές στο εσωτερικό. Ετσι, η σημαντικότερη αλλαγή αφορά στην απόδοση του ατμοσφαιρικού κινητήρα.
Για όσους η ισχύς των 125 ίππων του προηγούμενου Forester αποτελούσε ανασταλτικό παράγοντα για την απόκτησή του, το λανσάρισμα της νέας, επίσης, δίλιτρης έκδοσης με τους 158 ίππους στις 6.400σ.α.λ. αναμένεται να δώσει νέα προοπτική στο SUV της Subaru.
Χάρη στην προσθήκη ενός ακόμη εκκεντροφόρου άξονα, στην ύπαρξη συστήματος μεταβλητού χρονισμού των βαλβίδων και σε αλλαγές που μειώνουν τις μηχανικές απώλειες του μοτέρ, το δίλιτρο Forester έχει γίνει πιο δυνατό, πιο ολοκληρωμένο. Το κιβώτιο υποπολλαπλασιασμού των σχέσεων εξακολουθεί να υφίσταται και να δίνει το πλεονέκτημα στο Forester έναντι του ανταγωνισμού ενώ η ισχύς της turbo έκδοσης των 2,5 λίτρων έχει επίσης αυξηθεί από τους 211 στους 230 ίππους.
Στον δρόμο, το ατμοσφαιρικό Forester κερδίζει τις εντυπώσεις όχι μόνο για τις αισθητά καλύτερες επιδόσεις του αλλά και για το βελτιωμένο πάτημά του. Οι αλλαγές στην ρύθμιση της ανάρτησης περιορίζουν αρκετά τις κλίσεις του αμαξώματος στις στροφές ενώ η απόσβεση των ανωμαλιών είναι καλύτερη, εξασφαλίζοντας μεγαλύτερα επίπεδα άνεσης στους επιβάτες. Την θετική εικόνα που αποκομίζει ο οδηγός από το αυτοκίνητο ενισχύει ο πιο ακριβής, στις αλλαγές των θέσεων του, μοχλός του κιβωτίου ταχυτήτων ενώ αξίζει να σημειωθεί πως η απόσταση του αμαξώματος από το έδαφος έχει αυξηθεί από τα 19 στα 20,5 εκατοστά.
Ευκαιρίας δοθείσης για την Subaru, ο δίλιτρος ατμοσφαιρικός κινητήρας τοποθετείται και στην βασική έκδοση του Legacy η οποία εξοπλίζεται στο εξής με τροχούς 17 ιντσών αντί των 16 του παρελθόντος. Στην περίπτωση του ιαπωνικού sedan, η απόδοση του μοτέρ ανέρχεται στους 165 ίππους αποδίδοντας 27 ίππους περισσότερους από την προηγούμενη έκδοση. Η ροπή αγγίζει τα 187Nm και αποδίδεται 1.200σ.α.λ. χαμηλότερα, συνάδοντας με τον οικογενειακό χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Όσο για το Legacy Outback, θα συνεχίσει να διατίθεται στις σημερινές εκδόσεις.
Όπως θα διαπιστώσατε…
…η Subaru προχώρησε σε σημαντικές ανακατατάξεις σχετικά με τις εκδόσεις των μοντέλων της. Λόγω της αυξημένης ιπποδύναμής του, το Forester εκτιμάται πως θα γνωρίσει μεγαλύτερη ζήτηση από το αγοραστικό κοινό ενώ τα πράγματα για το Impreza κάπως μπερδεύονται. Η Subaru είναι μία από τις ελάχιστες εταιρίες που η γκάμα των κινητήρων της ξεκινά από τα δύο λίτρα, χωρίς αυτό να σημαίνει κάτι αρνητικό.
Οι ιθύνοντες της εταιρίας, πάντως, έκαναν λόγο για τη μελλοντική εμφάνιση μικρότερου -σε κυβισμό- κινητήρα. Βαρόμετρο στην εμπορική πορεία του ανανεωμένου στόλου της Subaru θα αποτελέσουν οι τιμές πώλησης, οι οποίες δεν διαφοροποιούνται σημαντικά από τιςαντίστοιχες των εκδόσεων που αντικαθιστούν.